یکی از انواع متریال‌های مهم برای ساخت و سازهای ساختمانی سازه کلیک سقف کاذب ای جی وی به حساب می‌آید که در ابعاد مختلف تهیه و تولید شده است. جالب است بدانید که این سقف کاذب امکان دسترسی به تاسیسات سقف و حتی زیر سقف را به راحتی برای شما فراهم می‌کند. در حالت کلی این سازه از جنس ورقه گالوانیزه به تولید رسیده و به همین علت دارای قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر آلیاژ‌های دیگر مانند سازه کلیک آلومینیوم می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سازه‌های کلیکی که از جنس ورقه گالوانیزه به تولید رسیده‌اند در مقایسه با سایر سازه‌های کلیک آلومینیومی وزن سبک‌تری داشته و در برابر اکسید شدن و یا زنگ زدن مقاومت می‌کنند. نکته شایان ذکر این است که سازه‌های کلیک سقف کاذب ای جی وی در رنگ بندی‌های متنوعی شامل سپری سفید، سپری طلایی، سپری نقره‌ای و یا سپری طرح چوب به تولید رسیده است.

 شما می‌توانید با توجه به جنس سازه و همچنین طراحی متنوع محیط، سازه‌ای که با آن مطابقت دارد را انتخاب کنید. از سازه کلیک می‌توان برای عملیات زیرسازی با سرعت بالا استفاده کرد و همچنین باید بگوییم که در حال حاضر کشورهای توسعه یافته زیادی مشغول تولید و طراحی این محصول هستند. در واقع اولین کشورهایی که شروع به تولید سازه کلیک سقف کاذب کردند کشورهایی مانند آمریکا و چین می‌باشند. به طور کلی برای اینکه سازه کلیک سقف کاذب ای جی وی را نصب کنید به نبشی‌های ۹۰ درجه احتیاج دارید که دور تا دور سقف را احاطه کند و سپس تایل‌ها و پانل‌هایی که در ابعاد مختلف تهیه شده‌اند درون آن قرار بگیرند. توجه کنید که می‌توانید سقف‌های سازه‌های کلیک سقف کاذب را در هر مکانی مانند سالن‌های آمفی تئاتر، سالن سینما، منازل، اداره‌ها و یا فروشگاه‌ها به اجرا برسانید. در صورتی که علاقه داشته باشید در رابطه با سازه‌های کلیک آگاه شوید و با انواع آنها آشنا شوید ادامه این مطلب کامل‌ترین اطلاعات را به شما خواهد رساند. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با سازه کلیک سقف کاذب استیل

امروزه تایل‌های مختلفی با ابعاد متفاوت جایگزین مناسب برای سقف‌های کاذب شده‌اند که در ساخت و سازهای بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع سقف‌های اصلی گچی جذابیت زیادی ندارند و گچ‌بری‌های قدیمی خسته کننده شده و دیگر از دیزاین‌های امروزی به حساب نمی‌آیند. به همین علت تایل‌های مختلفی با ابعاد متفاوت به تولید رسیده‌اند که می‌توانند گزینه مناسب‌تری برای اجرای دیزاین‌ها به حساب آیند. در واقع نصب و اجرای تایل‌ها حائز اهمیت فراوانی بوده و به طور کلی باید توسط شخصی که در این زمینه مهارت کافی دارد به انجام برسد. 

در این قسمت باید بگوییم که عملیات زیرسازی پانل‌های سقفی و همچنین تمامی اجزا و مصالحی که در آن به کار برده می‌شود همگی آنها دارای اهمیت بسیار بالایی هستند. به طور کلی سازه کلیک از ضروری‌ترین و لازم‌ترین سازه‌ها به حساب می‌آید که در رنگ بندی‌های و جنس‌های مختلف مانند سازه کلیک استیل وجود دارد. به عنوان مثال سازه کلیک سقف کاذب استیل که در سایز ۶۰ در ۶۰ به تولید رسیده از جمله سازه‌های پرطرفدار و پرکاربرد محسوب می‌شود. گفته می‌شود که این سازه به صورت یکپارچه در سقف نصب شده و در نقاط اتصال به همدیگر اصطلاحا کلیک می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سازه‌های کلیک می‌توانند فضا را برای قرار دادن تایل‌ها و پانل‌ها آماده نمایند. از مهمترین مزیت‌هایی که سازه کلیک سقف کاذب استیل دارد این است که دارای وزن سبک بوده و همچنین در برابر زنگ زدن مقاومت می‌کند. 

