سازه کلیک تایل آلومینیومی از سری سازه‌های بسیار مفید و پرکاربردی است که امروز در صنعت ساخت و ساز از آن استفاده می‌شود. به طور کلی این سازه را برای اجرا و مونتاژ سقف کاذب به کار می‌برند که در اشکال، ابعاد و انواع متفاوتی وجود دارد. اگر دقت کرده باشید در بسیاری از محیط‌های عمومی سقف‌های کاذب از جنس آلومینیوم وجود دارند. قطعاً وجود مزیت‌های زیاد، باعث شده تا استفاده از این سازه روزبه روز بیشتر شود. اگر دوست دارید اطلاعات خود را در رابطه با سازه کلیک تایل آلومینیومی بیشتر کنید پس در ادامه با ما باشید، چرا که مطالب مفید زیادی گفته شده است.

سازه کلیک چیست؟

سازه کلیک به نوع خاصی از سازه‌ی ساختمانی گفته می‌شود که آن را با نام سپری کلیک می‌شناسند. این سازه را در ابعاد متفاوت تولید می‌کنند اما نوع استاندارد آن در ابعاد 60*60 طراحی و تولید می‌شود. سازه کلیک نه تنها در صنعات ساخت و ساز بلکه در صنایع ماشین سازی نیز کاربرد دارد. توجه داشته باشید که نمی‌توان آن را به تنهایی به کار برد بلکه باید همراه با متعلقات و ملزومات دیگری مثل تایل، گیره آویز و... استفاده کرد. امروزه سازه کلیک یا برای اجرای سقف کاذب و یا برای دیوار کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد.  یکی از ویژگی‌های مهمی که این نوع سازه دارد میزان ضخامت آن است که در سه قطر 600، 1200 و 3600 ساخته می‌شود؛ به این خاطر که هر یک از آن‌ها برای بخش خاصی از ساختمان مناسب هستند. بهتر است پیش از خرید از فروشنده در این باره مشورت بگیرید.

درباره تایل

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، تایل از جمله ملزومات مورد استفاده همراه با سازه کلیک است. در واقع سپری کلیک نقش زیرساز کار را دارد؛ تایل نیز روی سپری کلیک قرار می‌گیرد و در نهایت سقف کاذب ایجاد می‌شود. 

  • تایل نیز مانند سپری در ابعاد 60*60 تولید می‌شود اما ضخامت همه تایل‌ها به یک صورت است. این نوع سازه به دلیل این که نمای کار را تشکیل می‌دهد و تقریباً در هر محیطی قابل استفاده می‌باشد، انواع متفاوتی دارد، یعنی برای هر سلیقه ای می‌توان از تایل دلخواه استفاده کرد.
  • از زمانی که سازه کلیک و تایل به میان آمده اند، بار ساختمان‌ها کمتر شده است چرا که وزن آن‌ها به نسبت متریال‌های قدیمی بسیار کمتر است؛ از آن گذشته به خوبی تاسیسات سقفی را پوشش می‌دهد و هر زمان که نیاز به تعمیر بخشی از آن بود می‌توان نسبت به برداشتن تایل اقدام کرد.

انواع تایل سقفی کاذب ای جی وی

تایل سقفی کاذب انواع متفاوتی دارد؛ دلیل توجه طراحان ای جی وی به متفاوت بودن طرح این متریال ساختمانی، این است که هر شخص با توجه به محیط مد نظر خود و سلیقه ای که دارد نسبت به خرید آن اقدام کند. از سری تایل‌های سقفی کاذب می‌توان موارد زیر را مطرح کرد: (تمامی دسته بندی‌ها دارای یک یا چند زیر مجموعه هستند.)

تایل گچی

برای ساخت تایل‌های گچی از گچ، آب و یک روکش نازک استفاده شده است تا استحکام سازه بیشتر شود. تایل گچی خود شامل زیر مجموعه‌هایی است که عبارتند از:

  1. تایل گچی روکشدار
  2. تایل گچی ساده 
  3. تایل گچی حصیری
  4. تایل گچی تخم مرغی
  5. تایل گچی یاقوتی
  6. تایل گچی پانچدار گرد منظم و نامنظم
  7. تایل گچی پانچدار مربع

تایل رنگی

منظور از تایل رنگی در واقع همان آسمان مجازی است که در بسیاری از مکان‌های عمومی طرح‌های متفاوتی از آن را دیده اید. برند ای جی وی چند طرح مختلف از آسمان مجازی در منوی خود دارد که شامل موارد زیر است:

  1. تایل آسمان مجازی طبیعت و آسمان
  2. تایل آسمان مجازی افق و خورشید
  3. تایل آسمان مجازی بازتاب خورشید
  4. تایل آسمان مجازی ابر و آسمان
  5. تایل آسمان مجازی غروب و خورشید
  6. تایل آسمان مجازی ابرو خورشید

تایل آلومینیومی

برای ساخت این تایل از ورق‌های آلومینیومی استفاده می‌شود و بیشتر برای محیط‌هایی که نیاز به استرلیزه شدن دارند، مثل بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و... کاربرد دارد. تایل‌های آلومینیومی نیز مانند سایر محصولات مشابه در انواع مختلفی وجود دارد. در واقع تفاوت آن‌ها با هم از نظر شکل ظاهری است اما در نحوه‌ی ساخت هیچ تفاوتی وجود ندارد.

