برخی ساختمان‌ها به علت عدم معماری صحیح به گونه ای طراحی شده اند که دیوارها در جای نامناسبی قرار دارند یا اینکه تعداد دیوارها نسبت به کل متراژ محیط کم است؛ در چنین شرایطی برخی از افراد با استفاده از سازه‌هایی مثل گچ، سیمان، آجر و... اقدام به تغییراتی در محیط می‌کنند، شاید نتیجه آن خوب باشد اما قطعاً به دردسرهایی که دارد نمی‌ارزد چرا که هم هزینه آن زیاد خواهد شد و هم اینکه به زمان زیادی نیاز دارد؛ پس تکلیف چیست؟ چگونه می‌توان در راحت‌ترین حالت ممکن تغییرات دلخواه را ایجاد کرد؟ 

در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که استفاده از متریال جدیدی مثل سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی، می‌توان به مقصود خود رسید. این محصول در دسته سازه آماده قرار دارد پس علاوه بر اینکه دست نصاب را برای اجرای هر طرحی باز می‌گذارد بلکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با قیمت منصفانه ای انجام می‌شود. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید پس ادامه مطالب را از دست ندهید چرا که به طور مفصل راجع به سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی و موارد مرتبط با آن صحبت کرده ایم.

درباره دیوار کاذب 

به طور کلی به هر سازه ای که از مترایالهای آماده ایجاد شود اما به عنوان المان اصلی در نظر گرفته شود سازه کاذب می‌گویند. به آن دسته از متریال‌ها که در ادارات، منازل و یا هر محیط دیگری به منظور جداسازی و بخش بندی یک اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد دیوار کاذب می‌گویند. لازم به ذکر است که دیوارهای کاذب خود به دو نوع دائم و موقت تقسیم می‌شوند؛ نوع دائم آن زمانی به کار برده می‌شود که شخص بخواهد یک اتاق را پارتیشن بندی کند تا فضای جداگانهی آن بیشتر شود؛ در نوع موقت، هدف از اجرای آن زیباتر شدن محیط است مانند اجرای دیوار کاذب برای پشت تلویزیون که سازه‌ها روی دیوار اصلی نصب می‌شوند.

هر یک از دیوارهای کاذب ویژگی‌های مختص به خود را دارند که تعیین می‌کند در چه محیطی و به چه منظوری می‌توان از آن استفاده کرد. پیش از خرید و اجرای سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی بهتر است راجع به محیطی که قرار است در آن متریال‌ها اجرا شوند با یک متخصص در این زمینه صحبت کنید تا در نهایت نتیجه خوبی داشته باشید.

سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی چیست؟

منظور از سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی در واقع هر محصولی است که در اجرای دیوار کاذب از آن استفاده می‌شود. از سری متریال‌های مورد استفاده در دیوار کاذب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میخ و چاشنی بتن و فولاد
  • پیچ پانچ گچبرگ 3.5 سانتی متری
  • پیچ پانچ گچبرگ 2.5 سانتی متری
  • سازه ستون (استاد) دیوار کاذب 100 میلی متری
  • سازه ستون (استاد) دیوار کاذب 70 میلی متری
  • سازه ستون (استاد) دیوار کاذب 50 میلی متری
  • سازه ترازکننده (رانر) دیوار کاذب 100 میلی متری
  • سازه ترازکننده (رانر) دیوار کاذب 70 میلی متری
  • سازه ترازکننده (رانر) دیوار کاذب 50 میلی متری

توجه داشته باشید که هر یک از سازه‌های فوق ممکن است برای سقف کاذب نیز مورد استفاده قرار بگیرد؛ دلیل متفاوت بودن ابعاد آنها در هر نوع نیز این است که دیوار کاذب را در مکان‌های مختلفی اجرا می‌کنند که برخی از آنها نیاز به سازه محکمتری دارند.

برای اجرای دیوار کاذب از چه متریال‌هایی باید استفاده کرد؟

اگر به عنوان قبلی دقت کرده باشید، می‌بینید که تمام سازه‌هایی که برای اجرای یک دیوار کاذب اعم از دائم و موقت نیاز است، ذکر شده اند؛ اما این بخشی از ماجراست یعنی برای اجرای دیوار کاذب به متریال‌های دیگری نیز نیاز است؛ از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دیوار کاذب با متریال خشک

همانطور که از نام آن پیداست برای اجرای این دسته از دیوارهای کاذب از متریال‌های خشک یا آماده استفاده می‌کنند که نیازی به صرف وقت برای شکل گرفتن و خشک شدن ندارند. متریال‌هایی که برای ساخت دیوار کاذب خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل مواردی مثل پانل‌های چوبی، گچی، آلومینیومی، پی وی سی، آکوستیک و... می‌باشد.