معرفی سازه کلیک طلایی

سازه‌های کلیک سقف کاذب طلایی که از انواع مختلف کلیک‌ها به حساب می‌آیند به طور معمول در سایزهای ۶۰، ۱۲۰ و ۳۶۰ سانتی‌متری تهیه و تولید شدند که رایج‌ترین آن سایز ۶۰ در ۶۰ می‌باشد. در واقع سازه‌های کلیک سقف کاذب طلایی که در سایز ۶۰ در ۶۰ تولید شده‌اند از پرکاربردترین تایل‌ها به حساب می‌آید که می‌تواند در مکان‌های مختلفی استفاده شود. نکته شایان ذکر این است که با استفاده از این سازه شما می‌توانید علاوه بر اینکه جذابیت بصری زیادی ایجاد می‌کنید، نواقص تاسیسات و مشکلاتی که سقف دارد را پنهان کنید. اما نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت می‌باشد این است که سازه‌های کلیک به تنهایی قابل نصب نیستند و برای زیرسازی‌هایی که قرار است انجام شود به اجزا و وسایل دیگری نیز احتیاج می‌باشد. به طور کلی سازه‌های کلیک با یکدیگر کلیک می‌خورند و زیر سقف اصلی را پوشش خواهند داد. 

جالب است بدانید که رابط بین سقف اصلی و تایل سقفی زیرسازی آن به حساب می‌آید که از مهمترین آنها سازه تایل می‌باشد. از سوی دیگر باید اضافه کنیم که سازه کلیک طلایی از انواع جنس‌ها مانند ورقه گالوانیزه تولید شده و در واقع ضخامت آن نزدیک به ۳۰ دوبل می‌باشد. گفته می‌شود که سازه کلیک طلایی که در سایزهای مختلف تولید شده‌اند می‌تواند برای نصب و زیرسازی تایل‌های گچی، تایل‌های پی‌وی‌سی، تایل‌های آلومینیومی، مجازی و یا دکوراتیوی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین باید بگوییم که هر یک متر مربع با توجه به متراژی که سقف دارد نزدیک به ۴ الی ۵ متر سازه کلیک طلایی احتیاج خواهد داشت.

بررسی سازه کلیک سقف کاذب سفید ای جی وی

سازه‌های کلیک سقف کاذب ای جی وی سفید که در ابعاد مختلفی وجود دارد همانطور که از نامش مشخص است دارای رنگ سفید بوده و می‌تواند برای ایجاد هماهنگی با تایل‌های سفید مورد استفاده قرار بگیرند. نکته‌ای که وجود دارد این است که امروزه گچ‌بری‌ها و سقف‌های قدیمی دیگر جذابیت زیادی ندارند و به طور معمول افراد آنها را انتخاب نمی‌کنند. آنها به سراغ تایل‌ها و پانل‌های جدیدی می‌روند که بتواند سقف‌ها را با دیزاین‌های منحصر به فرد تزیین کند. در واقع به همین دلیل استفاده از تایل‌هایی که در ابعاد مختلف تهیه شده‌اند گزینه مناسب‌تری برای اجرا در سقف به حساب می‌آیند. در حالت کلی تایل‌ها نیز مانند سازه‌های کلیک انواع مختلفی دارند و می‌توانند برای مکان‌های مختلف استفاده شوند. 

در واقع این تایل‌ها و کلیک‌ها که جنس‌های مختلفی دارند می‌توانند با توجه به نوعی که دارند ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی را به خود اختصاص بدهند. در واقع برای نصب و اجرای تایل‌ها باید از سازه‌هایی مانند سازه کلیک استفاده کرد که یکی از معروف‌ترین آنها سازه کلیک سفید ای جی وی می‌باشد. نکته مهمی که باید در این قسمت به آن اشاره کنیم این است که سازه کلیک تایل ۶۰ در ۶۰، که از رایج‌ترین و ضروری‌ترین سازه‌ها به حساب می‌آید باید با توجه به متراژ محل مورد نظرتان خریداری گردد. به طور کلی سازه‌های کلیک در کنار یکدیگر و بر روی سقف نصب می‌شوند و در نقاط اتصالشان به یکدیگر کلیک خواهند شد. در این هنگام سازه‌های کلیک، فضا را برای قرار گرفتن تایل‌ها آماده می‌کنند. گفته می‌شود که سازه کلیک سفید سقف کاذب ای جی وی در کشور ایران به تولید می‌رسد و به طور معمول جنس آن نیز از ورقه گالوانیزه است.

انواع متعلقات تایل گچی و کاربرد هر یک

تایل‌های سقفی گچی از رایج‌ترین و پرکاربردترین سقف‌های کاذب به حساب می‌آیند که از متریال‌های خاصی برای نصب آنها استفاده خواهد شد. تایل‌های گچی نیز مراحل تقریباً تخصصی برای نصب و اجرا دارند و شما برای نصب آن نیز باید از فردی حرفه‌ای کمک بگیرید. در واقع بیشتر افرادی که اقدام به خرید تایل‌های گچی می‌کنند نصب آن برایشان اهمیت بسیار بالایی دارد. همچنین این مسئله که نصب تایل، ساده زمان‌بر باشد و همچنین چقدر از فضای اطراف را به خود درگیر می‌کند از جمله موارد مهمی است که برای بیشتر افراد حائز اهمیت فراوانی می‌باشد. در این قسمت با انواع متعلقاتی که برای نصب تایل گچی احتیاج است و همچنین کاربرد آنها آشنا می‌شوید.

