امروزه از متریال‌های از پیش ساخته در صنعت ساخت و ساز بسیار استفاده می‌شود چرا که مزیت‌های زیادی به همراه دارند. از جمله این متریال‌ها می‌توان به آکواپنل، سمنت برد و گچبرگ اشاره کرد. هر یک از این محصولات یکسری ویژگی‌های خاص دارند که باعث تفاوت میان آنها و تفاوت میان کاربردی که دارند می‌شود. در ادامه به تفاوت آکواپنل و سمنت برد با گچبرگ پرداخته‌ایم پس مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید.

تفاوت آکواپنل و سمنت برد با گچبرگ ای پلاس در چیست؟

برای اینکه تفاوت آکواپنل و سمنت برد با گچبرگ را متوجه شوید نیاز است تا هر یک از آنها را به صورت جداگانه توضیح دهیم. توضیح هر یک به شرح زیر است.

آکواپنل

آکواپنل به نوعی از صفحات سیمانی گفته می‌شود که برای ساخت آن از ترکیب سیمان، آهک، سنگ دانه‌های سبک و پرلیت منبسط شده استفاده می‌کنند. این محصول در برابر رطوبت، حرارت، قارچ و کپک بسیار مقاوم است. از آن برای بخش‌های مختلفی از جمله دیوارهای داخلی و خارجی، تونل‌ها، بازسازی نمای ساختمان‌ها و... استفاده می‌کنند.

سمنت برد

سمنت برد نیز نوع دیگری از متریال از پیش ساخته است که در ساخت آن از سیمان، الیاف سلولزی و الیاف شیشه استفاده می‌کنند. نام دیگر این محصول صفحات سیمانی الیاف دار است. این محصول نیز به دلیل مواد اولیه‌ای که دارد در برابر آب و آتش سوزی بسیار مقاوم است. از سمنت برد برای ساخت دیوارهای جدا کننده، سقف کاذب، بام، کف و... استفاده می‌کنند.

گچبرگ

گچبرگ یا پانل گچی به نوعی از صفحات گچی روکشدار گفته می‌شود که برای اجرای انواع سقف و دیوار کاذب به کار برده می‌شود. این محصولات وزن سبکی داشته و با توجه به روکشی که دارند در برابر حریق و رطوبت دوام بالایی دارند. این نوع از محصولات را می‌توان در طرح‌های مختلف با ابعاد و ضخامت‌های گوناگون یافت.

تفاوت آکواپنل و سمنت برد با گچبرگ

قیمت خرید آکواپنل، سمنت برد و گچبرگ ای جی وی 

در رابطه با قیمت هر یک از محصولات معرفی شده باید گفت که امکان اعلام قیمت آنها به صورت ثابت وجود ندارد چرا که نوسان ارزی باعث نوسان قیمت نیز می‌شود. البته این تنها عامل موثر بر این موضوع نیست بلکه موارد دیگری نیز همچون نوع متریال، تعداد، ابعاد، ضخامت، طرح، جنس، کیفیت و... نیز در این میان تاثیر دارند. برای اطلاع از قیمت هر یک از محصولات می‌توانید با واحد فروش شرکت ای جی وی تماس گرفته و استعلام قیمت کنید.

شماره‌های تماس جهت ارتباط با کارشناسان فروش

02122739791

02126918047

02126918043

کلام آخر

اگر تا به این قسمت از مطالب را با دقت مطالعه کرده باشید تفاوت آکواپنل و سمنت برد با گچبرگ را متوجه خواهید شد. تمامی این محصولات جزو متریال‌های از پیش ساخته هستند که سرعت اجرای کار را بالا می‌برند، نصب راحتی دارند و عموماً نیز سبک هستند. تمامی آنها در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. هر یک از آنها را می‌توان در صورت نیاز در طرح‌ها و ابعاد مختلف با ضخامت‌های گوناگون ثبت سفارش کرد. بهتر است پیش از خرید استعلام قیمت بگیرید.