  • دیوار کاذب با متریال مرطوب

برای اجرای دیوار کاذب مرطوب ابتدا پانل مد نظر را در سازه‌ی متناسب با آن نصب کرده و سپس با قرار دادن آن در جای مشخص شده، با استفاده از سیمان اقدام به پر کردن شیارها و فضای خالی بین دیوار می‌کنند.  امروزه به دلیل اینکه سرعت در ساخت و ساز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بیشتر از دیوار کاذب با متریال‌های خشک استفاده می‌کنند چرا که هم سرعت اجرای کار بیشتر می‌شود و هم هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

انواع سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی

سازه ای که برای دیوار کاذب پوششی ای جی وی مورد استفاده قرار می‌گیرد به دو دسته تقسیم می‌شود که شامل با واسطه و بی واسطه است؛ در محیط‌هایی که دیوارهای اصلی نیاز به نازک کاری داشته باشند، از این نوع دیوار استفاده می‌کنند که در مدل بی واسطه تنها با استفاده از چسب مخصوص اقدام به اجرای دیوار می‌کنند این در حالیست که برای مونتاژ نوع با واسطه، پروفیل به کار می‌برند. 

توجه داشته باشید که این نوع دیوار کاذب را نمی‌توان به طور مستقل استفاده کرد؛ به بیان دیگر اینکه باید آن را روی دیوارهای اصلی به عنوان تکمیل کننده یا اصلاح کننده به کار ببرند. در برخی محیط‌ها که دیوار به شکل غیر استانداردی ساخته شده و در برابر رطوبت، حرارت یا صوت عایق نیست، نیز می‌توان دیوار کاذب پوششی را اجرا کرد. حتی برای آن دسته از ساختمان‌هایی که تاسیسات به کار رفته در آن به صورت رو هستند، به کمک سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی می‌توان نسبت به پوشاندن آنها اقدام کرد.


چند نوع دیوار کاذب در صنعت ساخت و ساز وجود دارد؟

به دلیل متفاوت بودن سلیقه طراحان، خواص هر پانل و نیاز محیط، در صنعت ساخت و ساز دیوارهای کاذب متفاوتی تولید می‌شود؛ از سری دیوارهای کاذب موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیوار کاذب جداکننده یا پارتیشن

از این دیوار بیشتر برای محیط‌های اداری یا محیط‌های اجاره ای که یک سالن بزرگ دارد و باید به اتاقک‌های کوچک‌تر تبدیل شود استفاده می‌کنند. برای قرار دادن آنها نیاز به هیچ نوع متریال دیگری نیست و هر زمان که نیاز باشد می‌توان نسبت به تغییر آن اقدام کرد.

  • دیوار کاذب پوششی

این نوع دیوار کاذب به منظور از بین بردن نواقص یا پوشش دادن تاسیسات روی دیوار اصلی نصب می‌شود؛ در واقع نمی‌توان آن را به طور جداگانه و به عنوان یک دیوار مستقل به حساب آورد. در حوزه ساخت و ساز در اصطلاح دیوار کاذب پوششی را برای نازک کاری مورد استفاده قرار می‌دهند.

  • دیوار کاذب پوششی یا لاینینگ

در بین تمامی دیوارهای کاذب تولید شده در بازار، پرکاربردترین آن دیوار کاذب پوششی یا لاینینگ است؛ به این خاطر که برای اجرای آن ابتدا سازه ای فلزی را به دیوار اصلی متصل کرده و سپس روی آن را با استفاده پانل گچی کاور می‌کنند. دلیل محبوبیت آن بین مخاطبان این است که فضای خالی بین سازه و دیوار را به عنوان محلی برای عبور دادن یکسری تاسیسات در نظر می‌گیرند؛ البته قیمت مناسب آن نیز در این زمینه بی تاثیر نیست.

  • دیوار کاذب تزئینی یا دکوراتیو

از نام این دیوار مشخص است که بیشتر به منظور زیباسازی و تغییر دکوراسیون اجرا می‌شود. دیوارهای کاذب دکوراتیو با استفاده از متریال‌های سبکی مثل پانل گچی، فوم پلی استایرن و... تولید می‌شوند. این دیوار قابلیت اجرا در هر محیطی را دارد؛ از مزیت‌های آن می‌توان به زیباتر شدن محیط و عایق صوت بودن اشاره کرد.

  • دیوار کاذب آکوستیک

هر متریالی که پسوند آکوستیک بودن را در عرصه معماری داشته باشد، می‌تواند به طور کلی صدا را به خود جذب کند و حتی کیفیت آن را نیز افزایش دهد. این دیوار نیز دقیقاً چنین ویژگی دارد؛ عموماً برای ساخت دیوار کاذب آکوستیک از پانل‌های سبکی مثل فوم یا فایبرگلاس استفاده می‌کنند. در واقع متریال‌هایی که خاصیت جذب صدا را دارند بین دو دیوار، که یکی دیوار اصلی و دیگری دیوار کاذب است قرار داده می‌شود.