  • دستگیره حمل تایل: این ابزار کاملاً ساده می‌باشد و برای حمله راحت‌تر پانل‌ها و تلیل‌های گچی توسط شخص مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سوهان برش قرقره‌ای: این دستگاه برای برش پانل‌ها تا عرض ۲۰ سانتی‌متر و همچنین برای تعداد برش بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از دستگاه از سوهان برش قرقره‌ای، برای برش پانل‌ها به صورت نواری و با سرعت اجرای بالا می‌توان استفاده کرد.
  • سوهان گرد: این وسیله برای ساییدن، گشاد کردن، سوراخ‌های گرد و بیضی، شیارهای قوس‌دار می‌تواند استفاده شود و شکل آن نیز استوانه‌ای می‌باشد. در واقع از این وسیله برای سوهان کاری، براده‌برداری، صیقلی کردن و فرم‌دهی نیز می‌توان استفاده کرد.
  • جک نگهدارنده: جک نگهدارنده که از ابزارهای پرکاربرد و مهم در ساختمان سازی به حساب می‌آید در زمان اجرای پروژه‌ها تحت عنوان یک تکیه‌گاه برای نگه داشتن دیوارها و همچنین جلوگیری از ریزش سقف استفاده می‌شود. این دستگاه انواع مختلفی داشته و دارای قابلیت تنظیم ارتفاع می‌باشد.
  • جک بالابر:  این دستگاه مکانیکی یا هیدرولیکی بوده و برای بالا و پایین کردن اشیا سنگین و یا بارهای سنگین می‌تواند استفاده شود. در واقع این دستگاه از مکانیزم پیچی یا هیدرولیکی به وجود آمده که به وسیله یک دسته یا یک سیستم کنترل قابل استفاده می‌باشد.
  • گاری حمل تایل: گاری حمل تایل برای جابجایی پنل‌های گچی استفاده می‌شود و قابلیت حمل بیش از ۴ پنل را نیز دارا است.
  • انبر پانچ: انبر پانچ برای ایجاد اتصالات ثابت یا موقت پیشنهاد می‌شود. در واقع این وسیله برای متریال‌هایی مانند کاغذ، پارچه، چرم، واشر و یا حتی تایل‌ها کارآمدترین ابزار ممکن می‌باشد.
  • تیغ برش: تیغ‌های اره‌ای یک ابزار دستی یا رومیزی هستند که می‌توانند برای برش بسیاری از متریال‌ها مانند چوب، پلاستیک، فلز و یا حتی تایل‌ها استفاده شوند.
  • همزن رنگ: میکسر رنگ در صنعت می‌تواند برای مخلوط کردن دو یا چند رنگ مورد استفاده قرار بگیرد.
  • دستگاه برش طولی: این دستگاه قابلیت برش دادن متریال‌های مختلفی را دارا بوده و آنها را با توجه به ابعادی که می‌خواهید برش می‌زند.
  • رنده: این دستگاه که همه کاره است کاملاً بی‌صدا برای کاهش ضخامت متریال‌های مختلف مانند چوب‌ها و یا پانل‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. برای استفاده از این دستگاه کافیست که فقط آن را بر روی سازه مورد نظر حرکت بدهید.
  • اره چاقویی: یکی از مناسب‌ترین ابزارهای دستی که به وسیله آن می‌توان به راحتی برشکاری‌ها و زیرسازی‌های پانل‌های کناف را انجام داد اره چاقویی می‌باشد. این اره در مقایسه با سایر اره‌ها سایز کوچک‌تری داشته و به همین علت باعث می‌شود که در زمان برشکاری بتوانید به راحتی دستان خود را حرکت بدهید.
  • گرد بر: یکی از ابزارهای قابل استفاده برای سوراخ کاری که می‌تواند سوراخ‌های کوچک و بزرگ زیادی را روی انواع مواد ایجاد کند گرد بر می‌باشد. این دستگاه به طور معمول دارای پیش مته یا همان مته گرد بر است.
  • ریسمان رنگی: ریسمان رنگی از ابزارهایی به حساب می‌آید که برای ترسیم خطوط بلند بر روی سطوح صاف کاربرد ویژه‌ای دارد. این وسیله شامل یک قرقره نخی بلند بوده که حاوی رنگ پودری است و درون آن نیز به رنگ آغشته می‌شود. جالب است بدانید که با برخورد ریسمان به سطح، رنگ کمی از آن به جای خواهد ماند.
  • کاردک: کاردک یکی از ابزارهای کوچک با تیغه پهن، صاف و انعطاف پذیر بوده که می‌تواند برای مخلوط کردن، پهن کردن، مالیدن و یا برداشتن موادی مانند رنگ‌ها، بتونه‌ها و یا گچ‌ها در انواع صنعت مورد استفاده قرار بگیرد. این وسیله در انواع مختلفی وجود دارد که می‌توانید با توجه به فعالیت خود آن را انتخاب کنید.
  • کاردک زاویه دار داخلی و خارجی: کاردک‌های زاویه‌دار کیفیت بسیار بالایی دارند و جهت بتن کاری و درزگیری کنج‌های داخلی و همچنین فواصل مشترک مانند محل تقاطع دو دیوار کناف یا یک دیوار و سقف می‌تواند استفاده شود.
  • کمچه: کمچه‌ها در انواع مختلفی مانند سرگرد و یا سرتخت فنری وجود داشته که برای درزگیری میان سقف‌های کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • لیسه: لیسه‌ها ابزاری شبیه به رنده بوده و می‌توانند در مکان‌هایی که متریال شما دارای قوس و انحنا است استفاده شود.
  • قیچی استیل: این قیچی برای بریدن فلزات نازک، مواد پلاستیکی و یا پانل‌ها می‌توانند استفاده شوند. قیچی‌های استیل در انواع مستقیم بر، چپ بر و راست بر و بر اساس نحوه برش در برندهای مختلف وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز خود آنها را تهیه کنید.
  • سنباده ماله‌ای: سنباده‌های ماله‌ای ورقه‌ای از جنس کاغذ یا مقوا و یا پارچه می‌باشند که دانه‌های سخت ساینده بر روی آنها به وسیله چسب مخصوص چسبانده می‌شود. این وسیله برای ساییدن مواد گوناگونی مانند فلزات، چوب، گچ و تایل‌ها در بعضی موارد سرامیک نیز می‌تواند استفاده شود.
  • سنباده دسته‌دار: این نوع سنباده به این صورت است که یک دسته به ارتفاع حدود ۷ سانتی‌متر دارا بوده و جنس آن نیز فیبر چوبی ضخیم می‌باشد. این وسیله حدوداً دارای ۷ عدد می‌باشد که با منگنه به بدنه متصل شده و این امکان را فراهم می‌کند که پس از تمام شدن هر برگ سنباده آن را برداشته و از ورقه‌هایی که زیر آن قرار دارد استفاده کنید.
  • ماله استیل: این وسیله که از جنس استیل می‌باشد می‌تواند برای ساخت و سازهای ساختمانی و همچنین برای نصب تایل‌های گچی مورد استفاده قرار بگیرد.
  • سپری‌های گالوانیزه: سپری‌های کلیک که از جنس ورقه گالوانیزه می‌باشند می‌توانند برای زیرسازی سطوح مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع سپری‌ها مانند یک جعبه بر روی سقف متصل شده و تایل‌های گچی نیز درون آن قرار می‌گیرند.
  • نبشی گالوانیزه: نبشی‌های گالوانیزه همان نبشی‌های L هستند که فولادی شکل بوده و با روکشی از جنس روی، کروم و یا نیکل به تولید رسیده‌اند. در واقع این پوشش گالوانیزه از فلز در برابر زنگ زدگی، خوردگی و یا سایر خرابی‌ها مراقبت می‌کند. جالب است بدانید که نبشی‌ها به دو صورت گرم و سرد به تولید می‌رسند که در کشور ایران تولید نبشی‌های گالوانیزه از روش گرم صورت می‌گیرد.
  • نبشی گالوانیزه ht۹۰: این سازه نیز مانند سایر سازه‌ها برای اتصال آویز به سقف اصلی می‌تواند استفاده شود.
  • فنر آویز یا سیم مفتول: آویز فنر از بخش‌های مهم سقف کاذب به حساب می‌آید که می‌تواند سقف اصلی را به سقف مورد نظر متصل کند.