  1. تایل گریلیوم آلومینیومی
  2. دامپا آلومینیومی

تایل آکوستیک

مکان‌هایی که به صدا حساس هستند به تایلی متفاوت از مواردی که تاکنون گفته شد نیاز دارند؛ برای این محیط‌ها باید از تایل آکوستیک استفاده کرد که عایق صدا و حتی حرارت نیز هستند. این محصول در مدل‌های زیر از برند ای وی جی موجود است.

  1. تایل آکوستیک معدنی ضد حریق
  2. تایل آکوستیک آذرین
  3. تایل آکوستیک نانو فوم

تایل پی وی سی

به طور کلی پی وی سی محصولی است که در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد؛ تایل پی وی سی نیز دقیقاً چنین ویژگی دارد به همین دلیل برای محیط‌هایی که شرجی هستند و رطوبت بالایی دارند مثل استخر، سنا، سرویس‌های بهداشتی و... بسیار گزینه‌ی مناسبی است. از سری تایل پی وی سی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تایل پی وی سی مات
  2. تایل پی وی سی طرح ستاره
  3. تایل پی وی سی براق
  4. تایل پی وی سی طرح لوزی
  5. تایل پی وی سی طرح بامبو
  6. تایل پی وی سی طرح حصیری

تایل دکوراتیو

اگر به دنبال یک تایل با تمام ویژگی‌های بالا هستید به شما تایل دکوراتیو را پیشنهاد می‌کنیم چرا که علاوه بر زیبایی، در برابر ضربه، رطوبت و حرارت بسیار مقاوم است. استفاده از این تایل هیچ محدودیتی ندارد به همین دلیل برای هر محیطی قابل استفاده است. از سری تایل‌های دکوراتیو می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. تایل لمسه
  2. تایل پازلینگ دکوراتیو
  3. تایل هندسی دکوراتیو
  4. تایل کرایو دکوراتیو
  5. تایل جامبو دکوراتیو
  6. تایل متال لایت دکوراتیو

معرفی سازه کلیک تایل آلومینیومی

سازه کلیک به محصولی گفته می‌شود که برای زیرسازی سقف‌های کاذب از آن استفاده می‌کنند. این سازه را در طول و عرض 60 سانتی متری می‌سازند؛ تایل‌هایی که روی آن‌ها قرار می‌گیرند نیز دقیقاً با همین ابعاد تولید می‌شوند. تایل آلومینیومی سازه ای دیگر است که باید همراه با سازه کلیک به کار برده شود؛ این محصول در واقع روی کار به حساب می‌آید و نمای کلی را به نمایش می‌گذارد. در برخی مکان‌های عمومی که باید استرلیزه و آنتی باکتریال باشند تنها متریال مناسب که می‌توان استفاده کرد، تایل آلومینیومی است. این محصول نه تنها به راحتی قابل شست و شو می‌باشد، بلکه ضد حریق و ضد رطوبت نیز هست. 

بیشترین مکان‌هایی که از سازه کلیک تایل آلومینیومی استفاده می‌کنند، بیمارستان‌ها، مراکز خدماتی درمانی، مراکز بهداشت و مطب پزشکان است. برخی مواقع از این تایل همراه با تایل‌های دیگر به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند چرا که باعث زیبایی هر چه بیشتر محیط می‌شود. سازه کلیک تایل آلومینیومی مانند سایر سازه‌ها در طرح‌های مختلفی تولید می‌شود؛ برای تمامی طرح‌ها از یک نوع آلیاژ استفاده می‌شود و تنها تفاوتی که دارند از نظر شکل ظاهری آن هاست.

انواع سازه کلیک تایل آلومینیومی

همانطور که در بخش‌های قبلی ذکر کردیم، سازه کلیک تایل آلومینیومی انواع متفاوتی دارد که عبارتند از:

  • تایل آلومینیومی ساده سازه پنهان
  • تایل آلومینیومی وسط پانچ سازه پنهان
  • تایل آلومینیومی تمام پانچ سازه پنهان
  • تایل آلومینیومی تمام پانچ طرح فلت
  • تایل آلومینیومی وسط پانچ طرح فلت
  • تایل آلومینیومی ساده طرح فلت
  • تایل آلومینیومی وسط پانچ طرح نمایان
  • تایل آلومینیومی تمام پانچ طرح نمایان
  • تایل آلومینیومی ساده طرح نمایان

تمامی سازه‌های نامبرده شده از جنس آلومینیوم هستند که در ابعاد مختلف 60*60، 60*120 و 30*30 طراحی و تولید می‌شوند؛ این موضوع بسته به سلیقه مشتری حتی می‌تواند تغییر نیز داشته باشد. از این سازه‌ها می‌توان برای هر محیطی استفاده کرد.

