در دنیای امروزی همه چیز به طور دائم در حال تغییر است؛ البته تغییراتی مثبت و شگرف. به طور مثال ساختمان‌ها در گذشته با روش‌های دیگری ساخته می‌شدند اما در حال حاضر چنین نیست؛ از این نظر که در گذشته برای نما دادن به سقف منازل از گچ بری و خطوطی که روی گچ ایجاد می‌شد استفاده می‌کردند اما رفته رفته این روش منسوخ شد به طوری که حالا از روش دیگری مثل سقف کاذب و کناف استفاده می‌شود که ابزارها و متعلقات مختص به خود را دارند. یکی از چیزهایی که در این میان استفاده می‌شود سپری کلیک ای جی وی است؛ اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید و پاسخ سوالات خود را راجع به این سازه بدست آورید پس ادامه‌ی مطالب را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

سپری کلیک ای جی وی چیست؟

مانند بسیاری دیگر از سازه‌های سقفی، سپری کلیک ای جی وی نیز یکی از آن سازه هاست که برای طراحی و تولید سقف‌های کاذب به کار برده می‌شود. شکل ظاهری این محصول به شکل T است که در ابعاد مختلف تولید و به خریداران تقدیم می‌شود. 

از آن جایی که از سپری کلیک ای جی وی در قسمت‌های مختلف سقف استفاده می‌شود در نتیجه در قطرهای مختلف باید از آن وجود داشته باشد؛ به بیان دیگر این که برخی از قسمت‌های سقف به دلیل معماری متفاوت ساختمان، بار بیشتری را تحمل می‌کند پس نیاز دارد تا از سپری ضخیم‌تر و محکم‌تری نیز برای آن استفاده شود؛ این در حالیست که برخی دیگر از قسمت‌ها بار کمتری متحمل می‌شود پس اگر از سپری نازک‌تری برای آن به کار برده شود مشکلی به وجود نخواهد آمد.

بر اساس آماره به دست آمده از طراحان و معماران ساختمان، مهم‌ترین محصولی که در ایجاد سقف‌های کاذب به کار برده می‌شود سپری کلیک ای جی وی است. از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که حساسیت روی طراحی این محصول تا چه اندازه زیاد است. در واقع سپری کلیک مانند تیرآهن‌های به کار رفته در ساختمان است از این نظر که تمامی بار را به دوش می‌کشند و موجب سرپا نگهداشتن ساختمان در موقعیت‌های سخت می‌شوند. 

سپری کلیک ای جی وی و انواع آن

سپری‌های کلیک از آن جایی که برای یک منظور خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند تقریباً همگی یک شکل هستند یعنی به شکل T طراحی شده اند؛ تنها تفاوتی که می‌توان بین انواع سپری پیدا کرد از نظر طول و قطر آن هاست. به طور مثال سپری‌ها در قطرهای 600، 1200 و 3600 میلی متری وجود دارند که مشتری می‌تواند پس از مشورت با طراح یا فروشنده، محصول مورد نیاز خود را خریداری کند.

سپری کلیک ای جی وی در چه محیط‌هایی کاربرد دارد؟

تقریباً در هر محیطی می‌توان از سپری کلیک ای جی وی برای اجرای سقف کاذب استفاده کرد؛ این نوع سازه از آن جایی که باعث می‌شود بار کلی ساختمان کمتر شود در نتیجه در بسیاری از ساختمان‌ها، خصوصاً ساختمان‌هایی که چند طبقه هستند مورد استفاه قرار می‌گیرد. از سری محیط‌هایی که قابلیت نصب و اجرای سپری کلیک دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سینما
  • تئاتر
  • سالن‌های زیبایی
  • مطب پزشکان
  • بیمارستان‌ها
  • فرودگاه
  • ادارات
  • منازل مسکونی

در تمامی محیط‌های فوق می‌توان از این سازه استفاده کرد؛ حتماً همه‌ی شما نمونه‌هایی از آن دیده اید. اما مکان دیگری نیز وجود دارد که از سپری کلیک می‌توان برای آن استفاده کرد که شاید هر کسی به آن دقت نکرده باشد. هر ساله غرفه‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی برای تمامی کسب و کارها برپا می‌شود اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه در یک زمان کوتاه غرفه‌ها ساخته می‌شود و پس از آن بدون هیچ دردسری برداشته می‌شوند؟ 

در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که این غرفه‌ها را با استفاده از سپری کلیک ای جی وی و متعلقات مربوط به آن می‌سازند، تنها به این خاطر که به راحتی و بدون نیاز به صرف زمان خاصی نصب می‌شود؛ از آن گذشته پس از اتمام کار می‌توان نسبت به جمع کردن آن اقدام کرد. لازم به ذکر است که این سازه‌ها را می‌توان پس از جمع آوری دوباره استفاده کرد زیرا با استفاده از یکسری پیچ، مهره و بست به یکدیگر متصل می‌شوند.