پیچ‌ کله شیپوری

تایل‌های ۶۰ در ۶۰ سقف کاذب از پرکاربردترین تایل‌هایی به حساب می‌آیند که در بازار وجود دارد و طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. همانطور که از نام این تایل مشخص است طول و عرض آنها برابر با ۲.۵ و ۳.۵ سانتی‌متر می‌باشد و می‌توانند با استفاده از متریال‌های مختلفی تهیه و تولید شوند. به عنوان مثال تایل‌های گچی که یکی از تایل‌های ۶۰ در ۶۰ به حساب می‌آیند برای نصب و اجرا به زیرسازی احتیاج خواهند داشت. در واقع بدون اینکه عملیات زیرسازی را انجام بدهید به هیچ عنوان امکان اجرای تایل سقفی وجود ندارد. در این گونه تایل‌ها عملیات زیرسازی با استفاده از یک سری سازه انجام می‌گیرد. از مهمترین این سازه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

- سازه کلیک استیل

- سازه کلیک سفید

- سازه کلیک مشکی

- سازه کلیک طلایی

- سازه HT90

- آویز مفتول

- فنر استیل آویز مفتول 

- میخ و چاشنی بتن 

- پیچ‌های کله شیپوری

بدون هیچ کدام از این مواردی که ذکر کردیم نمی‌توانید به صورت استاندارد شروع به نصب تایل‌های مورد نظر خود کنید‌. برای اینکه نصب را آغاز کنید باید در ابتدا به فکر تهیه سازه تایل‌هایی مانند پیچ کله شیپوری باشید. شاید به نظر شما پیچ کله شیپوری چندان مهم نباشد اما برای نصب نبشی‌های L در تایل ۶۰ در ۶۰ وجود این پیچ لازم و ضروری می‌باشد. گفته می‌شود که پیچ‌های کله شیپوری در دو سایز ۲.۵ و ۳.۵ سانتی‌متری به تولید می‌رسد. در حالت کلی پیچ‌های کله شیپوری از جنس فولاد آب دیده می‌باشند و مهمترین کاربردی که دارند در کناف و تایل‌های سقفی می‌باشد. 