آشنایی با سازه تایل‌ها

  • سازه پنهان

منظور از تایل آلومینیومی سازه پنهان این است که پس اتمام کار هیچ یک از متریال‌هایی که برای زیرسازی به کار برده شده اند مشخص نخواهند بود. تایل‌های سازه پنهان حتی هیچ درزی ندارند.

  • فلت

فلت در لغت به معنای صاف و هموار است؛ در تعریف سازه‌ها نیز، به آن دسته از تایل‌ها گفته می‌شود که هیچ اختلاف سطحی پس از اتمام کار ندارند.

  • طرح نمایان

از نامی که برای آن انتخاب شده است می‌توان فهمید که در تایل‌های طرح نمایان، متعلقات زیرسازی به کلی قابل رویت است.

  • پانچ

هر نوع تایلی که پانچ باشد دارای یکسری حفره‌های دایره ای یا مربعی شکل است؛ این حفره‌ها در دو نوع منظم و نامنظم طراحی و تولید می‌شوند.

قیمت سازه کلیک تایل آلومینیومی چقدر است؟ عوامل موثر بر قیمت آن

اولین سوالی که همیشه مشتریان از خریداران یا تولیدکنندگان می‌پرسند راجع به قیمت سازه تایل هاست؛ اما حقیقت این است که نمی‌توان یک قیمت واحد را برای آن تعیین کرد چرا که کشور ما در تورم است و قیمت هر محصول به طور دائم در حال نوسان می‌باشد در نتیجه اگر قیمت محصولات عنوان شود و پس از مدتی دوباره قیمت آن افزایش یابد، مشتریان دچار شک یا بی اعتمادی خواهند شد. با این حال می‌توان عواملی که به طور مستقیم روی قیمت‌ها تاثیر دارد را برشمرد که عبارتند از:

  • نوع سازه

اگر تا به این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید می‌دانید که سازه کلیک تایل آلومینیومی متریال‌های بسیار متنوعی با ویژگی‌های متفاوت از هم دارد؛ اینکه شما کدام یک از آن‌ها را انتخاب می‌کنید می‌تواند تاثیر مستقیمی روی قیمت تمام شده آن داشته باشد.

  • کیفیت محصول

مثل هر محصول دیگری که اگر کیفیت بالاتری داشته باشد، قیمت بیشتری نیز دارد، برای سازه کلیک تایل آلومینیومی نیز این موضوع صدق می‌کند. درست است که قیمت محصول باکیفیت بیشتر است اما شما یکبار آن را خریداری می‌کنید و تا سال‌های طولانی قابل استفاده است پس می‌توان گفت چنین خریدی به نوعی سودمند است.

  • ابعاد محصول

سازه کلیک تایل آلومینیومی در ابعاد 60*60، 60*120 و 30*30 تولید می‌شود؛ از آن گذشته هر یک از آن‌ها ضخامت متفاوتی از هم دارند در نتیجه انتظار اختلاف قیمت میان آن‌ها نیز وجود دارد.

  • فروشنده

اینکه شما سازه کلیک تایل آلومینیومی را از کجا خریداری می‌کنید می‌تواند در تاثیر گذاشتن روی قیمت‌ها موثر باشد؛ از این نظر که اگر سازه را از یک تولیدکننده خریداری کنید هزینه ای که بابت آن پرداخت می‌کنید به طبع کمتر از سایر فروشندگان خواهد بود.

  • متراژ

آخرین گزینه که روی قیمت سازه کلیک تایل آلومینیومی موثر است، میزان متراژ مورد نیاز است؛ هر چه که متراژ سقف بیشتر باشد به متریال‌های بیشتری نیاز خواهد بود؛ که نتیجه‌ی آن افزایش هزینه‌ی تمام شده است.

کاربرد سازه کلیک تایل آلومینیومی در صنعت ساختمان سازی

متریالی که در این مقاله راجع به آن صحبت شد کاربردهای بسیار زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد؛ یعنی می‌توان برای محیط‌های متفاوتی از آن استفاده کرد؛ از سری کاربردهای سازه کلیک تایل آلومینیومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده از آن برای تولید در و پنجره 
  • قابل استفاده در تمام مکان‌هایی که در معرض رطوبت قرار دارند مثل استخر
  • مناسب برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی
  • قابل نصب در سالن‌های بیمارستان‌ها و تمام مراکز درمانی
  • مناسب برای استفاده در سالن‌های تئاتر و سینما
  • قابل استفاده برای تمامی ادارات
  • مناسب برای استفاده در سالن‌های فرودگاه‌ها و یا متروها

اگر دقت کرده باشید تمامی محیط‌هایی که از این سازه می‌توان برای آن‌ها استفاده کرد، جزو محیط‌های عمومی به شمار می‌آیند؛ نتیجه ای که از این موضوع به دست می‌آید این است که هر محیطی که بهداشت حرف اول را بزند بهتر است از سازه کلیک تایل آلومینیومی برای آن به کار برد؛ چرا که سایر سازه‌های مشابه تا این اندازه مقاومت در برابر رطوبت ندارند یعنی نمی‌توان آنطور که باید نسبت به نظافت آن‌ها اقدام کرد.