  • دیوار کاذب چوبی

دیوار کاذب چوبی خود به دو دسته تقسیم می‌شود که در یکی، از الوارهای چوبی به منظور ساخت چهارچوب برای قرار دادن پانل‌های گچی استفاده می‌شود و اما در دیگری با استفاده از صفحات و پانل‌های چوبی، اقدام به ساخت دیوار کاذب می‌کنند. نوع دوم مخاطبان بسیاری دارد چرا که حس کلاسیک بودن خاصی را به محیط القا می‌کند.

  • دیوار کاذب پلاستیکی

اگر می‌خواهید محیط مد نظر خود را با کمترین هزینه صرفاً بخش بندی کنید، بدون در نظر گرفتن زیبایی خاصی برای آن، ما به شما استفاده از دیوار کاذب پلاستیکی را توصیه می‌کنیم. از سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی بیشتر برای محیط‌هایی مثل ادارات به کار برده می‌شود.

  • دیوار کاذب ام دی اف

اگر دقت کرده باشید برای ساخت ام دی اف معمولاً از نئوپان همراه با روکشی شبیه به چوب استفاده می‌کنند؛ اگر به دیوار کاذب چوبی علاقه دارید اما می‌خواهید با هزینه کمتری آن را برای شما اجرا کنند، دیوار کاذب ام دی اف می‌تواند گزینه خوبی به شمار آید چرا که ظاهر زیبا در عین حال قیمت مناسبی دارد.

  • دیوار کاذب شیشه ای

به دلیل تزئینی بودن این نوع دیوار کاذب، از آن هم برای محیط‌های اداری و هم محیط منازل استفاده می‌کنند. این نوع دیوار کاذب ظاهری لوکس را به همراه دارد که در دو نوع ثابت و ریلی طراحی و تولید می‌شود. توصیه می‌شود برای منازلی که کودک خردسال دارند از این دیوار کاذب استفاده نشود چرا که ممکن است موجب بروز خطراتی شود.

  • دیوار کاذب پی وی سی

وجود مزیت‌هایی مثل عایق رطوبت بودن، عایق صوت بودن و در عین حالی زیبایی داشتن، باعث شده تا این دیوار جزو محبوبترینها به شمار آید. از دیوار کاذب پی وی سی در آخرین لایه استفاده می‌کنند؛ به طور مثال در صورتی که بخواهند آکوستیک بودن محیط را به بالاترین حد ممکن برسانند ابتدا روی دیوار اصلی از پانل‌های آکوستیک استفاده کرده سپس سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی از جنس پی وی سی را قرار می‌دهند؛ اما اگر بخواهند آن را معمولی به کار ببرند پانل آکوستیک را استفاده نمی‌کنند. در یک کلام، هر چند لایه هم که وجود داشته باشد آخرین چیزی که مشتری پس از اتمام کار می‌بیند دیوار کاذب پی وی سی است.

  • دیوار کاذب یونولیتی

دیوار کاذب یونولیتی جزو دیوارهای پیش ساخته بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است؛ برای ساخت آن ابتدا از ورقهای گالوانیزه یا میلگرد استفاده می‌کنند سپس با استفاده از پانل‌های یونولیتی آن را می‌پوشانند. از سری مزیت‌هایی که به محبوبیت منجر شده می‌توان به عایق رطوبت، عایق صدا، سبک بودن و مقاومت در برابر زلزله اشاره کرد. از این نوع دیوار هم می‌توان به عنوان دیوار مکمل و هم دیوار پوش استفاده کرد.

  • دیوار کاذب متحرک

دیوار کاذب متحرک به هر نوع دیواری که با استفاده از سازه‌های آماده اجرا شود و قابلیت جابه جایی داشته باشد، می‌گویند. از سری دیوارهای کاذب متحرک می‌توان به دیوارهای شیشه ای، آکاردئونی، پاراوان‌ها، دیوارهای کاذب چوبی، پلاستیکی و حتی پارچه ای اشاره کرد.

استفاده از دیوار کاذب و مزیت‌های آن

مسلماً زمانی که یک سازه در بین مردم محبوبیت پیدا می‌کند یعنی از مزیت‌های زیادی برخوردار است؛ این موضوع برای تمامی دیوارهای کاذب صدق می‌کند. برای اثبات آن به بررسی مزیت‌هایی که دارد می‌پردازیم؛ ویژگی‌های مثبت آن بدین شرح است:

  • در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان طیف وسیعی از آن را اجرا کرد.
  • از آنجایی که متریال‌های استفاده شده در ساخت دیوار کاذب، جزو متریال‌های آماده هستند در نتیجه با کمترین آلودگی اجرا می‌شود.
  • در صورتی که بعدها نیاز به تغییر داشته باشد بدون اینکه سایر دیوارها و اجزای ساختمان آسیبی ببینند می‌توان نسبت به انجام این کار اقدام کرد.
  • از دیگر مزیت‌های استفاده از دیوار کاذب این است که وزن ساختمان به طور کلی کاهش پیدا کرده و مقاومت آن نیز در برابر زلزله بیشتر می‌شود.
  • نصب آن بسیار راحت انجام می‌گیرد.
  • به دلیل تنوع زیادی که سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی دارد، می‌توان آن را با هر نوع دکوراسیونی مطابقت داد.
  • در محیط‌هایی که از سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی استفاده شده است، دسترسی به تاسیسات ساختمانی آسان می‌شود.
  • مزیت دیگری که دیوارهای کاذب دارند این است که بدون هیچ محدودیتی می‌توان نسبت به اجرای آنها اقدام کرد؛ به بیان دیگر اینکه از لحاظ ساختاری و عمرانی تبصره یا قانونی ندارند.
  • دیوارهای کاذب این امکان را فراهم می‌کنند تا در محیط مد نظر دیوارهایی با انحنای دلخواه ایجاد کرد.

خرید سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی از تولیدکننده

یکی از اهداف شما از مطالعه این مقاله این است که می‌خواهید برای خرید سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی و تبدیل آن به دیوار کاذب اقدام کنید، پس چه بهتر اگر شرکتی را به شما معرفی کنیم که در این زمینه فعالیت داشته و خود تولیدکننده محصولات است. اگر می‌خواهید از هر جهت نسبت به خرید خود مطمئن شوید ما به شما توصیه می‌کنیم به شرکت ای جی وی مراجعه کنید؛ با مراجعه به سایت آنها می‌توانید علاوه بر انتخاب هر چه راحت‌تر سازه‌ها، راجع به هر یک اطلاعات بیشتری نیز دریافت کنید.

شاید از خود بپرسید که خرید سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی از تولیدکننده چه تفاوتی با خرید از سایر فروشگاه‌ها دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که تولیدکننده قیمت‌های کمتری به نسبت خرده فروشان برای محصولات خود تعیین می‌کند؛ از آن گذشته کیفیت تمامی محصولات تضمین شده است زیرا هر محصولی که طراحی و تولید می‌شود زیر نظر مهندسین ناظر مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرد. و اما مزیت دیگری که خرید از تولیدکننده دارد این است که می‌توان طرح مد نظر خود را به صورت سفارشی به ثبت رساند.

قیمت سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی چقدر است؟

یکی از سوالات بسیار پرتکراری که مخاطبان راجع به سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی دارند این است که قیمت آن چقدر است؟ پاسخ این سوال شامل رقم ثابتی نمی‌شود چرا که تورم باعث نوسان قیمت می‌شود از همین رو اگر اقدام به ذکر قیمت هر سازه کنیم پس از مدتی که مشتریان برای ثبت سفارش اقدام کنند با متفاوت بودن قیمت فاکتور و چیزی که دیده اند روبه رو خواهند شد از همین رو دچار تردید می‌شوند، این موضوع چیزی جز عدم رضایت مشتریان را به دنبال نخواهد داشت. با این تفاسیر عواملی که بر قیمت سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی تاثیر مستقیم دارند را ذکر کرده ایم که به شرح زیر است:

  • نوع سازه

اگر قسمت‌های قبلی مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید می‌دانید که سازه‌های مختلفی برای اجرای دیوار کاذب وجود دارد که هر یک به منظور خاصی تولید شده اند؛ انتخاب نوع سازه می‌تواند روی قیمت‌ها تاثیر داشته باشد.

  • کیفیت سازه

از دیگر عوامل موثر بر قیمت سازه، کیفیت آن است. هر چه کیفیت سازه بیشتر باشد طول عمر و استحکام بیشتری نیز دارد پس انتظار می‌رود که قیمت آن نیز بیشتر باشد. توجه داشته باشید که خرید سازه‌های باکیفیت بدین صورت است که شما تا سال‌ها از سلامت آن اطمینان حاصل خواهید کرد؛ پس کمیت را فدای کیفیت نکنید.

  • تعداد 

قطعاً در این میان تعداد سازه‌های مورد نیاز نیز روی هزینه نهایی فاکتور تاثیر دارد؛ توصیه می‌کنیم برای اینکه متضرر نشوید پیش از هر کار ابتدا طرح مد نظر خود را انتخاب کنید سپس راجع به متریال‌های مورد نیاز آن تحقیق کرده و در نهایت خرید خود را به ثبت برسانید.

  • خرید از تولیدکننده 

با خرید از تولیدکننده نه تنها می‌توانید از کیفیت محصولات اطمینان داشته باشید بلکه تا حد زیادی هزینه‌های مرتبط با سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی نیز کاهش پیدا می‌کند.