البته از پیچ‌های کله شیپوری می‌توان در صنایعی مانند صنایع درب و پنجره نیز استفاده کرد. انتهای پیچ‌های کله شیپوری نزدیک به ۲.۵ سانتی‌متر می‌باشد که باعث می‌شود پیچ شما به راحتی داخل مقطع برود. پس از اینکه عملیات نصب به اتمام رسید و از پیچ‌های کله شیپوری استفاده کردید مشاهده می‌کنید که هیچگونه ترک خوردگی یا مشکلی در صفحه تایل‌ها به وجود نمی‌آید. نکته شایان ذکر این است که این پیچ‌ها به صورت بسته‌بندی به فروش می‌رسند. اما بهتر است که اگر قصد تهیه از آنها را دارید با سایر سازه‌ها و متعلقات تایل سقفی این پیچ‌ها را نیز خریداری کنید.

آویز مفتول

آویز مفتول، سیمی با اندازه ۶۰ سانتی‌متری بوده که به همراه بست اتصال آویز جهت اتصال زیرسازی به سقف اصلی در سقف‌های مشبک و سقف‌های کناف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع معمول‌ترین آویزهای مفتول، آویزهای گالوانیزه‌ای هستند که قطری نزدیک به ۴ میلیمتر را دارا می‌باشند. یکی از انواع اتصالات و آویزها که می‌تواند در سقف کاذب کناف مورد استفاده قرار بگیرد آویز مفتول بوده که جز اتصالات گالوانیزه محسوب می‌شود. از سوی دیگر این نکته را باید اضافه کنیم که آویزهای مفتول برای اتصال سازه کلیک به سازه HT ۹۰ کاربرد ویژه‌ای دارند. این آویزهای تایل سقف کاذب، از دو آویز مفتول که قطری ۴ میلیمتری دارند به صورت رفت و برگشتی تشکیل و اجرا شده‌اند. در واقع با استفاده از این آویزها عملیات زیرسازی به روش استاندارد صورت می‌گیرد. از سوی دیگر باید اشاره کنیم که این آویزهای ۴ میلیمتری از جنس فولاد یا آهن تهیه شده‌اند و در اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارند. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید همین جنس فولادی بوده که باعث می‌شود سازه شما زنگ نزند و در برابر رطوبت مقاومت کند. با توجه به اینکه تایل‌ها ارتفاع‌ها و اندازه‌های متفاوتی دارند شما نیز باید از آویزهای مفتولی با اندازه‌های مختلف استفاده کنید. نکته شایان ذکر این بوده که آویزهای مفتولی در ارتفاع‌های ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سانتی‌متری موجود هستند که شما می‌توانید با توجه به فعالیت خود آنها را انتخاب کنید. جالب است بدانید که به طور کلی می‌توان آویزهای مفتولی ۴ میلیمتری را به صورت تکی و یا عمده و به تعداد زیاد خریداری نمایید. در حالت کلی آویزهای مفتول از مهمترین سازه‌هایی هستند که در سازه‌های کناف مورد استفاده قرار می‌گیرند و بدون آن نمی‌توان شروع به نصب و اجرای تایل‌های سقف کاذب کرد. البته علاوه بر آویزهای مفتولی باید از سایر سازه‌ها نیز مانند سازه‌های کلیک ۶۰ در ۶۰ سفید، سازه‌های کلیک طلایی، سازه‌های کلیک استیل، میخ و چاشنی و یا حتی سازه HT90 نیز استفاده کرد.

میخ و چاشنی

اگر شما نیز از افرادی هستید که قصد استفاده از سقف‌های کاذب را برای دکوراسیون و دیزاین داخلی سقف دیوار خانه و یا محل کار خود دارید لازم است بدانید که میخ‌ها و چاشنی‌های کناف بخش مهمی از فرایند نصب و اجرای آن را دارد. در واقع کناف‌ها، تایل‌های گچی پیش ساخته‌ای هستند که با روش‌ها و متدهای خاصی به تولید می‌رسند و وزن سبک و قابل بازیافتی دارند. نصب راحت و بی‌دردسر سقف‌های کاذب کناف از مهمترین دلایلی به حساب می‌آید که این متریال محبوبیت خاصی پیدا کرده و گفته می‌شود که این فعالیت با استفاده از میخ و چاشنی به راحتی امکان‌پذیر است. نکته حائز اهمیت این است که اگر سازه کناف شما بزرگ و سنگین باشد و یا ارتفاع آن از سقف و دیوار اصلی بیشتر از حد مجاز شود احتیاج است که برای محکم کردن آن از سازه‌های پروفیلی و فولادی استفاده شود و سپس تایل‌های گچی و کناف بر روی آن متصل گردد. به طور کلی تمامی مراحل نصب سازه پروفیلی به سقف و دیوار اصلی و همچنین نصب کناف روی سازه با استفاده از میخ و چاشنی کناف به راحتی و با سرعت بسیار بالا انجام می‌گردد. 