پیش از استفاده از تایل آلومینیومی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

از آن جایی که هزینه اجرای سازه کلیک تایل آلومینیومی برای سقف کاذب تقریباً زیاد است، پس بهتر است پیش از اینکه انتخاب خود را نهایی کنید، به نکاتی که قبل از نصب آن باید توجه شود، دقت کنید. نکات فوق به شرح زیر است.

  • این نوع سازه برخلاف سازه‌های دیگر قابلیت نورپردازی ویژه را ندارد و در بخش‌های محدودی از آن می‌توان به این کار پرداخت. 
  • سازه تایل آلومینیومی طرح‌های محدودی به نسبت سایر سازه‌های مشابه دارد؛ به همین دلیل شاید از لحاظ زیبایی مورد پسند همه قرار نگیرد.
  • توصیه می‌شود قبل از اینکه اقدام به خرید متریال برای نصب این سازه کنید، حتماً یک نصاب حرفه ای پیدا کنید؛ چرا که تراز بودن در نتیجه کار اهمیت بسیار ویژه ای دارد.
  • ابتدا محیطی که قرار است این سازه را در آن اجرا کنید همراه با جو کلی آن، در نظر بگیرید، برخی مواقع سقف کاذب انتخابی از نظر رنگ و طرح، همخوانی کافی با محیط ندارد در نتیجه هارمونی خوبی ایجاد نمی‌شود.
  • برای تهیه همه متریال‌های مورد نیاز، بهتر است به تولیدکنندگان مراجعه کنید چرا که هم از لحاظ کیفیت و هم قیمت شما را خاطر جمع می‌کنند.

برای اجرای سازه کلیک تایل آلومینیومی چه ابزارهایی مورد نیاز است؟

شخصی که به عنوان نصاب سقف کاذب مشغول به کار می‌شود باید یکسری ابزارهای لازم را داشته باشد؛ جالب است بدانید وسایلی که نصاب دارد برای اجرای هر نوع سقفی مناسب است. از سری ابزارهایی که برای اجرای سازه کلیک تایل آلومینیومی مورد نیاز است، عبارتند از:

  • دستگیره حمل پنل
  • جک نگهدارنده
  • جک بالابر کناف
  • گاری حمل پنل
  • سوهان گرد
  • انبر پانچ
  • دستگاه برش قرقره ای
  • پیچ زن کناف
  • تیغه برش
  • چکش پلاستیکی
  • غلطک سوزنی
  • اره چاقویی
  • رنده
  • مخزن گردبر
  • ریسمان رنگی
  • کاردک
  • کمچه
  • قیچی
  • لیسه استیل
  • ماله استیل
  • سنباده ماله ای
  • سنباده دسته دار
  • کاردک زاویه دار داخلی
  • کاردک زاویه دار خارجی

مراحل مونتاژ سازه تایل آلومینیومی

برای اجرای سقف کاذب با استفاده از سازه تایل آلومینیوم باید مراحل زیر را انجام داد.

  • پیش از هر چیز باید متراژ سقف را به دست آورد و بین 10 الی 15 سانتی متر از سقف اولیه فاصله گرفت، سپس دور تا دور آن را سپری کلیک که از ضخامت بیشتری برخودار هستند نصب کرد.
  • در مرحله بعد نوبت به نصب سازه‌های کلیک است که باید بین سقف را پر کنند؛ سازه‌هایی که در وسط قرار می‌گیرند به نسبت سازه‌هایی که در دورتا دور سقف قرار می‌گیرند از ضخامت کمتری برخوردارند چرا که میزان بار کمتری تحمل می‌کنند.
  • پس از نصب سازه‌ها به کمک گیره و آویز حالا نوبت به مونتاژ کردن تایل‌های آلومینیومی است. توجه داشته باشید که تایل‌ها باید مطابق با اندازه سازه کلیک‌ها باشند تا مشکلی به وجود نیاید.

مقاومت و طول عمر سازه کلیک تایل آلومینیومی

همه‌ی متریال‌های طراحی شده در برند ای جی وی پس از این که به مرحله تولید برسند مورد بررسی و آزمایش‌های زیادی قرار می‌گیرند؛ هدف از انجام این کار بررسی میزان مقاومت و طول عمر آن هاست. در واقع زمانی که تولیدکننده اقدام به انجام آزمایش روی محصولات خود می‌کند، به نحوی به جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریان کمک کرده است چرا که از میزان مقاومت و طول عمر سازه خود اطمینان حاصل می‌کند.

در خصوص سازه کلیک تایل آلومینیومی نیز خطا و آزمون‌هایی صورت گرفته است به همین دلیل با اطمینان خاطر می‌توان راجع به طول عمر و مقاومت آن نظر داد و آن را تایید کرد. علاوه بر توضیحاتی که داده شد، ورق آلومینیوم به طور کلی از سایر آلیاژهای استفاده شده در صنایع ساختمان سازی، مقاومت بالاتری دارد تا جایی که از آن حتی برای ساخت در و پنجره که دائماً در معرض سرما، گرما، برف و باران است، استفاده می‌کنند. پس اگر اندکی در خرید این سازه دودل بودید با این تعاریف حالا می‌توانید بدون هیچ ذهن مشغولی اقدام به خرید کنید.

