ساختمان سازی در دنیای امروز راحت‌تر از گذشته شده؛ چرا که علم در تمامی زمینه‌ها حتی ساخت و ساز، پیشرفت کرده و نتیجه‌ی آن تولید ابزارها و سازه‌های جدید بوده است. یکی از سازه‌های بسیار مهم و کاربردی که می‌توان از آن یاد کرد، پروفیل سپری کلیک ای جی وی است. این محصول همراه با ملزومات دیگری مثل تایل مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای اجرای انواع سقف‌های کاذب یا حتی دیوارهای کاذب کاربرد دارند. اگر می‌خواهید راجع به این سازه اطلاعات بیشتری داشته باشید پس ادامه‌ی مطالب را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

پروفیل چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم راجع به پروفیل سپری کلیک ای جی وی صحبت کنیم، بهتر است ابتدا مختصر توضیحی راجع به پروفیل داشته باشیم؛ تا آن دسته از کاربرانی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند به خوبی با آن آشنا شوند. پروفیل یا در اصطلاح انگلیسی Profile به سازه‌هایی گفته می‌شود که در انواع صنایع ساختمان سازی و ماشین سازی کاربرد دارد. به طور کلی این محصولات در دسته‌ی سازه‌های ثابت و طویل هستند که در انواع مختلف با توجه به نیاز، تولید می‌شوند. از جمله پروفیل‌های ساخته شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیر آهن IPE، IPB و INP
  • نبشی
  • قوطی
  • ورق
  • تسمه
  • ناودانی 
  • میلگرد
  • سپری
  • پروفیل‌های در و پنجره
  • و...

موارد ذکر شده تنها بخشی از زیر مجموعه‌های پروفیل هستند و به علت متعدد بودن آن‌ها نمی‌توان به بررسی تک به تک پرداخت؛ به همین دلیل تنها به بررسی یکی از آن‌ها که پروفیل است می‌پردازیم.

سپری کلیک را بهتر بشناسیم

سپری کلیک یا سازه کلیک محصولی است از جنس ورق گالوانیزه که در ابعاد مختلف ساخته می‌شود. اما عمدتاً پروفیل‌های سپری کلیک را در اندازه 60*60 طراحی و تولید می‌کنند. از این محصول به منظور اجرا و مونتاژ سقف‌های کاذب استفاده می‌شود چرا که کار با آن بسیار راحت بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام می‌شود. با استفاده از آن به آسانی می‌توان به تمامی تاسیسات به کار برده شده در سقف دسترسی داشت. سبک بودن، داشتن قیمت مناسب و مقاومت بالای آن در برابر پوسیدگی از سری ویژگی‌های مثبتی است که این سازه به همراه دارد. سپری‌ها انواع مختلفی دارند که بررسی آن‌ها در ادامه شرح داده شده است.

معرفی انواع پروفیل سپری کلیک

از آن جایی که سپری کلیک کاربردهای زیادی دارد در نتیجه آن را در انواع مختلفی تولید می‌کنند تا مشتریان با هر سلیقه ای که دارند بتوانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. طول سپری که در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شود 60*60 و مربعی شکل است و در دو نوع بال بلند و بال کوتاه یافت می‌شوند. هر یک از آن‌ها هم ضخامت 25/0 میلی متری و هم 30/0 میلی متری دارند. دلیل تفاوت ضخامت آن‌ها این است که قسمت‌هایی از سقف که بار کمتری دارد و به اصطلاح در قسمت‌های فرعی ساختمان قرار دارد نیاز به سپری‌های خیلی محکم ندارند؛ یعنی می‌توان از نوع نازک‌تر برای آن استفاده کرد؛ این در حالیست که در قسمت‌هایی با بار زیاد، حتماً باید از نوع 30/0 میلی متری مونتاژ شود.

علاوه بر ساختار استانداردی که این سازه دارد، پروفیل سپری کلیک ای جی وی در رنگ‌های مختلفی همچون سفید، نقره ای، طلایی، مشکی و طرح چوب نیز یافت می‌شود. در واقع تولید آن در رنگ‌های مختلف نشان از مشتری مداری و جلب رضایت خریداران دارد؛ به هر حال هر کس با توجه به نوع محیطی که می‌خواهد پروفیل سپری کلیک ای جی وی را برای آن استفاده کند، دکوراسیون مختلفی را به کار خواهد برد؛ برخی از آن‌ها به جزئیاتی مثل سپری و رنگ آن نیز دقت می‌کنند و می‌خواهند همه چیز یک هارمونی خاص داشته باشد.