به همین علت میخ‌ها و چاشنی‌های کناف در ساخت راحت و استاندارد یک کناف عالی نقش بسزایی دارند. در واقع برخی از افراد می‌پرسند که در چه زمان از میخ‌ها و یا چاشنی‌های کناف می‌توان استفاده کرد؟ جالب است بدانید که هیچکس به صورت دقیق نمی‌داند که از میخ‌ها در چه زمانی استفاده می‌شود اما بیشترین دفعاتی که میخ‌ها و چاشنی‌ها قابل استفاده هستند زمانی بوده که دو قطعه مختلف در سازه احتیاج به متصل شدن داشته باشند. از سوی دیگر این نکته را باید اضافه کنیم که استفاده از میخ و چاشنی کناف دقت کار را بسیار بالاتر برده و صدای کمتری را ایجاد می‌کند که این مسئله در اجرای پروژه‌های شهری بسیار مورد نظر قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید میخ‌ها و چاشنی‌ها که کاربردهای گسترده‌ای دارند در دو مدل نفوذی و رزوه شده تشکیل شده‌اند. مدل‌های نفوذی برای اتصالات دائمی قابل استفاده قرار می‌گیرند و مدل‌های رزوه شده برای اتصالات موقتی که از دو بخش مختلف تشکیل شده‌اند می‌توانند به استفاده برسند. گفته می‌شود که بخشی از میخ داخل سازه رزوه شده و یک بخش نیز دارای سر صاف می‌باشد. از سوی دیگر باید بدانید که میخ‌ها با قطر و اندازه متفاوتی تهیه و تولید می‌شوند که هر کدام از آنها بسته به نوع سازه شما و متریال‌هایی که در صفحه استفاده شده است می‌توانند به استفاده برسند.

فنر استیل آویز مفتول

با توجه به اینکه امروزه تجهیزات ساختمان حائز اهمیت فراوانی می‌باشند طراحان داخلی همواره به دنبال بهترین سازه‌ها و مصالح برای ایجاد یک سبک جذاب و مدرن هستند. یکی از بهترین سبک‌های دکوراسیون که مناسب برای فضاهای بزرگ است، استفاده از تایل‌های مختلف می‌باشد که با استفاده از متعلقات مختلفی قابل نصب هستند. در واقع گفته می‌شود که تمامی تایل‌ها باید با استفاده از سازه‌هایی که برای آن تعبیه شده نصب شوند. گفته می‌شود پیش از اینکه نصب و زیرسازی انجام شود باید سازه‌های کلیک جای گذاری شده و سپس تایل‌ها درون آن قرار بگیرند. 

برای انجام این کار به فنرهای استیل آویز مفتولی احتیاج خواهید داشت که برای زیرسازی استاندارد تایل‌های سقف کاذب دکوراتیوی مورد نیاز می‌باشد. نکته حائز اهمیت این است که جنس فنر استیل آویز مفتول، همان طور که از نامش مشخص است از جنس استیل بوده و تولید آن نیز در داخل کشور انجام می‌شود. از سوی دیگر این نکته را باید اضافه کنیم که ضخامت این متریال ۸۰ میلی‌متر می‌باشد و می‌تواند در کنار سایر قطعات استفاده شده و بهترین زیرسازی را انجام بدهد. نکته مهم این است که فنر استیل آویز مفتول می‌تواند علاوه بر صنعت کناف و سقف کاذب در صنایع دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

سفارش سازه کلیک‌ مشکی ای جی وی

امروزه استفاده از تایل‌های سقفی و کناف سقف کاذب در بسیاری از سقف‌ها دیده می‌شود و طراحان زیادی به استفاده از سقف‌های کاذب برای دیزاین سقف‌ها جذب شده‌اند. در واقع بیشترین دلیلی که باعث شده افراد زیادی به انجام این کار علاقه پیدا کنند جذابیت بصری تایل‌ها می‌باشد. علاوه بر این مورد باید بگوییم که تایل‌های سقف کاذب باعث می‌شوند که خرابی‌های ساختمان و یا حتی تاسیسات و لوله‌های عبور نیز از سقف پوشانده شود. از بهترین و پرکاربردترین تایل‌هایی که در بازار موجود می‌باشد تایل‌های پی‌وی‌سی، تایل‌های دکوراتیوی، تایل‌های آلومینیومی و تایل‌های گچی می‌باشد که برای نصب هر یک از آنها به زیرسازی احتیاج است. فرایند زیرسازی به این معناست که شما می‌توانید با استفاده از سازه‌ها، تایل‌ها را درون آن قرار بدهید. در واقع سازه‌ها قطعاتی هستند که می‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و رابط اتصال تایل‌ها به سقف باشند. 