سازه‌های مورد نیاز همراه با سازه کلیک تایل آلومینیومی

برای اجرای سقف کاذب با استفاده از سازه کلیک تایل آلومینیومی علاوه بر این متریال، به متریال‌های دیگری نیز نیاز است. از جمله سازه‌هایی که باید همراه با سپری کلیک تایل آلومینیوم مورد استفاده قرار گیرند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پیچ کله شیپوری

از پیچ برای متصل کردن دو سازه بهم استفاده می‌شود.

  • میخ و چاشنی بتن_ فولاد

این نوع میخ درون یک قالب پلاستیکی قرار می‌گیرد و چیزی شبیه پیچ و رول پلاک است؛ با این تفاوت که از این محصول تنها برای زیرسازی سقف‌های کاذب استفاده می‌کنند.

  • فنر استیل آویز مفتول

با استفاده از این متریال می‌توان زیر سازی تایل‌ها را انجام داد. 

  • آویز مفتول 4 میلی متر

برای مونتاژ زیرسازی سپری‌های کلیک تایل آلومینیوم که در ابعاد 60*60 تولید می‌شوند، باید از آویز مفتول 4 میلی متری استفاده کرد.

پیشنهاد خرید سازه کلیک تایل آلومینیومی

اگر به دنبال خرید سازه کلیک تایل آلومینیومی هستید اما نمی‌دانید از کجا آن را تهیه کنید که نه تنها بالاترین کیفیت را داشته باشد، بلکه قیمت گذاری آن‌ها نیز بسیار منصفانه باشد؛ ما به شما شرکت ای جی وی را معرفی می‌کنیم. شرکت ای جی وی نه تنها تایل آلومینیومی بلکه محصولات بسیار متنوع دیگری نیز دارد که همگی قابل بازیافت هستند؛ این موضوع باعث شده تا در چشم دوست داران محیط زیست خوش بنشیند. 

از آن گذشته محصولاتی که توسط شرکت فوق طراحی و تولید می‌شوند به گونه ای هستند که در زمان وقوع حوادث طبیعی کمترین خرابی و خسارت جانی را به نسبت سایر سازه‌های موجود در بازار به وجود می‌آورند؛ دلیل رسیدن به چنین جایگاهی این است که متخصصان شرایط مختلف را مورد آزمایش و آزمون و خطا قرار داده اند تا بالاخره بتوانند بهترین‌ها را طراحی و به بازار عرضه کنند.

اهمیت خرید سازه کلیک تایل آلومینیومی از تولیدکننده

شاید بسیاری از افرادی که تجربه خرید مستقیم از تولید کننده و بدون واسطه را ندارند از اهمیت این موضوع اطلاعی نداشته باشند؛ اما به طور حتم آن دسته از اشخاصی که در این زمینه تجربه دارند می‌دانند که چه مزیت‌هایی نسیب آن‌ها شده است. شاید از خود بپرسید که خرید سازه کلیک تایل آلومینیومی از تولید کننده چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد؟ اصلاً آیا اهمیتی دارد؟ اجازه دهید ابتدا سوال دوم را پاسخ دهیم که جواب کوتاهی دارد، بله قطعاً که اهمیت دارد؛ اما میزان اهمیت آن زمانی مشخص می‌شود که از مزیت‌های آن باخبر شوید. از سری مزیت‌هایی که در خرید بدون واسطه وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اولین مزیتی که در خرید بدین صورت وجود دارد این است که به نسبت، هزینه‌ی کمتری برای محصول یا محصولات مدنظر پرداخت می‌شود.
  • از آن جایی که خود تولید کننده اقدام به فروش محصولاتش می‌کند در نتیجه احتمال اینکه کیفیت آن‌ها پایین باشد، حدوداً صفر است.
  • دیگر مزیت آن این است که اگر به هر دلیلی مشکلی در کیفیت محصول وجود داشته باشد به راحتی می‌توان نسبت به تویض یا ارجاع هزینه پرداخت شده بابت آن، اقدام کرد. (در برخی از فروشگاه‌ها زمانی که خریدار با چنین مشکلی مواجه شود، ممکن است آن را به بهانه اینکه معضل از شرکت تولیدکننده است، محصول را تعویض نکنند.)

استفاده از سازه کلیک تایل آلومینیومی چه مزیت‌هایی به همراه دارد؟

قطعاً زمانی که یک محصول تا این حد در بازار مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد یعنی ویژگی‌های مثبت زیادی به همراه دارد که باعث شده بسیاری از مشکلات مشتریان با استفاده از آن حل شود. سازه کلیک تایل آلومینیومی دقیقاً چنین ویژگی دارد؛ از سری مزیت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آکوستیک بودن

منظور از آکوستیک بودن سازه کلیک تایل آلومینیومی این است که عایق صدا می‌باشد؛ این ویژگی باعث می‌شود که آرامش محیط افزایش پیدا کند و صدا اکو نداشته باشد. از آن گذشته در ساختمان‌های چند طبقه و شلوغ، دیگر صدای طبقات به هم نمی‌رسد و مزاحمتی برای یکدیگر ایجاد نمی‌کنند.

