آکوا پنل کناف به عنوان یک پنل مسلح سیمانی با ارزش افزوده بالا، در پروژه‌های ساختمانی مانند سیستم ساخت و ساز خشک ای پلاس به کار می‌رود. در این مقاله قرار است متوجه شویم آکوا پنل کناف چیست؟ با ای جی وی همراه باشید.

آکوا پنل کناف چیست؟

آکوا پنل کناف، در دسته صفحات مسلح سیمانی قرار می‌گیرد. این صفحات مخلوطی از سیمان پرتلند، پرلیت منبسط، آهک، سنگدانه‌های سبک و مواد افزودنی ویژه هستند. آکوا پنل کناف ساختاری با پشت و رویی مسلح شده با شبکه‌ای از الیاف شیشه‌ای دارد. از این صفحات برای اجرای دیوارها و سقف‌های کاذب استفاده می‌شوند.

مزایای آکوا پنل کناف چیست؟

آکواپنل‌ها به خوبی می‌توانند اصوات مزاحم و نویز موجود در محیط را کاهش دهند و عایق صوتی باشند. این پنل‌ها با مقاومت خوب در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از جمله فضاهای مرطوب، عایق رطوبت و حرارت نیز هستند. همچنین ویژگی‌های عایق حرارتی آن‌ها می‌تواند در کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی ساختمان‌ها تأثیرگذار باشد. طراحی‌های متنوع آکواپنل‌ها، زیبایی و تنوع بالایی برای طراحی داخلی فضاها به ارمغان می‌آورند.

علاوه بر این، نصب آن‌ها نسبت به روش‌های دیگر ساختمانی ساده‌تر است. از آکوا پنل کناف ای پلاس به دلیل کاهش آلاینده‌های محیطی، به عنوان دوستدار محیط زیست نیز می‌توان یاد کرد. این پنل‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند که نصب دقیق آن‌ها را تسهیل می‌دهد. 

 آکوا پنل کناف چیست؟

معایب آکوا پنل کناف چیست؟

آکوا پنل کناف، در مقایسه با مواد ساختمانی سنتی، ممکن است قیمتی بالاتر داشته باشد. نصب و راه‌اندازی آکوا پنل‌ها نیازمند تخصص است. برخی آکوا پنل‌ها ممکن است در طراحی محدودیت‌هایی داشته باشند و نیاز به سازه‌های پشتیبانی قوی در هنگام نصب و تعمیرات تخصصی داشته باشد.

انواع کاربرد آکوا پنل کناف چیست؟

برای برخی از کاربردهای اصلی این پنل، می‌توان موارد زیر اشاره کرد.

- ساخت دیوارها و نماهای خارجی

- پوشش نمای داخلی تونل‌ها

- بازسازی نماها

- ساخت دیوارهای جداکننده

- درفضاهای مرطوب مانند استخر، آشپزخانه و سرویس بهداشتی

از کجا آکوا پنل کناف خریداری کنیم؟

تمامی فروشگاه‌های معتبر این نوع پنل‌ها را موجود دارند. اما برای یک خرید مقرون به صرفه می‌توانید از تولیدکنندگان به صورت مستقیم خرید کنید. یکی از این تولید کنندگان معتبر، ای جی وی یا همان ای پلاس است. این برند نام آشنا، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سازه‌های سبک ساختمانی مانند سمنت برد ای پلاس است.

 برای خرید این نوع صفحات مسلح سیمانی ای پلاس و دریافت مشاوره‌های لازم در این زمینه کافیست با تلفن واحد فروش02122739791، 02126918043 و 02126918047 تماس بگیرید. ناگفته نماند که خانواده ای جی وی به عنوان مسئولیت اجتماعی، خود را موظف به یاری محیط زیست ایران می‌داند؛ به همین دلیل نام برند خود (ای جی وی) را از یوز پلنگ ایرانی، الهام گرفته است

نتیجه‌گیری

 در این مقاله به طور مختصر متوجه شدیم، آکوا پنل ای پلاس چیست و با ویژگی‌های آن آشنا شدیم. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آکوا پنل کناف، این محصول بهترین گزینه برای استفاده در نمای خشک ای پلاس محسوب می‌شود، که توجه متخصصین را در صنعت ساختمان سازی به خود جلب کرده است.