آشنایی با برند ای جی وی و تولیدات آن

در صنف تولید کنندگان قطعات و لوازم جانبی ساختمان، شرکت‌های زیادی وجود دارند که هر یک به تولید محصول یا محصولاتی مشغولند؛ برخی از آن‌ها نیز یکسری خدمات خاص به مشتریان ارائه می‌دهند. اما همه‌ی آن‌ها به دلایل مختلف موفق به کسب اسم و رسم نمی‌شوند؛ به طور مثال برخی از این شرکت هادر تولیدات خود کوتاهی می‌کنند و اجناس را بی کیفیت تولید کرده و یا با نرخ بالایی به بازار عرضه می‌کنند. در این میان برخی دیگر از تمامی جهات طبق اصول پیش می‌روند به همین دلیل در مدت کوتاهی از رقبا پیشی گرفته و در ذهن مخاطبان حک می‌شوند. 

یکی از آن‌ها شرکت ای جی وی است که توسط یک تیم حرفه ای مدیریت و پشتیبانی می‌شود. برند ای جی وی در بازار به یک برند مطرح تبدیل شده است چرا که به تولید انواع محصولات مرتبط با دکوراسیون داخلی ساختمان می‌پردازند. تولیدات آن‌ها که حاصل سال‌ها تلاش، تجربه و پشت کار است شامل مواردی همچون انواع تایل گچی، تایل آلومینیومی، پنل آکوستیک، تایل پی وی سی، تایل دکوراتیو، گچ برگ، سازه‌های مخصوص سقف و دیوار کاذب، دیوار پیش ساخته و حتی خانه پیش ساخته است. جالب است بدانید که نام برند ای جی وی از مخفف شده یوزپلنگ ایرانی به دست آمده است و هر آنچه که در این شرکت تولید می‌شود قابل بازیافت می‌باشد؛ به بیان دیگر اینکه هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد و به نحوی حامی محیط زیست نیز هست.       

اهمیت استفاده از متعلقات نصب با کیفیت تایل گچی

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، پروفیل سپری کلیک ای جی وی یک نوع از سازه‌هایی است که از آن برای اجرای سقف کاذب استفاده می‌کنند، یعنی در کنار آن به ملزومات دیگری نیاز است؛ یکی از این ملزومات تایل گچی نام دارد.

تایل‌های گچی به نوع خاصی از پوشش‌ها گفته می‌شود که با استفاده از گچ و آب تشکیل می‌شود. این محصول را همراه با سپری کلیک استفاده می‌کنند به این شکل که ابتدا با استفاده از سپری چهارچاب ها ساخته می‌شود سپس تایل‌ها را درون آن‌ها قرار می‌دهند و به همین ترتیب سقف کاذب شکل می‌گیرد. توجه داشته باشید که تایل‌های گچی در ابعاد استاندارد که همان 60*60 است، در انواع مختلف تولید می‌شوند. تایل‌های گچی تولید شده در برند ای جی وی عبارتند از:

  • تایل گچی ساده

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع تایل گچی ساده است؛ یعنی هیچگونه طرح یا نقش و نگاری روی آن دیده نمی‌شود. از این نوع تایل برای محیط‌هایی که سادگی و مینیمال بودن حرف اول را می‌زند، استفاده می‌کنند. اگر سخت پسند هستید و در انتخاب هر محصولی وسواس به خرج می‌دهید، توصیه می‌کنیم از این سازه استفاده کنید چرا که با سلیقه هرکسی به راحتی مچ می‌شود.

  • تایل گچی حصیری

اگر به دنبال اجرای یک کار کلاسیک و در عین حال زیبا و اصیل هستید، مونتاژ تایل گچی با پروفیل سپری کلیک می‌تواند بهترین گزینه به حساب آید. طراحی این سازه بدین صورت است که دارای یکسری خطوط خاص و به نحوی منظم است و به همین خاطر آن را به حصیر تشبیه می‌کنند.

  • تایل گچی تخم مرغی

الگوی طراحی شده برای تایل گچی فوق، به شکلی است که تداعی کننده تخم مرغ می‌باشد؛ از این نظر که بیضی‌های بزرگ و کوچکی روی این سازه قرار دارند. محیط‌هایی با دکوراسیون مدرن خواستار چنین سازه ای هستند.

  • تایل گچی پانچ نامنظم

منظور از پانچ روی تایل‌ها، حفره‌هایی است که روی آن‌ها ایجاد شده تا محصول را از حالت یکنواختی خارج کنند. تایل گچی پانچ نامنظم دارای حفره‌هایی است که هم از نظر اندازه و هم قرار گیری آن‌ها از هم، نامنظم هستند. به بیان دیگر این که الگوی به کار برده شده برای آن‌ها قاعده خاصی ندارد.

  • تایل گچی پانچ منظم

در این نوع تایل گچی نیز حفره وجود دارد با این تفاوت که همگی آن‌ها یک اندازه و با فاصله یکسان از هم قرار دارند. از این نوع تایل در محیط‌هایی مثل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و بسیاری از محیط‌های این چنین و عمومی استفاده می‌شود.