  • طول عمر زیاد

برخلاف بسیاری از آلیاژها که در گذر زمان و قرار گرفتن در معرض رطوبت دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می‌شوند، اما سازه‌هایی که از جنس آلومینیوم باشند این چنین نیستند و طول عمر زیادی دارند.

  • تنوع زیاد در طرح 

از دیگر مزیت‌های سازه کلیک تایل آلومینیومی این است که تنوع بسیار زیادی دارد و هر کسی با هر سلیقه ای می‌تواند طرح را مطابق با محیطی که مد نظر دارد، انتخاب کند. در برخی محیط‌ها باید همه چیز ساده و رسمی باشد اما در برخی دیگر می‌توان حتی از تایل رنگی استفاده کرد.

  • عایق رطوبت

و اما مزیت دیگری که حتی نیاز به معرفی نیز ندارد، عایق بودن در برابر رطوبت است. از این متریال برای شهرهایی که آب و هوای شرجی دارند و یا محیط‌هایی مثل استخر و سرویس بهداشتی که دائماً مرطوب هستند استفاده می‌کنند چرا که رطوبت هیچگونه تاثیری روی آن نخواهد داشت. از دیگر مزیت‌های آن می‌توان به مواردی همچون:

  • آنتی باکتریال بودن
  • قابل شست و شو بودن
  • قابلیت نصب سریع و آسان
  • و قابلیت رنگ پذیر بودن اشاره کرد.

سقف کاذب دامپا آلومینیومی چیست؟

سقف کاذب دامپا نوع دیگری از سقف‌های کاذب است که از ورقه‌های آلومینیومی ساخته می‌شود و از آن می‌توان در محیط‌های عمومی و حتی محیط‌های خصوصی نیز استفاده کرد. این نوع سقف کاذب را به عنوان سقف ثانویه می‌شناسند در نتیجه نوعی پوشش غیرباری به شمار می‌آید. از سری کاربردهای آن می‌توان به مواردی همچون:

  • استفاده در ساخت شیروانی‌ها
  • استفاده در سقف استخرها
  • مناسب برای استفاده در محیط‌ها و مراکز درمانی
  • قابل استفاده برای ویلاها
  • مناسب برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی
  • مناسب برای استفاده در مراکز تجاری و غیرتجاری اشاره کرد.

مزیت‌های استفاده از سقف کاذب دامپا آلومینیومی

تمامی محصولات تولید شده در شرکت ای وی جی دارای مزیت‌های مختلفی هستند، این موضوع برای  این سازه نیز صدق می‌کند. از سری مزیت‌هایی که سقف کاذب دامپا آلومینیومی به همراه دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کیفیت سازه تولید شده در بالاترین حد ممکن است.
  • تا سال‌های متمادی نیاز به تعویض یا تعمیر ندارد چرا که عمر طولانی دارد.
  • در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارد به شکلی که به راحتی پوسیده نمی‌شود.
  • در برابر ضربه استحکام بالایی دارد.
  • نسبت به بلایای طبیعی مثل زلزله مقاوم است.
  • حمل و جابه جایی آن به علت وزن کمی که دارد، راحت است.
  • از میزان انعطاف پذیری خوبی برخودار است، در نتیجه کار با آن به نسبت سخت نیست.
  • در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی بسته به سلیقه مشتری تولید می‌شود.
  • امکان رنگ آمیزی آن با رنگ‌های پودری وجود دارد.
  • از قابلیت شست و شو برخوردار است.
  • نصب آن ساده است.
  • در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان نسبت به نصب آن اقدام کرد، زیرا مثل سایر متریال‌های استفاده شده در صنعت ساخت و ساز نیاز به زمان برای خشک شدن یا شکل گرفتن ندارد.
  • از قیمت مناسبی برخوردار است.

سقف کاذب دامپا آلومینیومی چند نوع است؟

امکان ندارد سازه ای در شرکت ای وی جی تولید شود و تنها یک نوع از آن وجود داشته باشد؛ سقف کاذب دامپا نیز در دو نوع طراحی و تولید می‌شود که توضیح آن بدین صورت است.

  • دامپای ساده

در این نوع سقف کاذب هیچ طرح خاصی وجود ندارد و به صورت ورق ساده آلومینیومی است که در ابعاد مختلف از آن در بازار وجود دارد و هر کس با توجه به نیاز خود می‌تواند از ابعاد 10 سانتی متری، 20 سانتی متری و در نهایت 6 متری خریداری کند.

  • دامپای پانچدار

دامپای پانچدار در واقع همان نوع ساده است یعنی طول سازه‌های تولید شده از این دو سازه به یک صورت است و تنها از لحاظ ظاهری تفاوت دارند که در نوع پانچدار، سازه تماماً دارای حفره‌های یکسان با فاصله یکسان است. در سازه دامپای پانچدار به منظور هر چه بیشتر کردن جلوه‌ی نهایی کار، ورقی سیاه رنگ پشت سازه به کار برده می‌شود.

