سمنت برد یکی از مصالح نوین ساختمان‌سازی، با ترکیب سیمان، الیاف و مواد معدنی، عایق مناسبی در برابر رطوبت، حرارت و صدا است. اما گاهی سمنت برد با وینیل برد اشتباه گرفته می‌شوند، در حالی که کاربرد هر کدام متفاوت است. به عنوان مثال محصولات مانند آکوا پنل ای پلاس و صفحات مسلح سیمانی ای پلاس، برای نماها و دیوارها به کمک سمنت برد ای پلاس ساخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم  تفاوت سمنت برد و وینیل برد را متوجه شویم. پس با ای جی وی همراه باشید.

سمنت برد چیست؟

قبل از آنکه تفاوت سمنت برد و وینیل برد را بگوییم، بهتر است یک معرفی کوتاه از این دو محصول داشته باشیم. نمای سمنت برد با ترکیبی منحصر به فرد از ماسه، سیمان پرتلند، آب و الیاف سلولزی ساخته شده است. این ترکیب دقیق، مشابه خمیر چوب، به محصول نهایی انعطاف‌پذیری جزئی می‌بخشد، که باعث می‌شود نمای فایبر سمنت برد در برابر ضربه بدون شکستن بهتر عمل کند. 

وینیل برد چیست؟

نمای وینیل از رزین پلاستیکی پی وی سی ساخته شده و در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است، جریان الکتریسیته را هدایت نمی‌کند، و دچار پوسیدگی یا تاب خوردگی نمی‌شود. با این حال، در شرایط آب و هوایی شدید مانند تگرگ، روکش وینیل به راحتی ترک می‌خورد یا می‌شکند. ترک‌ها و سوراخ‌ها باید بلافاصله تعمیر شوند تا از نفوذ آب به پشت سایدینگ و ایجاد کپک یا نم جلوگیری شود. 

تفاوت سمنت برد و وینیل برد چیست؟

با وجود شباهت‌هایی بین این دو محصول، تفاوت‌‌های زیادی نیز دارند. این تفاوت‌ها عبارتند از:

  • ساخت وینیل برد حاوی PVC دو برابر دی اکسید کربن تولید می‌کند. برای همین سمنت برد نسبت به وینیل برد با محیط زیست سازگارتر است
  • وینیل برد ارزان‌تر است. اما هزینه سمنت برد در زمان فروش جبران می‌شود.
  • تعمیر و نگهداری فایبر سمنت برد کمتر از وینیل است؛ وینیل به سادگی ساییده و ترک می‌کند و نیاز به تمیزکاری و رنگ‌آمیزی دوباره دارد، در حالی که فایبر سمنت برد با یک شستشوی سبک با شیلنگ باغی ظاهر خود را حفظ می‌کند.
  • اما سمنت برد ضخیم‌تر و مستحکم‌تر است. به همین دلیل دوام بیشتری دارد.
  • تعمیر وینیل برد دشوارتر است، اما برش آن آسان و نصب آن سریع است.
  • هر دو مصالح نیازمند نصب توسط متخصصان ماهر هستند.
  • سمنت برد طول عمری در حدود ۵۰ سال دارد، در حالی که وینیل معمولا پس از 10 تا 15 سال در آب و هوای آفتابی دچار فرسودگی می‌‌شود.
  • سمنت برد نسبت به وینتل در برابر آتش مقاوم‌تر است و آهسته‌تر آتش گسترش پیدا می‌کند.

چرا ای جی وی ؟

در بخش تفاوت سمنت برد و وینتل برد دیدید، مزایای بیشتر سمنت برد مشخص شد. اما باید حداقل استانداردها در موقع ساخت و اجرا رعایت شده باشد. پس باید از یک برند شناخته شده خرید خود را انجام دهید. ای پلاس یک برند نام آشنا است که محصولاتی همچنون نمای خشک ای پلاس و سیستم ساخت وساز خشک ای پلاس را تولید می‌کند. 

اگر قصد خرید از این مجموعه بزرگ را دارید، کافیست با 

تلفن واحد فروش: 02191693121

 یا

02126918043  و  

02126918047 تماس بگیرد.