  • تایل گچی پانچ مربع منظم و نامنظم

ویژگی این نوع از تایل‌ها دقیقاً شبیه به دو نوع قبلی است؛ یعنی در نوع منظم آن همه‌ی حفره‌ها یکسان و یک اندازه بوده اما در نوع نامنظم آن، چنین چیزی نیست. تنها تفاوتی که می‌توان میان آن‌ها دید این است که دو نوع قبلی حفره‌های گردی دارند در حالی که در این نوع، شکل حفره‌ها به صورت مربعی است.

  • تایل گچی روکشدار

زمانی که می‌خواهند مقاومت تایل را در برابر عوامل محیطی مثل ضربه، رطوبت، خط و خش و... بالا ببرند، یک لایه روکش نازک را روی آن می‌کشند که در اصطلاح به آن تایل گچی روکشدار می‌گویند. از این نوع تایل برای محیط‌هایی با شرایط خاص استفاده می‌کنند.

از میزان اهمیت به کیفیت متعلقات همین را بدانید که طول عمر کلی سازه بالا می‌رود؛ به بیان دیگر اینکه اگر شما با دقت و وسواس ملزومات دیگر مثل پروفیل سپری کلیک ای جی وی را خریداری کنید تنها یکبار برای خرید هزینه خواهید کرد چرا که وقتی کیفیت بالا باشد دیگر نیازی به تعمیر یا تعویض نخواهد بود.

پروفیل سپری کلیک ای جی وی و کاربردهای آن

همانطور که می‌دانید پروفیل سپری قطعه ای است مخصوص زیرسازی سقف یا دیوار کاذب پس نمی‌توان به تنهایی آن را به کار برد. اما به طور کلی تقریباً در تمامی محیط‌ها قابل نصب و اجرا است. امروزه در ساختمان‌های چند طبقه به منظور کاهش وزن ساختمان از این سازه استفاده می‌کنند چرا که متعلقات آن سبک بوده و در عین حال زیبا نیز هستند. 

جالب است بدانید که حتی برای نمایشگاه‌ها و غرفه‌هایی که به صورت هفتگی یا در مدت زمان کوتاهی برپا هستند نیز می‌توان از پروفیل سپری کلیک ای جی وی استفاده کرد؛ بدین صورت که بدون نیاز به هیچ سازه ثابتی پروفیل‌ها را به هم متصل کرده و سپس با استفاده از انواع تایل مناسب، نسبت به تکمیل کردن آن اقدام می‌کنند. از آن جایی که این سازه‌ها متحرک هستند، پس از اتمام دوره مربوط به برپایی غرفه‌ها به راحتی و بدون آسیب به سازه می‌توان نسبت به جمع کردن آن اقدام کرد. از سری مکان‌هایی که قابلیت نصب پروفیل سپری کلیک در آن وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالن‌های آرایش و زیبایی
  • سالن سینما 
  • سالن تئاتر
  • مطب پزشکان
  • بیمارستان‌ها
  • منازل مسکونی و تجاری

دوام و استحکامی که این نوع سازه دارد باعث شده تا در صنعت ساخت و ساز روزبه روز بیشتر مورد استفاده قرار گیرد؛ البته وزن سبک، قیمت مناسب، تنوع در طرح، نصب آسان و سریع نیز در این میان بی تاثیر نیستند.

 استفاده از تایل گچی به همراه پروفیل سپری کلیک ای جی وی 

قطعاً محبوبیت این محصول در میان همگان نمی‌تواند اتفاقی باشد بلکه باید مزیت‌هایی نیز به همراه داشته باشد. از سری مزیت‌های آن می‌توان به موارد فوق اشاره کرد:

  • با استفاده از آن می‌توان در هر محیطی یک سقف یا دیوار را به صورت یکچارچه داشت.
  • به کمک آن می‌توان هر نوع دکوراسیون را اعم از هنری یا غیر هنری اجرا کرد.
  • در صورت لزوم، به خریدار اجازه می‌دهد تا به کمک نکات و ساختارهای موجود در معماری به اجرای سقف یا دیوار کاذب بپردازد.
  • از دیگر مزیت‌های تایل‌های گچی این است که به راحتی و برای هر نوع سلیقه ای می‌توان از آن‌ها اجرا کرد.
  • تایل‌های گچی برای هر محیطی با هر اندازه ای قابلیت اجرا دارد.
  • در برابر شرایط محیطی از خود مقاومت بیشتری نشان می‌دهند.
  • به راحتی می‌توان برای محیط‌هایی که نور کافی ندارند، نورپردازی ایجاد کرد.