از سوی دیگر باید اضافه کنیم که بار اضافه تایل‌ها توسط سازه تایل حمل می‌شود. همچنین باید بگوییم که سازه کلیک تایل ۶۰ در ۶۰ مشکی از جمله سازه‌های ضروری برای نصب تایل‌های سقف کاذب به حساب می‌آید. در واقع سازه کلیک مشکی از سازه‌هایی به حساب می‌آید که به صورت سفارشی تولید و ساخته می‌شود. به طور کلی این محصول به صورت یک سازه روتین تولید نمی‌شود و اگر علاقه به استفاده از آن دارید باید سفارش ساخت آن را از قبل ثبت ‌کرده باشید. نکته شایان ذکر این است که جنس سازه کلیک مشکی گالوانیزه بوده و ضخامت آن نیز برابر با ۳۰ دوبل می‌باشد. این سازه نیز از انواع متریال‌هایی به حساب می‌آید که در کشور ایران ساخته می‌شود و به صورت شاخه‌ای نیز به فروش می‌رسد.

انواع تایل‌های گچی و اهمیت نصب

تایل‌های گچی یکی از بهترین تایل‌هایی در ایران محسوب می‌شود که با کیفیت بسیار بالا و تنوع در طرح‌ها و اندازه‌ها به تولید رسیده است‌. با توجه به اینکه تایل‌های گچی کیفیت بالایی دارند می‌توانند به عنوان گزینه اول شما برای استفاده در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرند. گفته می‌شود که این تایل‌ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به شما معرفی می‌شود.

  • تایل گچی ساده: این تایل برای کاربردهای عمومی و ساده مناسب بوده و طراحی ساده آن نیز به عنوان بهترین گزینه محسوب می‌شود که با سلیقه و نیازهای مختلف مشتریان وجود دارد.
  • تایل گچی حصیری: این تایل‌ها که با الگوها و طراحی‌های خاص تولید شده‌اند باعث می‌شوند که محیط کاری و دفتر شما یک حس دلنشین داشته باشد.
  • تایل گچی تخم مرغی: این تایل‌ها به شکل تخم مرغی هستند و باعث می‌شوند که فضای شما حالت مدرن و جذابی داشته باشد.
  • تایل گچی پانچ نامنظم: تایل‌های گچی پانچ نامنظم دارای الگوها و پانچ‌های مختلف هستند که به فضای شما یک دیزاین و طراحی جدید هدیه می‌کنند.
  • تایل گچی پانچ مربع: این تایل‌ها به شکل‌های مربعی و با الگوها و پانچ‌هایی که مربعی شکل می‌باشند طراحی و تولید شده‌اند. در واقع استفاده از این الگوها می‌تواند به فضای شما یک حالت منظم و مرتب هدیه کند.
  • تایل گچی پانچ‌دار: تایل‌های گچی پانچ‌دار دارای سوراخ‌ها یا طرح‌های نامنظمی هستند که به محیط شما زیبایی و الگوی خاصی هدیه می‌کند.

خرید سازه کلیک سقف کاذب ای جی وی

در حالت کلی یکی از مهمترین سوالاتی که در رابطه با سازه‌های کلیک سقف کاذب وجود دارد مربوط به تهیه و خرید آنها می‌باشد. افرادی که قصد تهیه کردن از سازه‌های کلیک سقف کاذب ای جی وی را دارند می‌خواهند بدانند که به چه صورت می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند. در واقع بهتر است به شما بگوییم که قبل از خرید و هر اقدام دیگری در ابتدا باید اطلاعات و ویژگی‌های سازه مورد نظر خود را بررسی کرده و سپس آن را با سایر تایل‌ها مقایسه کنید. در صورتی که تایل مورد نظر شما در ای جی وی موجود باشد می‌توانید به راحتی آن را ثبت کنید. اما در صورتی که سازه کلیک مورد نظر موجود نباشد، می‌توانید با ثبت سفارش خود به صورت سفارشی منتظر بمانید که سازه شما آماده و سپس ارسال شود. 

پس از اینکه اطلاعات لازم را در رابطه با انواع سازه‌ها و تایل‌ها دریافت کردید می‌توانید برای خریدن آن اقدام نمایید. به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که تجربه‌ای در این زمینه ندارید بهتر است که حتماً قبل از خرید، مشاوره خرید را از کارشناسان مجربی که در ای جی وی مشغول به فعالیت هستند دریافت کنید تا پس از آن دچار مشکلات نشوید. گفته می‌شود که مشاوره هلدینگ ای جی وی کاملاً رایگان بوده و هزینه‌ای بابت آن از شما دریافت نمی‌شود. به طور کلی برند ای جی وی از بهترین برندهای موجود در صنعت ساخت و ساز به حساب می‌آید که نام آن نیز مخفف شده کلمه یوزپلنگ ایرانی می‌باشد. با توجه به اینکه تمامی محصولات تولید شده و عرضه شده از برند ای جی وی قابل بازیافت می‌باشد و همچنین دوستدار محیط زیست هستند در نتیجه باید بدانید که هیچگونه آسیب و خسارتی به طبیعت وارد نمی‌شود. از سوی دیگر دانستن این نکته بسیار ضروری است که ای جی وی تمامی محصولات خود را بدون هیچگونه واسطه و با کیفیت بسیار بالا در کمترین زمان ممکن به دست مشتریان خود در نقاط مختلف خواهد رساند.