مزیت‌های استفاده از سپری کلیک ای جی وی

به جرعت می‌توان گفت یکی از بهترین اختراعات بشر تا به اینجا، تولید سپری کلیک بوده است چرا که مزیت‌های بی شماری دارد؛ از سری مزیت‌هایی که می‌توان برای این سازه ذکر کرد به شرح زیر است:

  • تاسیسات زیر سقف را به خوبی پوشش می‌دهد

سپری کلیک حدوداً 10 الی 15 سانتی متر از سازه قبلی قرار می‌گیرد به همین دلیل به راحتی می‌توان تاسیساتی که زیر سقف به کار رفته است را با استفاده از آن پوشاند. با استفاده از سپری کلیک ای جی وی دیگر نگران ظاهر سقف خود نباشید.

  • فضای مد نظر را آکوستیک می‌کند

در برخی محیط‌ها کیفیت صد از اهمیت ویژه ای برخودار است؛ به طور مثال در استودیوها نه تنها صدا نباید بپیچد، بلکه نباید به خارج از آن نیز نفوذ پیدا کند پس بهترین کار این است که از سپری کلیک استفاده کرد و یک سقف کاذب متناسب اجرا شود. منظور از آکوستیک بودن فضا در واقع بالا بردن مقاومت آن در برابر صوت است.

  • عایق حرارتی خوبی محسوب می‌شود

از دیگر مزیت‌های سپری کلیک می‌توان به عایق حرارتی بودن آن اشاره کرد. اگر می‌خواهید در طول روز دمای محیط مد نظرتان را حفظ کنید توصیه می‌کنیم از این سازه برای سقف آن استفاده کنید. کسانی که در یک شهر با دمای هوای بسیار بالا یا بسیار پائین زندگی می‌کنند با اجرای سقف کاذب به وسیله‌ی سپری کلیک، دیگر نگران هدر رفت انرژی نخواهند بود.

  • در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارد

مناطق شرجی و جاهایی که تا حدودی رطوبت دارند مثل حمام یا سالن‌های سونا برای اینکه از شر تعمیر هر از چندگاه سقف خلاص شوند، می‌توانند از سپری کلیک استفاده کنند چرا که عایق رطوبت بوده و به این راحتی‌ها آسیب نمی‌بیند.

  • به زیبایی هر چه بیشتر محیط کمک می‌کند

کسانی که در کنار سایر مزیت‌ها به زیبایی محیط نیز اهمیت می‌دهند، قطعاً به سراغ سپری کلیک می‌روند چرا که سپری کلیک که بخشی از سقف کاذب را تکمیل می‌کند؛ سقف کاذب نیز در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های گوناگونی طراحی و اجرا می‌شود. به شکلی می‌تواند محیط مد نظر مخاطب را منحصر به فرد کرده و از حالت یکنواختی خارج کند.

  • قابلیت نورپردازی در محیط را ایجاد می‌کند

مزیت یا ویژگی مثبت دیگری که می‌توان برای سپری کلیک ذکر کرد این است که به راحتی قابلیت نورپردازی را برای محیط‌هایی که به اندازه کافی و به هر دلیلی روشنایی ندارند را فراهم کند. نورپردازی‌هایی که به واسطه این سازه و متعلقات آن صورت می‌گیرد در نوع خود بی نظیر است.

ملزومات مورد استفاده همراه با سپری کلیک چیست؟

سپری کلیک تنها یکی از سازه‌هایی است که برای اجرای سقف‌های کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از سری ملزوماتی که در این میان به آن‌ها نیاز خواهد بود بدین شرح است.

  • تراز

تراز وسیله ای است که در هر زمینه ای از آن برای برابر بودن دو سطح با هم، استفاده می‌کنند. در به کار بردن سپری کلیک نیز دقیقاً همین کاربرد را دارد.

  • آویز فنردار با قابلیت تنظیم

آویز فنردار پرکاربردترین نوع آویز است چرا که برای مونتاژ کردن سپری کلیک با متعلقات دیگر گزینه‌ی بسیار مناسبی است. این سازه از جنس گالوانیزه بوده و قطر آن برابر با 4 میلی متر است.

  • گیره تایل

تایل بخش دیگری از سقف کاذب است که همراه با سپری کلیک به اجرا در می‌آید که البته به یک محصول دیگری نیاز است تا این دو به هم چفت شوند که آن هم گیره تایل نام دارد. دیگر کاربرد گیره تایل این است که مقاومت کلی سازه را در برابر حوادث طبیعی مثل زلزله بالا می‌برد.