جنس پروفیل سپری کلیک ای جی وی و نحوه‌ی ساخت آن

پروفیل سپری کلیک را از ورق‌های گالوانیزه تولید می‌کنند اما در برخی موارد که معمولاً خواسته خود مشتری است، آن‌ها را از جنش آلومینیوم می‌سازند. در نوع اول وزن کلی سازه سبک است علاوه بر آن در برابر رطوبت، پوسیدگی و شرایط آب و هوایی نیز مقامت خوبی از خود نشان می‌دهد؛ اما نوع آلومینیومی این چنین نیست. در تولید این محصول باید مراحل زیر طی شود:

  • ابتدا شمش‌های فولادی را درون کوره‌هایی با دمای بسیار بالا می‌ریزند؛ پس از آن که شمش‌ها نرم شدند حالا نوبت به غلتک کشیدن است یعنی باید تحت فشار قرار بگیرند تا به شکل دلخواه برسند. با این کار طول شمش‌ها زیاد و ضخامت آن‌ها کم می‌شود تا جایی که دیگر به استاندارد محصول می‌رسیم. به این روش برای تولید پروفیل، روش فابریک یا نورد گرم گفته می‌شود.
  • نورد سرد یا روش پرسی نوع دیگری از نحوه‌ی ساخت سپری‌ها است. پروفیل سپری کلیک ای جی وی در این روش مراحلی مانند نوع قبلی را طی می‌کند با این تفاوت که پس از این که به طول و ضخانت دلخواه رسیدند اسید شویی خواهند شد و مجدداً نسبت به کاهش ضخامت آن‌ها در صورت نیاز اقدام خواهد شد.
  • لازم به ذکر است که مقاومت پروفیلی سپری که از روش نورد گرم تولید شده، بیشتر از نوع دوم آن است.

نصب پروفیل سپری کلیک ای جی وی به چه صورت است؟

برای نصب پروفیل سپری کلیک ابتدا محیط مد نظر را اندازه گیری می‌کنند، سپس دورتا دور سقف را نبشی L24 نصب می‌کنند؛ در مرحله بعد نوبت به برش پروفیل هاست که باید مطابق با نیاز و خواسته طرحی باشد که مشتری مد نظر دارد.

  • پس از اینکه پروفیل‌ها در ابعاد خواسته شده برش داده شدند به نبشی‌ها متصل می‌شوند، اتصال آن‌ها به وسیله گیره و پیچ‌های مخصوص انجام می‌گیرد. به منظور محکم سازی هر چه بیشتر سازه، از آویزهایی قلاب مانند استفاده می‌کنند که به سقف اولیه یا همان سقف اصلی و سپس به سپری‌ها متصل می‌شود.
  • پروفیل سپری در واقع زیرساز یک کار محسوب می‌شود پس باید نسبت به مونتاژ آن با بیشترین دقت و بالاترین کیفیت حساسیت خاصی به خرج داد.

برای اجرای پروفیل سپری کلیک ای جی وی چه ابزارهایی نیاز است؟

نصب پروفیل سپری کلیک سقفی ای جی وی در واقع بخشی از اجرای سقف کاذب است؛ به همین دلیل می‌توان گفت ابزارهایی که در این قسمت ذکر می وشود برای مونتاژ سقف کاذب می‌باشد. از سری وسایل مورد نیاز در این بخش می‌توان به موان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متر

ساده‌ترین اما در عین حال مهم‌ترین ابزاری که برای اجرای پروفیل نیاز است، متر است. با استفاده از متر می‌توان اندازه‌ها را طور دقیق دانست. در واقع وجود یک متر استاندارد و خوب در این زمینه مثل وجود اکسیژن برای انسان، همانقدر ضروری و حیات بخش است.

  • تراز

از تراز به منظور همسطح کردن نبشی‌ها با هم و یکسان بودن فاصله آن‌ها از سقف استفاده می‌شود. در صورتی که مرحله اول یا همان زیر سازی به درستی انجام نشود، بقیه‌ی مراحل نیز با مشکلاتی روبه رو خواهند شد.

  • آویز فنردار

این نوع از آویز که قابلیت تنظیم نیز دارد بسیار کاربردی است چرا که تمامی ملزومات موجود در اجرای سقف کاذب را با هم مونتاژ می‌کند. بهترین نوع آن که از جنس گالوانیزه نیست هست در ضخامت 4 میلی متری تولید می‌شود.

  • گیره نگهدارنده تایل

تایل‌ها بخش قابل توجهی از سقف‌های کاذب هستند؛ به عبارتی تنها چیزی که از اجرای سقف کاذب برای سایرین قابل مشاهده می‌باشد، تایل است. برای اینکه بتوان تایل را روی سپری‌ها قرار داد باید از گیره نگهداره آن استفاده کرد. گیره تایل سپری و تایل را بسیار محکم به هم متصل می‌کند.

  • سنجاق و گیره آویز بار

این محصول برای آویزان کردن برخی از تزئینی ها کاربرد دارد. همانطور که از نام آن پیداست آویز بار است یعنی برای برخی از محیط‌های خاص کاربرد دارد. لازم به ذکر است که اکسسوری‌ها باید به نحوی باشند که از میزان تحمل بار آن خارج نشود.