برند ای جی وی و اهداف

برند ای جی وی یکی از برندهای دکوراتیوی هلدینگ ساختمان پیگاژ محسوب می‌شود که پس از رخ دادن حادثه زلزله بم در استان کرمان و در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده است. در واقع این هلدینگ با ارائه دستاوردهای چشمگیری که در زمینه صنعتی سازی ساختمان داشته نقش مهمی را در پیشرفت و ارتقا این صنعت دارد. همانطور که عنوان کردیم ای جی وی مخفف شده نام یوزپلنگ ایرانی است و انتخاب این نام نیز به دلیل علاقه برند ای جی وی به محیط زیست و حیات وحش می‌باشد. در واقع این نام به دلیل نمادی از تعهد به محیط زیست و همچنین حفاظت از حیات وحش انتخاب شده است. 

از مهمترین اهدافی که برند AJV دارد این است که محصولات آن همگی قابلیت بازیافت دارند و هیچگونه ضرر و آسیبی را به طبیعت و حیات وحش وارد نخواهند کرد. در واقع انتخاب این نام که با موضوع محیط زیست و حیات وحش مرتبط است می‌تواند باعث شود که آگاهی مردم در رابطه با یوزپلنگ ایرانی بالاتر رفته و به تبلیغات این برند نیز کمک بسیار زیادی می‌کند. از مهمترین اهداف نامگذاری برند ای جی وی و چشم انداز این برند در ادامه برای شما ذکر شده است.

• حمایت از یوزپلنگ ایرانی: در واقع انتخاب این نام می‌تواند برای حمایت مستقیم از یوزپلنگ ایرانی باشد و می‌تواند بخشی از هدف برند ای جی وی محسوب شود که برای حفاظت از حیوانات و محیط زیست تاکید بسیار بالایی دارد.

• فرهنگ سازی مردم: به طور کلی پیگاژ به منظور ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست و همچنین حیات فرش فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

• محصولات ارگانیک و قابل بازیافت: نام ای جی وی اشاره به ارگانیک بودن محصولات و همچنین قابل بازیافت بودن آنها داشته و نشانه تعهد و حفاظت از محیط زیست می‌باشد.

ارتباط با واحد فروش عمده‌ی ای جی وی

اگر شما یک فعال در حوزه ساختمان و دکوراسیون هستید و به دنبال راه‌حل‌های عالی و متنوع برای تأمین محصولات گچی و دیواری هستید، ای جی وی به عنوان یکی از پیشروهای این صنعت آماده است تا به نیازهای شما پاسخ دهد. واحد فروش عمده‌ی ای جی وی، با تکیه بر سال‌ها تجربه در زمینه تولید و عرضه محصولات ساختمانی، آماده است همکاری با تاجران، پروژه‌های ساختمانی و فعالان صنعت به صورت عمده را برعهده بگیرد. در اینجا چند دلیل برای برقراری ارتباط با واحد فروش عمده‌ی ای جی وی آورده شده است:

1..تنوع محصولات

  ای جی وی انواع محصولات گچی و دیواری را ارائه می‌دهد که شامل تایل‌های گچی، کناف، و سایر ملزومات مرتبط است. این تنوع به شما امکان می‌دهد تا محصولاتی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نیازها و سلیقه‌های مختلف مشتریان شما هماهنگ باشند.

2. کیفیت بالا

 محصولات ای جی وی با استفاده از مواد با کیفیت و فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند. این کیفیت بالا به شما اطمینان می‌دهد که مشتریان شما از محصولاتی با دوام و زیبا بهره‌مند خواهند شد.

3. قیمت مناسب

با ای جی وی، شما به قیمت‌های عادلانه و منصفانه دسترسی دارید. این امر به شما این امکان را می‌دهد که محصولات با کیفیت را به قیمتی رقابتی به دست آورید و در بازار بهترین پیشنهادها را ارائه دهید

4. ارائه خدمات پس از فروش

 تیم فروش عمده‌ی ای جی وی تازه‌ترین اطلاعات فنی و آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، در صورت نیاز به خدمات پس از فروش یا مشاوره فنی، همیشه در دسترس خواهند بود.

5. سفارش آنلاین و ارسال به سراسر کشور

ای جی وی امکان سفارش آنلاین و ارسال محصولات به سراسر کشور را فراهم کرده است. این امکان به شما کمک می‌کند تا به راحتی و بدون هیچ محدودیت مکانی، محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید.

اگر به دنبال همکاری با یک تامین‌کننده قابل اعتماد و با تجربه در زمینه محصولات ساختمانی هستید، ارتباط با واحد فروش عمده‌ی ای جی وی به شما کمک خواهد کرد تا نیازهای مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید.