نانو در واقع یک مقیاس اندازه‌گیری است و نه یک ماده یا جسم، که برابر با یک میلیاردم متر است. عایق پلیمری نانو به نوعی عایق اطلاق می‌شود که از نفوذ رطوبت و مایعات در مقیاس‌های بسیار ریز جلوگیری می‌کند. از همین رو این نوع عایق  جایگزین ایزوگام‌ سنتی شده است. در این مقاله به طور مفصل خواهیم فهمید چرا این نوع عایق جایگزین ایزوگام شده است و مزایای آن چیست؟ با ای جی وی همراه باشید.

عایق نانو پلیمری چیست؟

نفوذ رطوبت و مایعات در مواد و مصالح به سطح مولکولی رخ می‌دهد. ذرات نانو با پر کردن فضای خالی بین مولکول‌ها، سد محکمی ایجاد می‌کنند که مانع از عبور و مرور مواد مختلف می‌شود. عایق‌های نانو، ابعادشان کمتر از20 نانومتر است، که به هیچ‌وجه اجازه نفوذ رطوبت و سایر مواد را نمی‌دهند.

در تولید عایق‌های نانو پلیمری امروزی از موادی همچون قیر، بیتومن، و پلاستیک استفاده می‌شود. عایق‌های نانو به صورت مایع بوده و پس از اعمال روی سطوح مختلف، پیوندهای شیمیایی قوی تشکیل داده و یک لایه مقاوم و ضدآب به وجود می‌آورند. این لایه‌ها کاملاً شفاف و نامرئی هستند و به خوبی تمام شکاف‌ها و ناهمواری‌های سطح را پوشش می‌دهند. علاوه بر این، این عایق‌ها مقاومت بالایی در برابر عواملی چون رنگ‌پریدگی، حملات حشرات، نفوذ رطوبت و آب، و همچنین اشعه‌های مضر خورشید از خود نشان می‌دهند.

چرا عایق جایگزین ایزوگام شده است؟

عایق‌های پلیمری در مقایسه با ایزوگام‌ها از مزایای چشمگیری برخوردارند که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • در شرایطی که دمای بیرون ساختمان به 48 درجه سانتیگراد می‌رسد، عایق‌های پلیمری به دلیل رنگ سفید خود، نور کمتری جذب کرده و دمای داخلی ساختمان را در حدود 23 درجه سانتیگراد نگه می‌دارند. 
  • بازتابش نور خورشید توسط عایق‌های پلیمری باعث کاهش جذب گرما می‌شود، در حالی که ایزوگام‌ها این نور را جذب کرده و گرمای بیشتری را به خود می‌گیرند.
  • از نظر اقتصادی، عایق‌های پلیمری با توجه به طول عمر بالاترشان، هزینه‌ کمتری در طولانی‌مدت دارند. در حالی که ایزوگام‌ها نیاز به تعویض و تعمیر مکرر در دراز مدت دارند.
  • اگر قسمتی از عایق پلیمری دچار آسیب شود، نفوذ آب تنها محدود به همان نقطه خواهد بود. اما در صورت آسیب به ایزوگام، آب به لایه‌های دیگر نیز نفوذ می‌کند.
  • یکی از علت‌هایی که این عایق جایگزین ایزوگام شده است، انعطاف‌پذیری بالای آن بوده است. انعطاف‌پذیری عایق‌های پلیمری آن‌ها را در برابر رفت و آمد روی پشت‌بام مقاوم می‌سازد، در حالی که ایزوگام‌ها به دلیل خشکی و شکنندگی، ممکن است دچار ترک و شکستگی شوند.
  • از لحاظ بهداشتی، ایزوگام‌ها در بخش‌های آسیب‌دیده مستعد رشد قارچ و کپک هستند. اما عایق‌های پلیمری با خواص ضد قارچ، ضد کپک، و ضد خزه خود، محیطی بهداشتی‌تر فراهم می‌کنند.

خرید عایق نانو پلیمری ای پلاس

حالا که فهمیدیم اگر این نوع عایق جایگزین ایزوگام شود، مزایای فراوانی دارد. شاید برایتان سوال باشد، از کجا این عایق‌ها را تهیه کنید. عایق نانو پلیمری ای پلاس مانند بسیاری از محصولات این برند مانند صفحات مسلح سیمانی در تمامی فروشگاه معتبر کشور وجود دارد همچنین می‌توانید با تماس با واحد فروش ما 02122739791 - 02126918043 – 02126918047 این محصول را تهیه کنید.