  • سنجاق و گیره آویز بار

برخی از طراحان با توجه به فضایی که قرار است برای آن سقف کاذب اجرا کنند، نیاز می‌بینند که اکسسوری‌هایی از سقف آویزان باشد؛ برای این کار از محصولی به نام گیره یا سنجاق آویز استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که تحمل بار آن تا حدی است و نباید بیش از میزان مجاز آن بار داشته باشد.

سپری کلیک و سقف کاذب

سپری کلیک، سازه ای است که در سقف‌های کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد. سقف کاذب نوع جدیدی از پوشش برای سقف‌های اولیه است که به عنوان سقف ثانویه نیز از آن یاد می‌شود. برای اجرای آن از مصالح و متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود اما نتیجه ای که هر یک از طراحی‌ها می‌تواند داشته باشد کاملاً با دیگری متفاوت است. امروزه داشتن سقف کاذب در هر محیط و خانه ای به عنوان یک آپشن برای زیبایی محسوب می‌شود.

  • برش‌های گچ برگ، نورپردازی با هالوژن و ریسه‌های نوری از سری جزئیاتی است که در هر یک از سقف‌های کاذب وجود دارد. جالب است بدانید که زیبایی تنها ویژگی مثبت این موضوع نیست بلکه وجود مزیت‌های دیگری مانند مقاومت در برابر آتش، رطوبت، صدا و حرارت باعث شده تا محبوبیت سقف کاذب بیش از پیش شود.
  • از جمله موادی که برای اجرای سقف کاذب ممکن است استفاده شود می‌توان به چوب، بتن و آجر اشاره کرد اما در این میان گچ بیشترین کاربرد را دارد چرا که وزن آن نسبت به سایر متریال‌ها کمتر است در نتیجه از بار ساختمان به طور چشم گیری کاسته می‌شود.
  • اگر می‌خواهید با یک کار جدید و در مدت زمان کوتاهی به یک زیبایی بی نظیر در منزل یا محیط مد نظر خود دست پیدا کنید حتماً به سراغ سقف کاذب بروید چرا که نه تنها بازه زمانی مونتاژ آن کوتاه است بلکه به راحتی صورت می‌گیرد.

مراحل اجرای سقف کاذب

پیش از آنکه بخواهیم راجع به مراحل اجرای سقف کاذب توضیح دهیم باید بگوئیم که برای انجام اینکار حتماً باید به متخصص آن رجوع کنید چرا که به همین راحتی‌ها نیست و بدون داشتن دانش و تجربه قبلی نمی‌توان این کار را انجام داد چرا که سخت و حتی خطرناک است. توجه داشته باشید که مراحل اجرا تنها برای بالا بردن سطح آگاهی شماست. مراحل آن به صورت قدم به قدم بدین شرح است.

  • اولین قدم قراردادن نبشی دیوارهای کناری

اولین کاری که باید در اینجا انجام داد این است که اندازه ای دقیق از ابعاد سقف را به دست آورد سپس با استفاده از تراز و مداد 10 الی 15 سانتی متر از سقف اصلی فاصله گرفت و آن را علامت گذاری کرد؛ توجه داشته باشید که خطوط شما باید با هم تراز باشند در غیر اینصورت نتیجه نهایی خوبی به دست نمی‌آید.

  • قدم دوم قرار دادن سپری‌های وسط شبکه 

پس از آنکه دورتا دور سقف نبشی‌ها قرارداده شد، حالا نوبت به پرکردن آن‌ها با استفاده از سپری است. در واقع سپری‌ها به صورت مربع‌های 60*60 و ساختار شبکه ای قرار می‌گیرند.

  • قدم سوم نصب پانل‌های سقف کاذب

آخرین مرحله از نصب سقف کاذب، قرار دادن پنل‌ها یا همان تایل‌های سقفی است. پنل‌ها انواع متفاوتی دارند که هر یک با توجه به سلیقه مشتری می‌تواند درون سپری‌ها قرار بگیرد.

مزیت‌های استفاده از سقف کاذب چیست؟

مسلماً زمانی که یک روش بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد یعنی از مزیت‌های زیادی برخوردار است؛ پس می‌توان گفت که دلیل استفاده همگانی از سقف‌های کاذب، وجود مزیت‌هایی است که دارد. مزیت‌های آن در ادامه گفته شده است:

  • با توجه به کارایی‌هایی که دارد هزینه‌ی آن بسیار مقرون به صرفه بوده و برای زیباتر شدن محیط خصوصاً سقف، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف نیست.
  • به علت وجود متریال‌های آماده برای اجرای سقف کاذب، در کوتاه‌ترین زمان می‌توان آن را انجام داد.
  • از دیگر مزیت‌های آن می‌توان به تعویض یا برداشتن کلی آن اشاره کرد. به دلیل این که سقف کاذب به عنوان سقف ثانویه شناخته می‌شود در نتیجه هر زمان که از طرح آن خسته شدید یا خواستید سقف را به صورت ساده داشته باشید، به راحتی می‌توانید سقف کاذب را بردارید.
  • گذشته از تمامی موارد ذکر شده، ویژگی مثبت دیگری که وجود دارد این است که تعلقات آن بسیار در دسترس است.

انواع سقف کاذب

با توجه به آمارهای به دست آمده از طراحان، مشخص شد که به طور کلی 9 مورد سقف کاذب وجود دارد که هر یک از آن‌ها با متریال خاص و ظاهری خاص‌تر اجرا می‌شوند. لیست سقف‌های کاذب به شرح زیر است:

  • سقف کاذب کناف

به طور کلی دو نوع سقف کاذب ثابت و متحرک وجود دارد؛ که در نوع ثابت با استفاده از پنل‌های گچی و سیمانی استفاده می‌شود. برای اینکه زیرسازی آن کمترین وزن را داشته باشد از پروفیل‌های فولادی سبک استفاده می‌کنند. 

در نوع متحرک آن همانطور که در بخش‌های قبلی خواندیم از تایل‌هایی با جنس گچ به همراه پروفیل‌های سپری استفاده می‌کنند. پروفیل‌های سپری از ورق‌های گالوانیزه ساخته می‌شوند. از دیگر متریال‌های قابل استفاده در این نوع سقف می‌توان به نوع معدنی، آلومینیومی و پوشالی اشاره کرد.

  • سقف کاذب رابیتس

در اجرای سقف کاذب رابیتس که قدیمی‌ترین نوع سقف‌های کاذب نیز هست، از ورقه‌های رابیتس همراه با گچ استفاده می‌کنند. برای زیر سازی آن نیز متریال‌هایی بسیار مرسوم مثل نبشی و میلگرد به کار برده می‌شوند. 

  • سقف کاذب گریلیوم

زیر سازی این نوع سقف کاذب از جنس فولاد است و برای اجرای خود آن نیز از مربع‌هایی توخالی از جنس آلومینیوم استفاده می‌شود. پس از اتمام کار شما طرح بسیار جالبی از سقف کاذب را خوهید دید. سقف کاذب گریلیوم در ظاهر ساده است اما محیط را لوکس و مینیمال نشان می‌دهد.

  • سقف کاذب چوبی

این نوع از سقف کاذب مخاطبان خاص خود را دارد چرا که با استفاده از چوب اقدام به ساخت سقف می‌کنند. اگر محیط منزل شما تزئینات و دکوراسیونی چوبی دارد می‌توانید از این کار استفاده کنید. توجه داشته باشید که از چوب‌های باکیفیت استفاده کنید تا از بین نرود.

  • سقف کاذب آکوستیک

این نوع از سقف‌های کاذب عایق صدا هستند یعنی نه صدا را به داخل محیط و نه خارج آن انتقال نمی‌دهند پس گزینه‌ی بسیار مناسبی برای استودیوها، سینماها ومکان های این چنینی است؛ حتی اشخاصی که جزو خانواده‌های شلوغ هستند نیز می‌توانند از این سقف استفاده کرده و دیگر نگران سروصدای اعضای خانواده نباشند.

  • سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیومی به دو نوع نواری و مشبک تقسیم می‌شود که در نوع اول، با استفاده از پروفیل زیرسازی آن انجام می‌شود و پنل‌های خود سقف از نوارهایی آلومینیومی هستند. در نوع دوم یا مشبک پروفیل‌های سپری را همراه با تایل‌های آلومینیومی به کار می‌برند.

  • سقف کاذب پی وی سی

اگر به دنبال یک سقف کاذب ثابت که قابلیت شست و شو داشته باشد و عایق صوت و حرارت نیز باشد، می‌گردید، به شما سقف کاذب پی وی سی را پیشنهاد می‌کنیم. از سری مزیت‌های آن می‌توان به قابل تعویض بودن هر یک از متریال‌ها در کنار سبک بودن آن اشاره کرد.

  • سقف کاذب آی گلس

به این نوع سقف، سقف ایرانی نیز گفته می‌شود چرا که طراحی آن با سایر انواع مشابه، متفاوت است. در واقع طراحی خاصی که سقف کاذب آی گلس دارد باعث چنین وجه تمایزی شده است. برای اجرای آن از متریال‌هایی مثل ورق آکریلیک یا شیشه استفاده می‌شود که نور را از خود عبور داده و زیبایی بی نظیری به همراه دارند.

  • سقف کاذب ترکیبی

و اما آخرین نوع از سقف‌های کاذب مربوط می‌شود به سقف کاذب ترکیبی، در این نوع از ترکیب چندین نوع از سقف‌های کاذب که باهم همخوانی داشته باشند به یک طرح جامع و نهایی می‌رسند. توجه داشته باشید که سقف کاذب ترکیبی مناسب استفاده در سقف منازل نیست از آن گذشته نیازمند یک زیرسازی قوی است.