قیمت خرید پروفیل سپری کلیک ای جی وی ای جی وی

موضوع قیمت همیشه برای مشتریان یک بحث پر از چالش است؛ اینکه ما بخواهیم قیمت هر یک از محصولات تولید شده مثل پروفیل سپری کلیک ای جی وی ای جی وی را به طور دقیق مطرح کنیم عملاً امکان پذیر نیست، چرا که قیمت مواد تشکیل دهنده آن به علت وجود تورمی که در کشور حاکم است دائماً در حال نوسان است. با این حال یکسری عوامل وجود دارند که می‌توانند روی قیمت این محصول تاثیر مستقیم داشته باشند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت محصول

هر محصولی که در بازار تولید می‌شود کیفیت‌های مختلفی از آن را می‌توان پیدا کرد؛ هر چه کیفیت محصول بیشتر باشد طول عمر آن نیز بیشتر است. یعنی خریدار تنها یک بار برای تهیه آن اقدام می‌کند اما تا سال‌های متمادی قابل استفاده است. در یک کلام می‌توان گفت هر چه کیفیت بالاتر باشد قیمت تمام شده آن نیز بیشتر خواهد بود.

  • شرکت سازنده

جالب است بدانید که شرکت سازنده نیز در تعیین قیمت تاثیر مستقیم دارد. برخی از شرکت‌ها تنها اقدام به تولید محصول می‌کنند بدون این که نظارت خاصی روی آن صورت بگیرد؛ اما شرکت‌های معتبر کاملاً متفاوت از این موضوع عمل می‌کنند، یعنی روی تک تک محصولات نظارت کامل دارند و این نظارت برای آن‌ها هزینه بر خواهد بود. محصولات تولید شده در شرکت‌های معتبر قیمت بالاتری به نسبت سایر رقبا دارند.

  • میزان ضخامت

ضخامت استاندارد برای تولید پروفیل سپری کلیک ای جی وی در دو نوع 25/0 و 30/0 است؛ اگر چیزی خارج از این محدوده تولید شود استاندارد نیست و استفاده از آن حتی می‌تواند خطرناک نیز باشد. هر چه میزان ضخامت بیشتر و به استانداردها نزدیک‌تر باشند قیمت تمام شده برای محصول نیز بالاتر خواهد رفت.

نحوه‌ی ارتباط با واحد فروش پروفیل سپری کلیک ای جی وی

اگر تا به این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید می‌دانید که شرکت ای جی وی محصولات بسیار متنوع، باکیفیت و قیمت مناسبی را تولید و به بازار عرضه می‌کند؛ از آن گذشته تمام سازه‌ها سازگار با محیط زیست بوده و قابل بازیافت هستند. توجه به این موضوعات باعث می‌شود تا همگان نسبت به خرید رغبت پیدا کنند. در صورتی که قصد خرید از این مجموعه را دارید می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید، یا اینکه در پیام رسان‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی به آن پیام دهید. کارشناسان این مجموعه پشتیبانی دائم دارند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

استفاده از پروفیل سپری کلیک ای جی وی برای اجرای کناف

پروفیل سپری کلیک ای جی وی برای اجرای سقف کاذب لازم و ضروری است. اگر بخواهیم میزان نیاز سقف کاذب را به پروفیل تشبیه کنیم مثل نیاز گل به خاک است. سقف‌های کاذب انواع متفاوتی دارند که به عنوان سقف دوم یا ثانویه از آن‌ها یاد می‌شود؛ پس اگر زیرسازی خوبی نداشته باشند نتیجه‌ی کلی نیز خوب نخواهد شد. زیرسازی سقف کاذب به واسطه‌ی پروفیل سپری کلیک انجام می‌شود.

مزیتی که این نوع سازه در زیبایی سقف‌ها دارد این است که اولاً تمامی تجهیزات سقفی را به خوبی پوشش می‌دهد؛ یعنی مانع از دیدن شدن آن‌ها می‌شود. ثانیاً به راحتی می‌توان به تجهیزات سقفی دسترسی داشت؛ منظور از دسترسی به تجهیزات سقفی این است که اگر زمانی یکی این تجهیزات دچار مشکل شود، بدون اینکه هیچ تخریبی صورت بگیرد می‌توان تایل‌ها را برداشته، مشکل را برطرف و مجدداً تایل را در جای خود قرار داد. در گذشته به طور مثال اگر سیم کشی ساختمان دچار مشکل می‌شد باید تمام گچ‌های روی سقف از میان برداشته می‌شد تا بتوان مشکل را برطرف کرد؛ پس از رفع خرابی حالا باید از نو برای تعمیر سقف اقدام می‌شد که کاری بسیار زمان بر و پرهزینه بود.