چه زمانی استفاده از سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی بیش از پیش مورد نیاز است؟

با توجه به اطلاعاتی که تا به این قسمت از مقاله عنوان کردیم حالا دیگر می‌دانید که دیوار کاذب چیست و چه کاربردی دارد؛ این دیوارها عموماً روی دیوار اصلی نصب می‌شوند یا اینکه برای پارتبندی یک اتاق بزرگ به اتاقک‌های کوچک‌تر به مرحله اجرا می‌رسند؛ یعنی کاملاً استفاده از آنها دلخواه است اما گاهی اجرای این سازه‌ها بیش از پیش مورد نیاز خواهد بود؛ موارد ضروری فوق عبارتند از:

  • زمانی که باید متریال جدیدی به محیط اضافه شود.
  • زمانی که نیاز به ایجاد یک اتاق کار در محیط منزل باشد.
  • هنگامی که در یک اتاق نیاز به جایی مثل اتاق پرو باشد.
  • و در آخر برای جداسازی محیط در زمان نوسازی نیز کاربرد دارند.

پیش از خرید یا اجرای سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی باید به چه نکاتی توجه داشت؟

زمانی که قصد خرید محصولی یا انجام کاری را دارید به دنبال راه‌هایی هستید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید؛ برای اینکه از اجرای سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی که قصد انجام آن را دارید انتظارات شما حاصل شود پس بهتر است به نکاتی که باید پیش از خرید یا اجرا بدانید، توجه کنید:

  • پیش از هر چیز باید بودجه خود را مشخص کنید تا بر اساس آن نسبت به خرید و اجرا قدمی بردارید.
  • سپس باید از بین طرح‌های موجود، آنچه که مد نظر دارید را انتخاب کنید.
  • موضوع بعدی بررسی ابعاد محیط مد نظر است؛ باید ببینید طرح انتخابی شما قابلیت اجرا در آن محیط را دارد یا باید متریال‌ها تغییر کنند.
  • پیدا کردن یک نصاب حرفه ای نیز مسئله دیگریست که نیاز به بررسی و تحقیق دارد. بهتر است از نصاب بخواهید که نمونه‌های قبلی از کار خود را به شما نشان دهد تا اطمینان حاصل کنید.
  • نکته بعدی که باید به آن توجه کرد، خرید از شرکت‌هایی است که به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب به برند تبدیل شده اند.

گرچه این نکات ساده به نظر می‌رسند اما قطعاً توجه داشتن به آنها می‌تواند به شما کمک کند تا هم خرید خوبی داشته باشید و هم اینکه از نتیجه نهایی موجب رضایتتان شود.

در چه محیط‌هایی استفاده از سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی امکان پذیر است؟

به دلیل اینکه خرید اجزا و نصب هر یک از متریال‌های دیوار کاذب به راحتی صورت می‌گیرد در نتیجه تقاضای زیادی برای نصب دارند، از همین رو در هر جایی می‌توان از آنها استفاده کرد؛ از سری محیط‌های مناسب برای نصب دیوار کاذب عبارتند از:

  • اتاق‌های بزرگ
  • سالن‌های آرایشی
  • دفاتر اداری
  • مطب پزشکان
  • مراکز درمانی
  • سرویس‌های بهداشتی
  • استخرها
  • آشپزخانه
  • دیوار پشت تلویزیون

توجه داشته باشید که هنگام انتخاب سازه مد نظر، به محیطی که قرار است دیوار کاذب در آن اجرا شود نیز دقت کنید چرا که هر محیط شرایطی دارد و هر سازه نیز مناسب نوع خاصی از محیط است؛ به طور مثال برای اجرای دیوار کاذب در سرویس‌های بهداشتی بهتر است از نوع شیشه ای یا پی وی سی استفاده شود چرا که اگر در معرض رطوبت یا آب قرار بگیرند آسیب نمی‌بینند.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب یا سقف ثانویه نوع جدیدی از سقف است که با استفاده از متریال‌های خاصی اجرا می‌شود و انواع مختلفی نیز دارد. نصب آن معمولاً با فاصله کمی از سقف اولیه که حدود 10 الی 15 سانتی متر است، صورت می‌گیرد. از این سقف تقریباً برای هر محیطی اعم از عمومی، خصوصی، اداری و تجاری استفاده می‌کنند. متریال‌های استفاده شده در آن به گونه ای است که تا سالهای متمادی به حالت اولیه خود باقی می‌ماند بدون اینکه کوچک‌ترین آسیبی ببیند. عموم مردم بخاطر زیباتر شدن محیط مد نظر خود اقدام به اجرای سقف کاذب می‌کنند اما مزیت‌های بسیار زیادی دیگری دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