هزینه اجرای سقف کاذب چقدر است؟

سوالی که به هیچ عنوان نمی‌توان پاسخ دقیقی برای آن ذکر کرد این است که هزینه اجرای سقف کاذب چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟ پاسخ به این سوال به چند دلیل مبهم و نامشخص است.

  • نوع سقف کاذب انتخابی

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، سقف‌های کاذب انواع متفاوتی دارند که به 9 دسته تقسیم می‌شوند؛ هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و ظاهر مختص به خود را دارند که همین موضوع خود می‌تواند باعث اختلاف هزینه‌ها شود. پیش از خرید متریال بهتر است از فروشنده راجع به قیمت‌های هر یک از سقف‌ها سوال کنید تا بر اساس تجربه ای که دارد شما را راهنمایی کند.

  • متراژ محیط

از دیگر عوامل موثر بر قیمت سقف کاذب، متراژ محیط است؛ در واقع هر چه که محیط بزرگ‌تر باشد به متریال‌های بیشتری نیاز خواهد بود از آن کذشته زمان بیشتری نیز صرف خواهد شد و پیمان کار حق الزحمه بیشتری ممکن است دریافت کند.

  • کیفیت متریال‌ها

متریال‌هایی که کیفیت بالایی دارند قطعاً هزینه‌ی بیشتری نیز دربر خواهند داشت. درست است که در این زمینه باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کرد اما مطمئن باشید که در دراز مدت از کار خود رضایت خواهید داشت چرا که طول عمر سازه بیشتر خواهد بود و در حالت عادی تقریباً هیچ عاملی باعث از بین رفتن آن نخواهد شد.

  • حق الزحمه پیمان کار

حق الزحمه پیمان کار هم از دیگر موارد بحث برانگیز در خصوص هزینه هاست. به طور کلی پیمان کاران به دو دسته‌ی آماتور و حرفه ای تقسیم می‌شوند؛ دسته‌ی اول برای جذب مشتریان و جلب اعتماد آن‌ها معمولاً هزینه ای کمتر از حد معمول دریافت می‌کنند اما کار آن‌ها ممکن است تضمینی نباشد. دسته‌ی دوم که پیمانکاران حرفه ای هستند، کار را در سریع‌ترین زمان، بدون هدر رفت متریال و بهترین نتیجه ممکن تحویل می‌دهند اما قطعاً هزینه ای بالاتر از پیمان کاران آماتور دریافت می‌کنند.

نکته: بر اساس قیمت‌های محاسبه شده توسط مشتریان و پیمانکاران، گران‌ترین سقف کاذب، نوع چوبی آن است اما اینکه هزینه تمام شده آن چقدر است اصلاً مشخص نیست.

قیمت سپری کلیک ای جی وی و عوامل موثر بر آن 

خرید یک محصول با قیمت مناسب و کیفیت بالا هدفیست که تمامی خریداران به آن دنبال آن هستند اما همیشه به آن نمی‌رسند. این موضوع برای خرید سپری کلیک ای جی وی نیز به وفور به چشم می‌خورد اما آیا تمام مشتریان از خرید خود رضایت دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر. همانطور که می‌دانید وقتی یک محصول جدید به بازار عرضه می‌شود به سرعت رقبایی برای تولید آن اما با کیفیت‌های پائین‌تر و قیمت‌های متفاوت ظاهر می‌شوند پس انتظار می‌رود سپری کلیک نیز چنین باشد؛ به همین دلیل بسیاری از مشتریان اولین سوالی که دارند راجع به قیمت این سازه است؟ 

قیمت سپری کلیک ای جی وی به علت نوسانات زیادی که دارد قابل تعیین شدن و ثابت ماندن نیست؛ اما در میان عواملی وجود دارند که با اطلاع از آن‌ها به راحتی می‌توان فهمید که محصول مد نظر ارزش خرید دارد یا خیر. از سری دلایلی که باعث اختلاف قیمت‌ها می‌شود عبارتند از:

  • شرکت تولید کننده

اولین عامل موثر بر قیمت، شرکتی است که محصول را تولید می‌کند. کمپانی‌های معتبر برای اینکه همچنان در صدر جدول باقی بمانند همیشه مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند؛ به بیان ساده‌تر این که از بهترین مواد برای ساخت سازه‌ها استفاده می‌کنند.

  • کیفیت محصول

مسلماً هر چه کیفیت یک محصول بیشتر باشد هزینه ای که باید بابت آن پرداخت شود نیز بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که هنگام خرید به کیفیت آن دقت کنید چرا که بعضی از فروشندگان محصول بی کیفیت را با تعرفه محصول باکیفیت به فروش می‌رسانند.