توجه داشته باشید که دامپای پانچدار خود به دو نوع دامپای پانچدار ریز و درشت تقسیم می‌شود که هر یک از آن‌ها زیبایی خاص خود را به همراه دارد اما از نظر کیفیت و کاربرد کاملاً یکسان هستند.

انواع سقف کاذب

همانطور که می‌دانید متریال‌های متفاوتی برای اجرای سقف کاذب وجود دارد، هر یک از این متریال‌ها برای اجرای نوع خاصی از سقف به کار برده می‌شوند؛ انواع سقف‌های کاذب عبارتند از:

  • سقف کاذب کناف

در بین تمامی سقف کاذب‌ها، سقف کاذب کناف بیشترین کاربرد و مخاطب را به همراه دارد. شاید به این خاطر که از متریال‌های ساده‌تری برای آن استفاده می‌شود اما نتیجه‌ی نهایی بسیار زیبا است. در این نوع از سقف کاذب از دو متریال که شامل پنل گچی یا سیمانی است، استفاده می‌کنند. سقف کاذب کناف خود شامل دو زیر مجموعه است.

  • سقف کناف ثابت

برای زیرسازی این مدل سقف از سازه‌های فولادی استفاده می‌کنند تا از بار سقف کاسته شود.

  • سقف کناف متحرک

متریال‌های استفاده شده برای سقف کناف متحرک سپری کلیک است؛ سپری‌ها را از ورق‌های گالوانیزه می‌سازند.

تایل‌های استفاده شده برای نمای کلی سازه نیز از تایل گچی با طرح دلخواه است.

  • سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب رابیتس را تنها به این جهت معرفی می‌کنیم که اطلاعاتی راجع به آن داشته باشید، اما به طور کلی دیگر از آن استفاده نمی‌شود. ابتدا به سراغ زیرسازی آن می‌رویم که با استفاده از نبشی یا میلگرد اجرا می‌شود، برای طرح بیرونی یا نمای کلی کار نیز تنها گچ را به مقدار زیاد به کار می‌برند. 

  • سقف کاذب گریلیوم

اگر به دنبال اجرای سقفی با ظاهر ساده هستید به شما سقف کاذب گریلیوم را پیشنهاد می‌کنیم که برای زیرسازی آن باید سازه‌های فولادی را به کار برد، نمای کلی کار نیز با مونتاژ کردن مربع‌های توخالی به اتمام می‌رسد.

  • سقف کاذب چوبی

همیشه محصولاتی که از چوب ساخته می‌شوند نمای خاصی دارند؛ حال تصور کنید که سقف خانه شما نمای چوبی با طرح دلخواه داشته باشد، زیبایی وصف ناپذیری دارد. تنها متریال استفاده شده در این مدل سقف، چوب است که البته هزینه‌ی بسیار بالایی داشته و هر کسی قادر به اجرای آن نخواهد بود. توصیه می‌کنیم محیطی که قرار است در آن سقف کاذب چوبی مونتاژ شود، متریال‌هایی متناسب با آن داشته باشد.

  • سقف کاذب آکوستیک

محیط‌هایی مثل سینما، سالن تئاتر، استودیوهای ضبط صدا و... نسبت به صدا حساس هستند پس نیاز به سقفی دارند که عایق صدا باشد؛ سقف آکوستیک دقیقاً چنین ویژگی دارد، یعنی عایق صدا است و صدای خارج یا داخل را انتقال نمی‌دهد. حتی در محیط‌های دیگر مثل کتابخانه یا منازلی که بسیار شلوغ و پرسر و صدا هستند نیز می‌توان این نوع سقف را اجرا کرد.

  • سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیومی در انواع بسیار متعددی وجود دارد که تمامی آن‌ها از ورق‌های آلومینیومی ساخته می‌شود. مقاومت آن‌ها در برابر ضربه و رطوبت باعث شده تا در بسیاری از مراکز عمومی مثل ادارات و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. برای زیرسازی این مدل سقف از سپری کلیک استفاده می‌شود که از جنس ورق گالوانیزه است، نمای کلی آن نیز از ورق‌های آلومینیومی ساده یا پانچدار است.

  • سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی نیز مانند سقف کاذب آلومینیومی قابل شست و شو بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد به شکلی که با شست و شو خراب نمی‌شود. مزیت‌هایی مثل عایق صوت، حرارت و رطوبت باعث شده تا طرفداران خاص خود را پیدا کند. لازم به ذکر است که سقف کاذب پی وی سی به علت زیرسازی که دارد جزو سقف‌های ثابت به شمار می‌آید. کسانی که محیط زندگی مرطوبی دارند و در عین حال می‌خواهند زیبایی را برای خود به ارمغان بیاورند بهتر است از این مدل سقف استفاده کنند.

  • سقف کاذب آی گلس

در ساخت سقف کاذب آی گلس از موادی که مانند شیشه شفاف هستند و نور را از خود عبور می‌دهند، استفاده می‌شود؛ موادی از جمله ورق آکرولیک و حتی شیشه (از نوع نشکن) برای نمای کلی مونتاژ می‌شوند. نامی که برای آن استفاده شده است دقیقاً همین منظور را می‌رساند. جالب است بدانید زیبایی این سقف به گونه ای است که آن را با نام سقف ایرانی می‌شناسند.

  • سقف کاذب ترکیبی

در سقف کاذب ترکیبی، کارفرما با مشورت نصاب می‌تواند از ترکیب دو یا چند نوع سقف باهم، به اجرای سقف کاذب ترکیبی بپردازد. توجه داشته باشید که سقف‌های انتخابی باید باهم، همخوانی داشته باشند در غیراینصورت نه تنها در ایمنی بلکه در زیبایی نیز تاثیر منفی خواهد داشت. اینکه شما چه نوع سقف‌هایی را انتخاب کنید تفاوتی در زیرسازی آن نخواهد داشت چرا که در هر صورت از پروفیل سپری برای ساخت آن استفاده می‌شود.

مزیت‌های استفاده از سقف کاذب

از سری ویژگی‌های مثبتی که می‌توان برای سقف کاذب عنوان کرد به شرح زیر است.

  • برای محیط‌هایی که نور کافی ندارند، می‌توان به راحتی نورپردازی انجام داد.
  • به نسبت سقف‌های اولیه از زیبایی بیشتری برخوردار هستند.
  • از آن جایی که مقاومت بالایی دارند در نتیجه عموماً به تعویض یا تعمیر نیاز ندارند مگر در شرایط استثنا.
  • با توجه به مزیت‌های زیادی که دارند، مقرون به صرفه هستند.
  • در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان متراژ زیادی از سقف کاذب را اجرا کرد.
  • در صورت اجرای سقف کاذب متحرک می‌توان هر زمان که نیاز بود نسبت به برداشتن آن اقدام کرد.

خرید سازه کلیک تایل آلومینیومی

خرید سازه کلیک تایل آلومینیومی یکی از انتخاب‌های هوشمندانه برای بهبود زیبایی و عملکرد فضاهای داخلی و خارجی است. سازه کلیک تایل آلومینیومی به عنوان یک روش مدرن و با کیفیت برای تزئین و نوسازی سطوح استفاده می‌شود. این محصولات با ترکیبی از استحکام آلومینیوم و طراحی هوشمندانه، توانسته‌اند علاوه بر ایجاد زیبایی، به بهبود ویژگی‌های فنی و عملکردی فضاها کمک کنند.

1. زیبایی و ظاهر مدرن: سازه کلیک تایل آلومینیومی به دلیل طراحی مدرن و جذاب، به فضاها زیبایی و شکوه می‌بخشد.

2.مقاومت در برابر عوامل جوی: آلومینیوم به عنوان مواد اصلی این سازه‌ها، مقاومت بالایی در برابر باران، برف، آفتاب و تغییرات دما دارد.

3. سهولت در نصب و تعویض: سیستم کلیک تایل سبب می‌شود که نصب و تعویض این سازه‌ها بسیار آسان و سریع باشد.

4. مقاومت در برابر ضربه و فشار: آلومینیوم به دلیل خاصیت مقاومت به ضربه و فشار، این سازه‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در مناطق با تردد بالا تبدیل کرده است.

5. بهداشت و سهولت در نگهداری: سطوح آلومینیومی به راحتی تمیز می‌شوند و نگهداری آن‌ها بسیار ساده است.

6. محصولات متنوع: با توجه به نیازها و سلیقه‌های مختلف، محصولات سازه کلیک تایل آلومینیومی در طیف وسیعی از طراحی‌ها و رنگ‌ها ارائه می‌شوند.

قبل از خرید، بهتر است ابعاد فضا، شرایط اقلیمی محل نصب و نیازهای خود را به دقت بررسی کنید تا بتوانید مدل مناسبی انتخاب کرده و از مزایای کامل این نوع سازه بهره‌مند شوید. همچنین، از تامین محصولات از فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان معتبر به منظور اطمینان از کیفیت و استاندارد محصولات اطمینان حاصل کنید.

کلام آخر

سازه کلیک تایل آلومینیومی از سری سازه‌های پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که در ابعاد 60*60، 30*30 و 60*120 طراحی و در طرح‌های مختلف تولید می‌شود. از این سازه می‌توان برای هر محیطی که استرلیزه بودن اهمیت بسیار زیادی دارد استفاده کرد. از مزیت‌های آن می‌توان به مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و پوسیدگی، قابلیت نصب آسان و سریع، قابل شست و شو بودن و... اشاره کرد. 

با توجه به اینکه طول عمر این متریال بسیار زیاد است می‌توان گفت که قیمت منصافه ای دارد. توجه داشته باشید که از تولیدکننده آن را خریداری کنید تا بالاترین کیفیت نصیبتان شود. با سپاس از همراهی همیشگی شما کاربران گرامی؛ هدف ما از ارائه این مطالب، آشنایی هر چه بیشتر شما با موضوع مربوطه بود امیدواریم که رضایت مند بوده باشد.