نکات مهم پیش از خرید و اجرای پروفیل سپری کلیک ای جی وی

اگر به دنبال خرید و اجرای پروفیل سپری هستید و مثل هر خریدار دیگری می‌خواهید متضرر نشوید پس لازم است پیش از هر اقدامی به نکاتی که در این باره وجود دارد و شاید هر کسی از آن‌ها اطلاع نداشته باشد یا توجه نکند، دقت کنید. از سری نکات مرتبط با این موضوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توجه به جو حاکم بر محیط

اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید، محیطی است که قصد دارید پروفیل سپری برای آن خریداری کنید؛ پروفیل سپری به تنهایی کاربردی ندارد و باید با تایل یا یکسری ملزومات دیگر مونتاژ شود تا در نهایت به یک سقف کاذب تبدیل شود. توجه داشته باشید که در برخی محیط‌ها اجرای پروفیل سپری کلیک ای جی وی بسیار سخت است یا به طور کلی قابل اجرا نیست. در این باره بهتر است از یک کارشناس مشورت بگیرید.

  • توجه به کیفیت محصول

فاکتور بعدی که می‌تواند در نتیجه‌ی کار تاثیر مثبت داشته باشد، توجه به کیفیت محصول است. در صورتی که خرید شما از برندهای معتبر صورت بگیرد طول عمر سازه نیز بیشتر خواهد شد. پس همیشه کیفیت را بالاتر از کمیت بدانید.

  • انتخاب نصاب حرفه ای

برای هر شغلی که در دنیا وجود دارد افراد زیادی در آن فعالیت دارند اما همه‌ی آن‌ها به صورت یکسان کار نمی‌کنند؛ این موضوع برای نصاب پروفیل سپری نیز صدق می‌کند اما برخی از آن‌ها تنها نام نصاب را یدک می‌کشند و هیچ استعداد یا مهارتی در این زمینه ندارند در نتیجه نه تنها متریال‌ها را هدر می‌دهند بلکه نتیجه‌ی نهایی را نیز خراب می‌کنند. توصیه می‌شود در این زمینه حتماً از اطرافیان کمک بگیرید و به خوبی تحقیق کنید؛ از نصاب هم بخواهید که نمونه کارهای قبلی را به شما نشان دهد.

  • توجه به بودجه در دسترس

میزان بودجه افراد برای کاری که می‌خواهند انجام دهند همیشه متفاوت است؛ شما هم بهتر است با توجه به بودجه ای که دارید تصمیم بگیرید، با این کار می‌توانید بهترین کیفیت را با نازل‌ترین قیمت بخرید. در واقع چون با پلن خاصی پیش رفته اید با مشکل مواجه نخواهید شد.

  • انتخاب نوع مناسبی از سقف کاذب

حالا نوبت به انتخاب سقف کاذب است چرا که انواع متفاوتی داشته و هر یک از آن‌ها نیز به متریال‌های خاصی نیاز دارند. هر سقف کاذبی مناسب یک محیط خاص است که این موضوع را کارشناس فروش و یا نصاب بیشتر برای شما توضیح خواهد داد. (علاوه بر توضیحاتی که در این باره در مقاله ذکر شده است.)

انواع کناف سقفی

کناف سقفی یا همان سقف کاذب انواع متفاوتی دارد که هر یک از آن‌ها را می‌توان بر اساس نیاز، جو کلی محیط، سلیقه کارفرما و... اجرا کرد. از سری سقف‌های کاذب اجرا شده و موجود می‌توان به موارد زیر را نام برد:

  • سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف یکی از انواع سقف‌های کاذب است که با مونتاژ کردن متریال‌هایی مثل پنل‌های گچی یا سیمانی ساخته می‌شوند و به طور کلی در دو دسته‌ی ثابت و متحرک وجود دارند. زیرسازی سقف ثابت با استفاده از پروفیل‌های فولادی انجام می‌شود چرا که وزن بسیار کمی دارد در نتیجه بار سقف زیاد نمی‌شود. این در حالیست که برای زیرسازی سقف کاذب متحرک، از پروفیل سپری استفاده می‌شود؛ پروفیل‌ها از جنس ورق‌های گالوانیزه هستند. برای نمای بیرونی نیز تایل‌های گچی که طرح‌های مختلفی دارد به کار برده می‌شود.

  • سقف کاذب رابیتس

استفاده از این سقف دیگر در صنعت ساخت و ساز کاربردی ندارد و توضیح آن نیز فقط برای آگاهی هر چه بیشتر شما بود. در اجرای این نوع سقف ابتدا با استفاده از سازه‌هایی مثل نبشی یا میلگرد، زیرسازی را انجام می‌دهند سپس ورقه‌های رابیتس را با گچ زیاد به کار می‌برند تا در نهایت سقف شکل بگیرد. دردسرهای زیاد آن مثل پرهزینه بودن، زمان بر بودن و استراحت دادن سازه برای خشک شدن از سری عواملی است که باعث از رده خارج شدن آن شده است.

  • سقف کاذب گریلیوم

گریلیوم یکی از سقف‌های ساده اما بسیار جذابی است که ظاهر محیط را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای زیرسازی آن از متریال‌های فولادی استفاده می‌شود؛ سپس روی آن‌ها مربع‌های توخالی آلومینیومی را مونتاژ می‌کنند. به علت ساده و لوکس بودن این نوع سقف، می‌توان آن را برای هر محیطی به اجرا درآورد.