  • نوع سازه

همانطور که در عنوان‌های قبلی ذکر کردیم، سپری کلیک ای جی وی انواع مختلفی دارد که هر یک با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارند قیمت گذاری می‌شوند.

  • ابعاد محصول

از دیگر موارد موثر بر قیمت می‌توان به ابعاد محصول اشاره کرد، هر چه که ابعاد سازه بزرگ‌تر باشد یعنی از مواد بیشتری برای تولید آن استفاده شده است پس انتظار اینکه قیمت آن نیز افزایش داشته باشد، وجود دارد.

دلیل انتخاب سپری کلیک ای جی وی 

در صنف تولید کنندگان مطمئن باشید که هیچ شهرتی به خودی خود به وجود نمی‌آید بلکه حاصل سال‌ها تلاش، تجربه و پشت کار است؛ این موضوع برای تولید کننده سپری کلیک ای جی وی نیز صدق می‌کند. 

زمانی که یک تولید کننده هدف خود را روی تولید بهترین سازه‌ها با بالاترین کیفیت و تنوع و در کنار آن‌ها قیمت مناسب، معطوف کند اطمینان داشته باشید که در مدت کوتاهی می‌تواند از تمامی رقبا پیشی بگیرد. 

اگر قصد خرید سپری کلیک دارید پیش از اینکه انتخاب خود را قطعی کنید، چند تولید کننده را زیر نظر قرار دهید و راجع به محصولات آن‌ها پرس و جو کنید؛ خواهید دید که انتخابی به غیر از سپری کلیک ای جی وی نخواهید داشت.

پیش از خرید سپری کلیک ای جی وی باید به چه نکاتی دقت کرد؟

همیشه برای اینکه یک خرید خوب از هر محصولی داشته باشیم باید یکسری نکات را از قبل مد نظر داشته باشیم؛ این موضوع حتی برای خرید سپری کلیک نیز صدق می‌کند. از سری نکاتی که لازم است پیش از خرید سپری کلیک ای جی وی به آن توجه شود می‌توان به موارد فوق اشاره کرد.

  • توجه به محیط مد نظر

توجه به محیطی که قرار است متریال برای آن خریداری شود اولین چیزی است که باید مد نظر قرار داد از این نظر که سپری کلیک ای جی وی برای همه‌ی سقف‌های کاذب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. به بیان دیگر اینکه سقف کاذب باید متناسب با محیط باشد؛ به طور مثال در محیط‌هایی که پرستیژ رسمی دارند بهتر است از سقف‌های کاذب ساده استفاده شود.

  • کیفیت محصول 

توجه به کیفیت محصول موضوع دیگریست که باید پیش از خرید سپری کلیک ای جی وی به آن توجه کرد. طول عمر این سازه رابطه مستقیمی با کیفیت آن دارد.

  • میزان بودجه 

میزان بودجه ای که دارید را در نظر بگیرد با این کار زمانی که می‌خواهید سپری را خریداری کنید چون با برنامه ریزی پیش رفته اید، جنس مرغوب و قیمت مناسبی می‌توانید تهیه کنید.

  • انتخاب سقف کاذب 

اگر تا به این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید می‌دانید که سقف‌های کاذب انواع متفاوت با ویژگی و ظاهری متفاوت از هم دارند؛ به دلیل مختلف بودن متریال هر یک، برای دسته ای از محیط‌ها مناسب هستند. پس دقت کنید که محیط شما به چه صورت است.

پروفیل کناف چیست؟

پروفیل کناف نوع دیگری از سازه‌های مورد استفاده برای اجرای سقف‌های کناف است که در ابعاد و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. پیش نیاز مونتاژ سقف کناف، پروفیل کناف است چرا که ابتدا باید آن را به عنوان زیرساز به کار ببرند سپس بقیه مراحل کناف را انجام دهند. پروفیل‌ها را از جنس ورق‌های گالوانیزه با توجه به نیاز مشتری بین 3 تا 6 میلی متر ضخامت تولید می‌کنند.

این نوع از سازه همراه با سازه‌های دیگری به کار برده می‌شود تا در نهایت سقف کاذب اجرا شود. از سری متعلقات آن می‌توان به پیچ و مهره‌های پروفیل کناف، صفحات روکش دار سیمانی یا گچی و... اشاره کرد. انواع پروفیل کناف بدین شرح است:

در مناطقی مثل شمال کشور که میزان رطوبت هوا همیشه زیاد است از این پروفیل استفاده می‌کنند زیرا لبه‌های برش خورده آن را با استفاده از یک لایه زینک پوشش می‌دهند تا دچار خوردگی نشود. جالب است بدانید که این سازه پرکاربردترین نوع پروفیل کناف نیز محسوب می‌شود. 

