متریال‌هایی که در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شوند بسیار متنوع و گسترده هستند به شکلی که در هر ساختمان با هر نوع کاربری می‌توان نوع متفاوتی از آنها را به کار برد. یکی از این متریال‌های مفید آکواپنل نام دارد. آکواپنل جزو محصولات از پیش ساخته است که با استفاده از ترکیبی از سیمان، پرلیت، آهک و... طراحی و تولید می‌شود. 

این محصول را می‌توان در ابعاد و ضخامت‌های متنوع با توجه به نیاز خود تهیه کرد. اگر دوست دارید راجع به موارد استفاده از آکواپنل بیشتر بدانید پس مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

معرفی آکواپنل

به پانل‌های سیمانی از پیش ساخته که با ترکیبی از سیمان، پرلیت، آهک، سنگدانه‌های سبک و... تولید می‌شوند آکواپنل گفته می‌شود. با توجه به ترکیبات و مواد اولیه‌ای که برای این محصول به کار برده شده است وزن بسیار کم و دوام بالایی در برابر رطوبت و حرارت دارد. 

آکواپنل‌ها در واقع جایگزین مناسبی برای قیر به حساب می‌آیند چرا که علاوه بر اینکه در برابر شرایط جوی و محیطی مقاوم است بلکه مدت زمان اجرای آن نیز کمتر می‌باشد. از آن گذشته در برابر قارچ و کپک نیز بسیار مقاومت دارد. با این اوصاف می‌توان آن را بدون هیچ نگرانی در محیط‌های مرطوب استفاده کرد.

انواع آکواپنل ای جی وی

آکواپنلهای ای جی وی به صورت مهندسی شده و طبق استانداردها طراحی شده‌اند و انواع گوناگونی نیز دارند. بررسی انواع آنها به شرح زیر است:

  1. صفحه 10 میل مسلح سیمانی ای پلاس با طرح چوب
  2. صفحه 30 میل مسلح سیمانی ای پلاس
  3. صفحه 18 میل مسلح سیمانی ای پلاس
  4. صفحه 12 میل مسلح سیمانی ای پلاس
  5. صفحه 10 میل مسلح سیمانی ای پلاس

تمامی محصولات معرفی شده از یک نوع مواد اولیه ساخته شده‌اند و از لحاظ میزان مقاومت و ابعاد یکسان هستند، تنها تفاوتی که میان این متریال‌ها وجود دارد ضخامت آنهاست. موارد استفاده از آکواپنل با توجه به ضخامت آنها مشخص می‌شود، به بیان دیگر اینکه هر ضخامت مناسب استفاده در فضای خاصی است.

موارد استفاده از آکواپنل ای پلاس

موارد استفاده از آکواپنل ای پلاس 

آکواپنل به گونه‌ای طراحی شده که بتواند جایگزین مناسبی برای عایق‌های سیمانی و قیر باشد، از همین رو برای کف و بام گزینه مناسبی محسوب می‌شود. از دیگر موارد استفاده از آکواپنل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده در محیط‌های مرطوب مثل استخرها و سرویس‌های بهداشتی
  • مناسب برای ساخت دیوارها و نماهای بیرونی
  • مناسب برای استفاده در سقف یا دیوارهای داخلی تونل‌ها
  • قابل استفاده برای بازسازی نمای ساختمان‌های فرسوده

به دلیل نوسان قیمتی که در بازار وجود دارد پیش از خرید حتماً استعلام قیمت بگیرید. 

شماره‌های تماس جهت ارتباط با کارشناسان فروش

02122739791

02126918047

02126918043

کلام آخر

آکواپنل یکی از متریال‌هایی است که امروزه در بسیاری از بخش‌ها در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول که نوعی صفحه مسلح سیمانی است با استفاده از مواد اولیه‌ای مثل سیمان، پرلیت، آهک، سنگ دانه‌های سبک و... ساخته می‌شود. آکواپنلها در برابر رطوبت، حرارت، قارچ، کپک و... بسیار مقاوم هستند. از جمله موارد استفاده از آکواپنل می‌توان به استفاده در کف، بام، محیط‌های مرطوب و... اشاره کرد.