  • سقف کاذب چوبی

در ابتدای توضیحات این سقف باید بگوئیم که هر کسی طالب اجرای آن نیست، نه به خاطر اینکه ظاهر ناموزونی دارد بلکه به این خاطر که هزینه‌ی آن به نسبت سایر سقف‌های کاذب بسیار بالاتر است. سقف کاذب چوبی به طور کلی از چوب ساخته می‌شود پس اگر قصد دارید آن را اجرا کنید بهتر است محیط‌هایی که با آن همخوانی دارد را مد نظر قرار دهید؛ یعنی اکسسوری‌ها و دکوراسیون نیز چوبی باشند.

  • سقف کاذب آکوستیک

نوع دیگری از سقف‌های کاذب وجود دارند که عایق صدا هستند یعنی نه صدا را به بیرون انتقال می‌دهند و نه صدای خارج به به داخل بروز می‌دهند؛ به این نوع از سقف، سقف آکوستیک می‌گویند. بیشترین مکان‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، سینما، تئاتر، استودیو ها و به طور کلی مکان‌هایی است که کنترل میزان صدا در آن حرف اول را می‌زند.

  • سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینومی به دلیل استفاده‌های مختلفی که دارد در دو نوع نواری و مشبک طراحی و تولید شده است. در سقف کاذب نواری، با استفاده از پروفیل سپری کلیک ای جی وی آن را زیرسازی و سپس با نوارهای آلومینیومی اجرا می‌کنند؛ این در حالیست که برای اجرای نوع دیگر ابتدا با استفاده از پروفیل زیرسازی صورت گرفته و سپس با تایل‌های آلومینیومی که حفره‌هایی روی آن‌ها موجود است، مونتاژ خواهند شد.

  • سقف کاذب پی وی سی

مزیتی که سقف کاذب پی وی سی دارد این است که به راحتی می‌توان آن را شست و شو داد بدون این که ذره ای دچار خرابی یا آسیب شود. این نوع سقف در دسته‌ی سقف‌های ثابت قرار دارد. ویژگی‌های مثبت دیگری دارد که شامل عایق صوت، عایق حرارت و مقاومت در برابر رطوبت می‌باشد. اگر آب و هوای شهر شما شرجی و مرطوب است توصیه می‌کنیم اجرای این سقف را امتحان کنید تا در کنار زیبایی دوام و استحکام داشته باشید.

  • سقف کاذب آی گلس

گلس در لغت به معنای شیشه است و دلیل نامگذاری این نوع سقف نیز به همین موضوع برمی گردد چرا که نمای کلی آن بدین صورت است که از شیشه یا ورق آکرولیک که شبیه به شیشه است استفاده می‌کنند. سقف کاذب آی گلس که به سقف ایرانی معروف است طرح‌های بسیار زیبا و جالبی دارد که ویژگی همگی آن‌ها این است که نور را از خود عبور می‌دهند.

  • سقف کاذب ترکیبی

از نامی که این سقف دارد می‌توان فهمید که موضوع از چه قرار است. سقف کاذب ترکیبی با ترکیب دو یا چند نوع از سقف‌های کاذب ساخته می‌شود؛ یعنی می‌توان متریال‌های مختلفی که ارتباطی به هم دارند را در یک سازه اجرا کرد. برای زیرسازی آن نیز از پروفیل سپری کلیک ای جی وی استفاده می‌کنند که از جنس ورق گالوانیزه است.

سقف کاذب چه برتری به نسبت سقف‌های معمولی دارد؟

اگر دقت کرده باشید امروزه تقریباً در تمامی محیط‌ها از سقف کاذب استفاده می‌شود؛ به این دلیل که سقف کاذب یا ثانویه برتری‌های زیادی به نسبت سقف اولیه یا سقف معمولی دارد؛ از سری برتری‌ها یا بهتر است بگوئیم مزیت‌هایی که این نوع از سقف دارد می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • اولین ویژگی مثبتی که به چشم می‌خورد زیبایی آن است. با استفاده از سقف کاذب می‌توان زیبایی محیط را دو چندان کرد و به طور کلی جو حاکم بر محیط را تغییر داد.
  • در محیط‌هایی که نور زیادی ندارند یا سیم کشی آن‌ها به گونه ای است که جایی برای تعداد بیشتری ازلامپ ندارند، به راحتی می‌توان نورپردازی‌های خاصی انجام داد.
  • هزینه‌ی اجرای آن با توجه به کارایی و طول عمری که دارد بسیار مقرون به صرفه است.
  • در صورتی که از سقف کاذب متحرک استفاده شود می‌توان هر زمان که نیاز بود آن را تعویض کرد یا حتی به طور کامل برداشت. البته این موضوع برای سقف کاذب ثابت نیز صدق می‌کند، از این نظر که سقف کاذب روی سقف اصلی مونتاژ شده است پس اگر نیاز به برداشتن آن باشد، مشکلی به وجود نخواهد آمد.
  • تمامی متریال‌های استفاده شده برای سقف کاذب از نوع آماده هستند؛ این یعنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان اجرای آن را به پایان رساند بدون اینکه نیاز به سپری شدن زمان مابین کار باشد. 