  • پروفیل کناف HU36

مشخصات این پروفیل نیز درست مثل نوع قبلی است و شاید تنها تفاوت آن‌ها با هم ضخامتشان باشد که در این نوع نازک‌ترین پروفیل که 45/0 میلی متر است نیز ساخته می‌شود. در سایر کشورها این نوع سازه را با نام تجاری CW و UW می‌شناسند.

از پروفیل کناف L25 برای بین دیوار و سقف استفاده می‌شود؛ یعنی بخشی از کناف روی آن قرار گرفته و به دیوار متصل می‌شود سپس به کمک این سازه آن‌ها را با هم تراز می‌کنند. در مکان‌هایی که کناف آکوستیک دارد از این پروفیل استفاده می‌کنند.

کاربردهای پروفیل

پروفیل یکی از سازه‌های بسیار پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است؛ به دلیل این که از گالوانیزه تهیه می‌شود و مقاومت بسیار خوبی دارد کاربردهای متفاوتی نیز ایفا می‌کند. به طور مثال برای ساخت در، پنجره و انواع سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما جالب است بدانید که کاربردهای آن به همین جا ختم نمی‌شود و از نوع پروفیل صنعتی حتی برای تولید ماشین نیز استفاده می‌شود.

دوام  و استحکام سپری کلیک ای جی وی و عوامل موثر بر آن

جنس سپری کلیک ای جی وی از ورق فولادی گالوانیزه است از همین رو می‌توان حدس زد که طول عمر بالایی دارد؛ البته این موضوع مستلزم وجود یکسری فاکتورهای دیگر نیز هست در غیر اینصورت نباید انتظار زیادی از آن داشت. از سری عواملی که بر طول عمر این سازه تاثیر دارد می‌توان به درصد آلیاژی که در آن به کار برده شده است اشاره کرد؛ به بیان دیگر اینکه هر چه خلوص فلز گالوانیزه کمتر باشد احتمال از بین رفتن یا خرابی آن نیز بیشتر می‌شود. دیگر عوامل موثر بر دوام و استحکام سپری کلیک ای جی وی عبارتند از:

  • تهیه آن از کمپانی معتبر
  • به کار بردن آن توسط شخص متخصص
  • به کار بردن متعلقات درجه یک به همراه آن
  • استفاده از این سازه در محیط و شرایط متناسب با آن

سازه سقف کاذب و اتصالات زیر سازی آن چیست؟

برای اجرا کردن و مونتاژ سقف کاذب اتصالات مختلفی به کار می‌برند؛ هر یک از آن‌ها را همراه با توضیح در ادامه شرح داده ایم.

  • آویز و پل

از این نوع اتصال به منظور تشکیل یک شبکه بین اتصال سازه باربر و سازه پنل خور استفاده می‌شود که در دو اندازه‌ی متفاوت نیز طراحی و به بازار عرضه می‌گردد.

  • بست و آویز نیمه

بست و آویز نیمه به نوعی جایگزین اتصال قبلی است، زمانی که استفاده از آن به هر دلیلی ممکن نباشد. برای راحتی هر چه بهتر هنگام اجرا، دو سایز متفاوت از آن وجود دارد.

  • بست اتصالی طولی

از بست اتصالی طولی زمانی استفاده می‌شود که نیاز باشد سازه‌های باربر در امتداد یکدیگر به هم متصل شوند. شکل ظاهری آن به شکل W های ممتد است.

  • اتصال مستقیم یا براکت

در محیط‌هایی که سقف اندازه استاندارد ندارد و به اصطلاح کوتاه است، زمانی که سقف کاذب برای آن اجرا می‌شود بین سقف اولیه و ثانویه از این بست استفاده می‌کنند چرا که فاصله بین این دو کم است.

  • اتصال سقفی

تنها کاربردی که سازه اتصال سقفی دارد این است که این قطعه را به منظور متصل کردن آویز به سقف مورد استفاده قرار می‌دهند.

  • بست اتصال آویز دوبل

در سقف‌هایی که به صورت مشبک طراحی شده اند از بست اتصال آویز در سقف اولیه برای گرفتن استفاده می‌کنند؛ کار اصلی آن تنظیم ارتفاع است.

  • مفتول آویز سیمی

مفتول آویز سیمی به تنهایی کاربرد ندارد و باید آن را همراه با بست اتصال آویز برای اتصالات زیر سازی استفاده کرد.

  • آویز نانیوس

آویز نانیوس که زیرسازهای سقف ثانویه را به سقف اولیه متصل می‌کند شامل چهار جز اساسی است که شامل قطعه اتصال سقفی، قطعه رابط، قطعه اتصال به زیر سازی و سوزن تنظیم ارتفاع می‌باشد.

  • ساپورت تاسیساتی

مرحله ای از اجرای سقف‌های کاذب وجود دارد که باید سازه پشتیبان را به منظور قراردادن قوطی‌های برق فلزی ای ایجاد کرد؛ این کار با اتصال ساپورت تاسیساتی به همراه سازه F47 صورت می‌گیرد.