سازه‌های مناسب برای اجرای سقف کاذب

منظور از سازه سقف کاذب در واقع متریال‌هایی است که برای اجرای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ سازه یا سپری اولین متریالی است که برای اجرای سقف‌های کاذب مورد نیاز است به این خاطر که از آن برای زیرسازی استفاده می‌شود. سپری‌ها عموماً از ورقهای گالوانیزه یا آلومینیومی با ضخامت‌ها و ابعاد متفاوت تولید می‌شوند. که در نهایت به محکم‌تر شدن هر چه بیشتر سقف کاذب کمک می‌کند. از دیگر متریال‌های استفاده شده در سقف کاذب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تایل (گچی، آلومینیومی، آکوستیک، پی وی سی، چوبی، دکوراتیو و...)
  • گیره تایل
  • نبشی L25
  • آویز فنردار
  • سنجاق و گیره آویز
  • میخ و چاشنی
  • پیچ مخصوص

به جز تایل، تمامی موارد ذکر شده برای محکم کاری و زیرسازی کار مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما تایل پس از اتمام زیرسازی و روی کار نصب می‌شود یعنی دقیقاً همان تصوری که ما از سقف کاذب داریم. توجه داشته باشید که تایل‌ها خود انواع متفاوتی دارند پس توصیه می‌کنیم پیش از قطعی کردن خرید حتماً تمام مدل‌های موجود را ببینید و راجع به ویژگی‌های هر یک بپرسید تا بهترین نتیجه را از اجرای سقف کاذب بگیرید.

مدل‌های سقف کاذب

اگر به محیط‌هایی که در آن سقف کاذب اجرا شده دقت کرده باشید می‌بینید که مدل‌های مختلفی دارند؛ از سری مدل‌های سقف کاذب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف کاذب رابیتس

برای اجرای این نوع سقف از ورق رابیتس همراه با گچ و آب استفاده می‌شود و برای زیرسازی آن نیز نبشی و میلگرد به کار می‌برند؛ از آنجایی که زمان زیادی نیاز دارد تا مراحل اجرا تکمیل شود و نمی‌توان تنوع زیادی در طرح به وجود آورد، در نتیجه دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به نحوی منسوخ شده است.

  • سقف کاذب گریلیوم

نوع دیگری از سقف کاذب وجود دارد که طرح بسیار مینیمال و ساده اما در عین حال جذابی دارد که به آن سقف کاذب گریلیوم می‌گویند. برای اجرای آن ابتدا با سازه‌های فولادی زیرسازی لازم را انجام می‌دهند سپس مربع‌های آلومینیوم تو خالی را روی سازه‌ها نصب می‌کنند.

  • سقف کاذب چوبی

متریال‌های استفاده شده در سقف کاذب چوبی حتی برای زیرسازی (به غیر از موارد استثنا و دلخواه) از جنس چوب هستند، به همین دلیل هزینه زیادی به همراه دارند. البته برای کسانی که به محیط زندگی چوبی علاقه دارند این موضوع اهمیتی ندارد. از سری ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت و ضربه اشاره کرد.

  • سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک آنطور که باید در محیط‌های عمومی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد چرا که ویژگی آن جذب صدا است؛ از این سقف بیشتر در محیط‌هایی مثل استودیوها، سالن‌های سینما و تئاتر استفاده می‌شود. در واقع تایل‌های آکوستیک بدین صورت عمل می‌کنند که صدا را به خود جذب کرده و به پشت سازه انتقال می‌دهند از این رو مانع از انعکاس آن به بیرون می‌شوند. با استفاده از این نوع سقف می‌توان کیفیت صدا را بیشتر کرد.

  • سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیوم خود به دو دسته تقسیم می‌شود که شامل نواری و مشبک است؛ برای هر دو نوع زیرسازی با استفاده از سازه پروفیل انجام می‌شود و تنها تفاوتی که دارند از نظر ظاهری است؛ به این صورت که در نوع مشبک، تایل‌های استفاده شده همگی پانچ شده و منظم می‌باشند این درحالیست که در نوع نواری، به شکل نوارهای ساده و بدون طرح اجرا می‌شوند.

  • سقف کاذب پی وی سی

پی وی سی نوع دیگری از سقف کاذب است که مزیت‌های زیادی به همراه دارد؛ ضد آب بودن، عایق صدا، ضد حرارت، مقاوت در برابر ضربه و... از جمله ویژگی‌های مثبت این سازه می‌باشد. 

  • سقف کاذب آی گلس

آی گلس یا سقف‌های شیشه ای از جمله طرح‌های بسیار زیبایی است که در صنعت ساخت و ساز از آن استفاده می‌شود. برای ساخت آن از ورق‌های آکریلیک یا شیشه استفاده می‌کنند که نور را به خوبی از خود عبور داده و جلوه زیبایی ایجاد می‌کند.