انواع کناف دیواری

جالب است بدانید که با استفاده از محصولاتی که برای سقف کاذب استفاده می‌شد می‌توان به ساخت دیوار کاذب نیز پرداخت. از جمله کناف دیواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کناف دیواری کاذب پوششی

این نوع از دیوارهای کاذب برای خانه‌هایی کاربرد دارد که قدیمی هستند و باید بازسازی شوند. به طور کلی کناف دیواری کاذب پوششی خود شامل دو زیر مجموعه می‌شود که به شرح زیر است:

کناف دیواری کاذب پوششی با سازه متصل به دیوار

در این روش درست مثل سقف کاذب ابتدا باید با استفاده از سپری کلیک و سایر متعلقات مرتبط با اقدام به زیر سازی کرد. زیر سازی آن نیز بدین صورت است که سپری‌ها به کمک پیچ‌های مخصوص به دیوار متصل می‌شوند سپس تایل‌ها اجرا می‌شوند. اگر دیوار منزل یا محیط مد نظر شما دچار یکسری نواقص مثل خوردگی، فرورفتگی یا حتی بیرون زدگی (به واسطه طراحی‌های قدیمی) دارد با استفاده از این نوع سازه به راحتی می‌توان به یک نتیجه‌ی بی نظیر و زیبا دست پیدا کرد.

کناف دیواری کاذب پوششی با سازه مستقل به دیوار

و اما نوع دوم که مربوط به سازه مستقل از دیوار است، در واقع نقش پارتیشن دارد با این تفاوت که پارتیشن‌ها موقت هستند و پس از مدتی استفاده دچار خرابی می‌شوند؛ این در حالیست که این نوع سازه به راحتی می‌تواند انتظارات مشتری را به طور دائم برآورده کند. از سری مزیت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در برابر آتش از مقاومت بالایی برخوردارند.
  • بدون وجود محدودیت می‌توان هر ارتفاعی از آن را اجر کرد.
  • برای هر مکانی با هر شرایطی قابل استفاده است.
  • هزینه زیادی ندارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا می‌شود.

خرید عمده پروفیل سپری کلیک ای جی وی

خرید عمده‌ی پروفیل سپری کلیک ای جی وی یکی از انتخاب‌های استراتژیک در زمینه دکوراسیون داخلی و ساختمانی است. این پروفیل‌ها با طراحی منحصر به فرد و ویژگی‌های کاربردی، امکان ایجاد سقف کاذب با ظاهری مدرن و زیبا را فراهم می‌کنند. در ادامه با مزایا و نکات مهم خرید عمده‌ی پروفیل سپری کلیک ای جی وی آشنا خواهید شد.

1.توانمندی در طراحی

   پروفیل‌های سپری کلیک ای جی وی با طراحی‌های متنوع، امکان ایجاد سقف‌های کاذب با انحناها، خطوط مدرن، و جزئیات زیبا را فراهم می‌کنند.

 2.کیفیت ساخت بالا

   این پروفیل‌ها از مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌اند که مقاومت و طول عمر بالایی را ارائه می‌دهند، به خصوص در برابر ضربه و خطوط زمانی.

3. نصب آسان

   پروفیل‌های سپری کلیک با سیستم نصب آسان، اجازه می‌دهند تا سرعت و کارایی در فرآیند نصب بهبود یابد.

4. مقاومت در برابر رطوبت

  این پروفیل‌ها مقاوم در برابر رطوبت هستند که این ویژگی آنها را به گزینه‌ای مناسب در فضاهای با شرایط محیطی خاص می‌کند.

خرید عمده پروفیل سپری کلیک ای جی وی با توجه به مزایا و نکات فوق، به تجار و پیمانکاران کمک می‌کند تا در پروژه‌های خود با دقت بیشتری به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی بپردازند و با کیفیت بالا به سلیقه مشتریان خود پاسخ دهند.

کلام آخر

پروفیل سپری کلیک ای جی وی یکی از سازه‌های کاربردی در صنعت ساخت و ساز و حتی ماشین سازی است. جنس این محصول از ورق گالوانیزه بوده و به صورت T طراحی می‌شوند که مقاومت بسیار زیادی نیز دارد. از پروفیل سپری کلیک ای جی وی برای اجرای انواع سقف و دیوار کاذب می‌توان استفاده کرد که در انواع مختلفی نیز از آن وجود دارد. سپری‌ها را با توجه به نیازی که در صنایع به آن‌ها هست در طول و ضخامت‌های مختلف می‌سازند.  از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم. هدف ما از ارائه مطالب فوق آشنایی هر چه بیشتر شما با پروفیل سپری کلیک ای جی وی بود؛ امیدواریم که مفید بوده باشد.