  • سیم نرم

سیم نرم در تمامی زمینه‌ها برای اتصال انواع سازه‌ها به یکدیگر می‌تواند نیاز باشد؛ ویژگی که سیم مفتولی باید از آن برخوردار باشد نرم بودن در عین حال مقاومت بسیار بالا است.

تفاوت دیوار کاذب و سقف کاذب در چیست؟

شاید بسیاری از شما عزیزان با خود بگوئید که دیوار کاذب و سقف کاذب تفاوتی ندارند و برای ساخت هر دو از یک نوع مشخص از متریال استفاده می‌شود در حالی که چنین نیست؛ در دیوارهای کاذب تنها از تایل استفاده می‌شود اما برای ساخت سقف کاذب از سازه‌های زیادی همراه با هم استفاده می‌شود که نمونه‌های آن شامل مواردی مثل پیچ و مهره، آویز، مفتولی و... می‌باشد. 

برای ایجاد دیوار کاذب نیاز به هیچ زیرسازی خاصی نیست اما برای اجرای سقف کاذب نیاز است تا یک زیرسازی قوی انجام شود؛ حتی زیرسازی فوق بر اساس نوع انتخابی سقف کاذب باید صورت بگیرد. تایل‌هایی که برای اجرای دیوار کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرند نوع‌های متفاوتی دارند که به شرح زیر است.

  • تایل گچی ساده
  • تایل گچی حصیری
  • تایل گچی تخم مرغی
  • تایل گچی پانچ نامنظم
  • تایل گچی پانچ منظم
  • تایل گچی پانچ مربع

لازم به ذکر است که از این تایل‌ها می‌توان برای سقف کاذب نیز استفاده کرد یعنی برای هر دو نوع قابل استفاده هستند.

پیش نیازهای اجرای سپری کلیک ای جی وی

اجرای سپری کلیک ای جی وی زمانی می‌تواند صورت بگیرد که به پیش نیازهای آن توجه شده باشد؛ منظور از پیش نیازها این است که ابتدا تمامی کارهای مربوط به محیط مثل سفید کاری تمام شود سپس برای اجرای سپری کلیک و سقف کاذب اقدام کرد. توجه داشته باشید که پس از اتمام کار محیط حتماً با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید، از او راهنمایی بخواهید، درباره‌ی جو کلی محیط مد نظر بحث کنید و در نهایت چیزی که انتظار دارید اجرا کند را حتماً به صورت شفاهی یا طرحی روی کاغذ بکشید؛ با این کار نه تنها نتیجه‌ی بهتری حاصل می‌شود بلکه شخص متخصص نیز بهتر خواسته‌ی شما را درک می‌کند.

خرید عمده سپری کیک ای جی وی

در دنیای صنعت ساخت و ساز، خرید عمده سازه‌ها و ملزومات دکوراسیون از جمله راهکارهای اقتصادی و کارآمد برای تجار و پیمانکاران محسوب می‌شود. سپری کلیک ای جی وی به عنوان یکی از محصولات محبوب در زمینه دکوراسیون داخلی و ساختمانی، با خرید عمده این محصول، امکانات و مزایایی را برای خریداران فراهم می‌کند. با خرید عمده، تأمین مقدار بیشتری از سپری کلیک ای جی وی امکان‌پذیر است. 

این امر به تجار و پیمانکاران کمک می‌کند تا به بهترین نحو ممکن به نیازهای پروژه‌ها و سفارشات مشتریان خود پاسخ دهند. با در نظر گرفتن این نکات، خرید عمده می‌تواند به تجار و پیمانکاران کمک کند تا به بهترین نحو ممکن ملزومات دکوراسیون داخلی و ساختمانی را تأمین و در پروژه‌های خود بهره‌وری بیشتری داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ای جی وی در ارتباط باشید.

کلام آخر

سپری کلیک ای جی وی یکی از محصولات بسیار پرکاربردی است که این روزها در صنعت ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سپری کلیک سازه ای T شکل است که همراه با یکسری متعلقات دیگر برای اجرای سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازه انواع متفاوتی دارد و در محیط‌های متفاوتی مثل سینما، رستوران، سالن‌های زیبایی، ادارات و... نیز می‌توان به کار برده شود. 

ویژگی‌هایی مثل زیبایی بخشیدن به محیط، عایق حرارت و صدا بودن، ضد رطوبت بودن و... از سری مزیت‌های آن محسوب می‌شود. هدف از ارائه این مقاله آشنایی هر چه بیشتر شما با سپری کلیک ای جی وی بود؛ امیدواریم که اطلاعات فوق مفید بوده باشد. در صورت بروز هرگونه سوال، پاسخگو و پشتیبان شما هستیم. کافیست با ما تماس بگیرید.