تفاوت آکوا پنل ای پلاس با سمنت برد چیست؟.

هرچند که ماهیت اصلی مواد تشکیل دهنده هر دو محصول از سیمان است اما واقعا این دو محصول با هم تفاوت های بسیار زیادی دارند که به آن خواهیم پرداخت.

برای شروع مواد تشکیل دهنده هر دو محصول را برررسی میکنیم :

برای تولید آکوا پنل ای پلاس از : سیمان – الیاف فایبر گلاس – مش با چشمه های نیم میل – چسب و مواد افزودنی – آب استفاده میشود .

برای تولید سمنت برد از : سیمان – مواد افزودنی و آب استفاده میشود .

خب ، در اینجا بزرگترین تفاوت این دو محصول برجسته شد و این تفاوت شامل مزیت های قابل توجه در مصرف آکوا پنل ای پلاس با سمنت برد میگردد.

در بازار ایران وجهان هر دو محصول را بانام صفحات مسلح سیمانی میشناسد ،اما این کجا و آن کجا !!!تنها وجه مشترک در هردو محصول استفاده سیمان در تولید هر دو محصوا است.

آکوا پنل ای پلاس یک محصولی است که به دلیل استفاده از الیاف و مش دارای انعطاف و استحکام بالاست ،البته سمنت برد نیز از استحکام بالایی برخوردار است اما به هیچ عنوان انعطاف ندارد !یعنی چه؟ شما با استفاده از آکوا پنل ای پلاس میتوانید دیوار گرد یا منحنی ایجاد کنید و این انعطاف و قابلیت هرگز در سمنت برد نیست و به شما امکان ایجاد طرح گرد و منحنی را نخواهد داد و درصورتیکه اقدام به این کار نمایید و سمنت برد را تحت فشار قرار دهید فورا میشکند .

پس تفاوت دوم این است که آکوا پنل ای پلاس قابل انعطاف است اما سمنت برد نیست .

آکوا پنل ای پلاس به دلیل اینکه در ساختارش از مش و الیاف استفاده شده است به هیچ عنوان شکنندگی ندارد و خرد نمیشود ،اما سمنت برد به خاطر اینکه بسکوییتی است بسیار شکننده است !در واقع سمنت برد همان ایرانیت موج دار است که برای پوشش سقف در ایران مصارف زیادی داشته و اکنون به صورت تخت آن تولید میشود . این تفاوت در جای قابل مشاهده و ملموس است که نصاب قصد پیچ کردن صفحات را به سازه دارد ! 

در آکوا پنل شما نیازی ندارید تا محل پیچ را خزینه کرده یا از پیچ بال دار استفاده کنید تا سر پیچ همسطح با صفحه گردد اما در سمنت برد باید یا از پیچ بال دار استفاده کنید یا قبل از پیچ کردن محل پیچ را روی سمنت برد خزینه کنید .

در آکوا پنل شما امکان این را دارید که درلبه صفحه اعمال پیچ گذاری را انجام دهید اما در سمنت برد اگر این اقدام را انجام دهید گوشه صفحه شکسته و لب پر شدیدی ایجاد میکند که گاها باید صفحه را با صفحه جدید تعویض کرد.

نتیجتا تفاوت سوم  : پیچ خوری آکوا پنل خیلی راحت تر و بهتر و زمان کمتری صرف میکند تا سمنت برد.

برش آکوا پنل از ضخامت 10 میلیمتر تا 18 میلیمتر به راحتی با تیغ مخصوص و باسرعت بالا و بدون ایجاد کوچکترین گرد وخاکی میسر است اما برای برش سمنت برد باید از دستگاه آب برش یا فرز استفاده کنید که هم گرد خاک بسیار زیادی تولید میکند اما فوق العاده زمان براست .

زمان بری برش سمنت برد خود باعث افزایش هزینه های نصب و مخفی است .

و تفاوت چهارم که نقش کلیدی در هزینه های اجرا دارد برش آسان و بسیار کم زمان آکوا پنل ای پلاس نسبت به سمنت برد است .

از آکوا پنل ای پلاس به دلیل انعطاف بالا در هر سازه ایی همچون : چوب – گالوانیزه – پروفیل فولادی به راحتی میتوان استفاده کرد حتی اگر تا نیم سانت سطح کار دارای نا ترازی باشد !اما سمنت برد این قابلیت را نداشته و اگر سطح کار ناتراز باشد صفحه ترک برداشته ومیشکند.

تفاوت پنجم در بسیار مواقع دچار مشکل شده و ظاهر نهایی کار را زشت میکند اما آکوا پنل این مورد را به نسبت سمنت برد به خوبی پوشش داده است .

اما تفاوت آخر :

امکان تولید آکوا پنل از ضخامت : 10 میلیمتر تا 30 میلیمتر وجود دارد اما امکان تولید سمنت برد از ضخامت 6 میلیمتر تا 12 میلیمتر هست .

از ضخامت های بالای آکوا پنل به طور مثال : ضخامت 18 و 30 میل شما میتوانید در کف و سقف نیز بهره گرفته و استفاده کنید اما از سمنت برد با توجه به اینکه در ضخامت های زیر 18 تولید و بسیار شکننده هستند به هیچ عنوان نمیشود در کف وسقف استفاده کرد !البته در طرح موج دار که درکشور ایران به ایرانیت شهور هست امکان استفاده از سمنت برد با طرح موج دار شدنیست چون با ایجاد موج سطح مقاومت آن افزایش پیدا کرده و به راحتی میتوانید روی آن تردد کنید .

در انتها باید به این نکته اشاره کرد که سمنت برد به هیچ عنوان نمیتواند به عنوان کف یا سقف نقش سازه را ایفا کند اما آکوا پنل ای پلاس در درو ضخامت 18 و 30 میلیمتر به راحتی میتواند نقش سازه داشته و به عنوان پوشش اولیه سازه یا پوشش نهایی از آن استفاده کرد. البته آکوا پنل با ضخامت 30 را نمیتوان با تیغ مخصوص برش داد و به اندازه دلخواه در آورد اما امکان سفارشی ابعاد درخواستی در مجموعه ای پلاس کاملا مهیاست .

ازاین محصول درنمای خشک نماهای ساختمان بسیار زیاد استفاده میشود .

آز آکواپنل 30 میلیمتر ای پلاس برای پوشش نهایی سقف های شیب دار و کف سازه نیز بسیار استفاده میگردد و چون از رنگ پذیری خوبی برخوردار است به زیبایی سقف شیروانی شما کمک به سزایی میکند .

جهت مشاوره وخرید با کارشناسان مجموعه ای پلاس تماس گرفته تا از مشاوره تخصصی بهرمند گردید .

تلفن های تماس :

02122739791

02126918043

02126918047