  • سقف کاذب ترکیبی

در این مدل از سقف کاذب با ترکیب چند نوع از مدل‌های ذکر شده به یک طرح واحد می‌توان رسید؛ توجه داشته باشید که از سقف کاذب ترکیبی در هر جایی نمی‌توان استفاده کرد. متریال‌های انتخاب شده برای اجرای این نوع سقف باید باهم، همخوانی داشته باشند در غیراینصورت امکان خرابی یکی از آنها وجود دارد.

چرا تقاضا برای اجرای سقف کاذب زیاد است؟

چرا تقاضا برای اجرای سقف کاذب زیاد است؟ این سوالیست که هر کسی ممکن است از خود بپرسد؛ در جواب آن می‌توان گفت چونکه سقف‌های کاذب مزیت‌های زیادی دارند به همین خاطر محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. از سری مزیت‌های آنها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • متریال‌های استفاده شده در آن به صورت آماده هستند در نتیجه به راحتی اجرا می‌شوند.
  • در مدت زمان کوتاهی می‌توان متراژ زیادی از سقف را به سقف کاذب تبدیل کرد.
  • متریال‌های سقف کاذب وزن کمی دارند و حمل آنها راحت است.
  • از آنجایی که سقف کاذب به فاصله 10 تا 15 سانتی متری از سقف اصلی نصب می‌شود این امکان را فراهم می‌کند تا تاسیسات نصب شده روی سقف اصلی را به خوبی پوشش دهد.
  • هر زمان که بخشی از تاسیسات یا سقف دچار مشکل شد، می‌توان قسمت مد نظر را باز کرده، تعمیرات را انجام و دوباره در جای خود قرار قرار داد.
  • تقریباً تمامی سقف‌های کاذب از مزیت آکوستیک کردن صدا برخوردار هستند.
  • از دیگر مزیت‌های بسیار مهم آنها این است که محیط را بسیار زیبا و شکیل می‌کنند.
  • با اجرای سقف‌های کاذب می‌توان در محیط‌هایی که مشکل نداشتن نور کافی دارند، نورپردازی دلخواه و خاصی اجرا کرد.
  • سقف‌های کاذب به دلیل متریال‌های خاصی که دارند در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند به شکلی که حتی می‌توان از آن‌ها در استخرها یا سرویس‌های بهداشتی استفاده کرد.

برآورد مقدار هزینه احتمالی برای اجرای سقف کاذب

در خصوص برآورد هزینه اجرای سقف کاذب باید بگوئیم که نمی‌توان برای هر یک از آنها به طور جداگانه قیمتی را ذکر کرد اما می‌توان عواملی را که روی هزینه‌ها تاثیر دارند عنوان کرد؛ از سری عوامل موثر بر هزینه اجرای سقف کاذب عبارتند از:

  • مدل مد نظر

اولین عاملی که در این میان تاثیر مستقیم دارد، مدل سقف کاذب است؛ همانطور که راجع به هر مدل از آن توضیح دادیم متریال‌های استفاده شده برای هر یک با دیگری تفاوت دارد پس انتظار اختلاف قیمت نیز هست. 

  • ابعاد محیط

هر چه محیط مد نظر شما ابعاد بزرگتری داشته باشد متریال‌های مورد نیاز شما نیز بیشتر خواهد شد که نتیجه آن افزایش هزینه‌های نهایی خواهد بود.

  • کیفیت متریال‌ها

متریال‌های تولید شده در بازار در کیفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند؛ اگر بخواهید کیفیتی انتخاب کنید که تا سال‌ها سالم بماند و طول عمر زیادی داشته باشد پس باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید. در واقع کیفیت با قیمت رابطه مستقیم دارند.

  • تجربه نصاب

و اما مورد آخری که روی هزینه‌ها تاثیر مستقیم دارد تجربه نصاب است؛ نصابی که تجربه بیشتری در نصب سقف کاذب داشته باشد معمولاً دستمزد بیشتری تعیین می‌کند چرا که نتیجه بهتری تحویل می‌دهد.

خرید عمده سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی

خرید عمده سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی یک تصمیم مهم است که نیازمند بررسی دقیق و اطلاعات کافی در زمینه محصولات مورد نظر می‌باشد. شرکت ای جی وی با تجربه و شناخت بهترین استانداردها در تولید سازه‌های دیوار کاذب، ارائه دهنده‌ی گزینه‌هایی با کیفیت و عملکرد بالاست. در ادامه به برخی از مزایا و نکاتی که در خرید عمده سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی باید مدنظر قرار دهید، اشاره خواهیم کرد:

1.کیفیت مواد استفاده شده: ای جی وی با استفاده از مواد مرغوب و مقاوم، سازه‌های دیوار کاذب پوششی با کیفیت بالا تولید می‌کند. پرداختن به نوع و کیفیت مواد به‌کاررفته در تولید اساسی‌ترین مرحله در انتخاب محصولات می‌باشد.

2. تنوع در طرح و رنگ:یکی از اهمیت‌های خرید عمده این است که توانایی انتخاب انواع مختلف طرح‌ها و رنگ‌ها را فراهم سازد. ای جی وی با ارائه تنوع گسترده در طراحی‌ها و رنگ‌ها، امکان انتخاب بهتر برای مشتریان را فراهم می‌کند.

3. مقاومت و دوام سازه‌ها: سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی با توجه به استفاده از مواد مقاوم در برابر عوامل مختلف محیطی، دارای دوام و مقاومت بالاست. این خصوصیات از اهمیت زیادی برای طول عمر و عملکرد بهتر محصولات است.

4. قابلیت نصب آسان: ای جی وی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، سازه‌های دیوار کاذب پوششی را به‌صورتی طراحی کرده که نصب آنها سریع و آسان باشد. این ویژگی مهم برای کاهش هزینه‌های نصب و زمان‌بندی بهینه است.

5. تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش: انتخاب یک تامین‌کننده با تضمین کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش قوی امری ضروری است. ای جی وی با ارائه تضمین‌نامه‌های معتبر و خدمات پس از فروش قابل اعتماد، اطمینان مشتریان را جلب کرده است.

در نهایت، خرید عمده سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی نه‌تنها به معنای بهره‌وری اقتصادی و زمانی است، بلکه به انتخاب بهترین محصولات با کیفیت بالا و طراحی متنوع نیز معنا پیدا می‌کند.

مزایای استفاده از دیوارهای کاذب پوششی ای جی وی

در ادامه به برخی از مزایای استفاده از دیوارهای کاذب پوششی ای جی وی اشاره خواهیم کرد:

1. سرعت و آسانی نصب: دیوارهای کاذب پوششی ای جی وی به دلیل ساختار آماده و سبک، نصب آنها بسیار سریع و آسان است. این ویژگی موجب می‌شود تا در پروژه‌های ساختمانی و دکوراسیون داخلی زمان و هزینه‌های نصب به حداقل رسند.

2. تنوع در طراحی و جنس: دیوارهای کاذب ای جی وی در انواع طرح‌ها و جنس‌های مختلف مانند چوب، پلاستیک، آکوستیک و شیشه ای قابل دسترسی هستند. این تنوع به افراد این امکان را می‌دهد تا با توجه به نیازهای طراحی و سلیقه خود، دیوارهایی را انتخاب کنند که با محیط موردنظر هماهنگی کامل داشته باشند.

3. عدم نیاز به نگهداری زیاد: دیوارهای کاذب ای جی وی به دلیل جنس‌های مقاوم و مواد با کیفیت مورد استفاده، نیاز به نگهداری زیاد را ندارند. این موضوع به صاحبان ساختمان‌ها و دکوراتوران کمک می‌کند تا هزینه‌های نگهداری را به حداقل برسانند.

4. مقاومت در برابر عوامل محیطی: دیوارهای کاذب ای جی وی به دلیل انتخاب مواد مقاوم در برابر زنگ زدگی، خوردگی، حرارت و رطوبت، مقاومت بالایی دارند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا محصولات برای مدت زمان طولانی در شرایط مختلف محیطی به کار برود.

5. تأثیر مثبت در آکوستیک فضا: دیوارهای کاذب آکوستیک ای جی وی، با امکان استفاده از جنس‌ها و طراحی‌های خاص، می‌توانند به بهبود صدا و کاهش نویز در فضاها کمک کنند.

به این ترتیب، انتخاب دیوارهای کاذب پوششی ای جی وی نه‌تنها جهت دکوراسیون زیبا و متنوع استفاده می‌شود بلکه با توجه به مزایا و خصوصیات ذکر شده، به بهبود کیفیت فضاها و افزایش راحتی در استفاده از آنها کمک می‌کند.

کلام آخر

دیوار کاذب یکی از المان‌هایی است که به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد امروزه در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دیوارها عموماً از متریال‌های آماده تهیه می‌شوند به همین دلیل اجرای آنها در سریع‌ترین زمان ممکن و به راحتی انجام می‌گیرد. 

به دلیل تنوع زیادی که در طراحی دیوارهای کاذب وجود دارد عموماً می‌توان آنها را در هر محیطی به کار برد. از سری دیوارهای کاذب می‌توان به دیوار کاذب چوبی، پلاستیکی، آکوستیک، شیشه ای، پی وی سی و... اشاره کرد. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم. هدف ما از ارائه مطالب فوق آشنایی هر چه بیشتر شما با سازه دیوار کاذب پوششی ای جی وی بود؛ امیدواریم که رضایتمند بوده باشد.